Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hétköznapi (nem szakzsargonnal...

Hétköznapi (nem szakzsargonnal) leírná valaki, hogy mit csinálnak ezekkel az autókkal, hogy ez lesz a végeredmény (kerék)?

Figyelt kérdés
[link]
2014. máj. 7. 15:26
 1/4 A kérdező kommentje:
nem balesetveszélyes ez, hogy ilyen kis felületen fekszik az autó az aszfaltra?
2014. máj. 7. 15:32
 2/4 anonim ***** válasza:
Ezeket kiállításra viszik trailerrel, műszakit nem kapnak. Az autó használhatósága és értelme is erősen a 0-hoz konvergál.
2014. máj. 7. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A kerékdőlés a kerék középvonala és a függőleges sík közötti szöget határozza meg. Ha az autó kereke befele dől, akkor a kerékdőlés szöge negatív, ha kifele dől, akkor a szöget pozitívnak mondjuk. Általában az utazási magasságban mérik, és a -0,5°-től -3°-ig terjedő szögek a leggyakoribbak.


Először is, pozitív kerékdőlést nem használunk, csak negatívat. Negatív kerékdőlésre van szükség, mert amikor az autó bekanyarodik, a karosszériája bedől, amely megnöveli a kerekek dőlésszögét. Ezen kívül, mivel a legtöbb gumi meglehetősen rugalmas, egy kicsit deformálódnak a kanyar középpontja felé. Ha az autónak egyáltalán nincs negatív dőlésszöge, akkor csak a kerék külső éle, és az oldalfala érne a földhöz, ami nem előnyös a tapadás szempontjából. A kerék tapadási együtthatója (kapaszkodása) az érintkező felületek nagyságával arányosan növekszik, tehát az lenne az ideális, ha a kerék állandóan merőleges lenne a földre, és ha nem deformálódna erős oldalcsúszás esetén. Sajnos, ez nem így van; a legtöbb esetben meg kell találni a legjobb kompromisszumot. A problémát az jelenti, hogy ha maximális előre irányuló tapadást akarunk elérni, akkor a kerékdőlést 0°-ra kell beállítani, és ha maximális kanyarodási tapadásra van szükség, akkor néhány fokkal negatív irányba kell állítani a kereket, a felfüggesztés és a gumiköpeny puhaságától függően. Tehát nem lehet egyszerre mindkettőt elérni, de meg lehet próbálni a lehető legjobb kompromisszumot megtalálni. A legkönnyebb az, ha a kerékdőlést úgy állítjuk be, hogy a kerék felülete egyenletesen kopjon, így meg lehet arról bizonyosodni, hogy a felület minden pontja a lehető legjobban ki van használva. Ne felejtsük el, hogy annak az autónak, melynek nagyon puha felfüggesztési beállítása van, és nagyon kicsi a kerékdőlés változása, több negatív kerékdőlésre van szüksége, mint annak az autónak, melynek nagyon kemény a felfüggesztése. A nagyon bukkanós terepviszonyok esetén viszont hasznos lehet, ha nagyobb kerékdőlést alkalmazunk, mint ami az egyenletes kopáshoz szükséges. A nagyobb kerékdőlés stabilizálja az autót a nagy bukkanókon, és csökkenti annak az esélyét, hogy beleakad egy keréknyomba, és felborul.

2014. máj. 7. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Műszakit biztosan nem kap így, de hogy én itt, Debrecenben már nem egy ilyen autót láttam már, az tuti!
2014. máj. 8. 20:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!