Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek milyen kocsit...

Farid kérdése:

Szerintetek milyen kocsit érdemes venni? Dízel vagy Benzin? Pozitív negatív vélemények érdekelnének mind a kettő fajtáról.

Figyelt kérdés

2014. ápr. 30. 20:16
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

És ha már a dízel hideg indítás. Mindenki csak a téli hideg próbára hívja fel a figyelmet, pedig adagolós dízeleknél elő szokott fordulni egy másik érdekes hiba is. Valamikor a Föld-Hold távolság másfélszer való megtétele közben előfordul, hogy az adagolóban szépen lassan elkopnak a nyomóelemek. Hidegben nem okoz észrevehető problémát, viszont meleg motornál a hőtágulás miatt megváltozik a nyomótér geometriája és elég nehezen tudja előállítani az indítási nyomást. Szóval, öreg adagolós dízelnék előfordulhat, hogy télen patent, nyáron meg nem indul.. :D


Hogy on is legyek. Első körben azon túl, hogy minden szempont játszik, mégis új vagy használt autó lenne? Mekkora futással? Kis futásra általában nincs értelme dízelt venni - fent már leírták. Normál vagy magasabb futásnál könnyen ki lehet számolni, hogy mennyi lenne a különbség egy adott típusra üzemanyagköltségben. A használt dízeleknél 250 000-300 000 futott km után szoktak jelentkezni az első "komolyabb" szervizköltségek (A valós futás nem mindig egyezik azzal, amit az óra ír, főleg nem nálunk. Mondhatni soha.). Ez - bármennyire is riogatnak vele - teljesen természetes velejárója az autó üzemeltetésének, a főbb költségek "megjósolhatók". Ezt össze kell vetni az éves üzemanyagköltség különbözetével és be kell szorozni annyival, ahány évre az autóval tervezel. Ha bőven kijön belőle és a használati feltételek egy dízelnek kedveznek, akkor érdemes belevágni. Ha nem fedezi, akkor várhatóan ráfizetéses lesz a móka egy egyszerű szívó benzineshez képest és akkor mit ér az X forint megtakarítás, ha másfélszer annyit visz el a szerviz. Persze ez a matek borul ha egy modern feltöltött benzines kerül a képbe :D


Példa:


A legegyszerűbb, ha új autót akarsz, van sdgf modell dízelben és benzinesben is és te évi 30 000-res futással használnád, javarészt nem városban 6 évig. Ha 2 literrel eszik kevesebbet a dízel és gondos gazdi vagy akkor talán megúszod az első 180 000km-t komoly gond nélkül, így a benzineshez képest 1 500 000-val kevesebbet fogsz tankolni 6 év alatt.


Na ez lett volna az anyagi része.


Teljesítményben? 400 lóerőig kapsz dízelt is és benzinest is... :D


A dízelnél több mindenre kell odafigyelni vásárláskor, korábban leírták miért.


Igazából a lényeget nem írtad le: milyen méret kategóriában, hol használnád, mennyit szánsz rá... ezeknek a függvénye lenne, hogy mit ajánlunk. Én hiába mondom, hogy vegyél dízelt mert nekem bevált. Megveszed, neked nem válik be. Jaa, hát én heti kétszer mentem vele Münchenbe, te meg csak az V,VI,VII,IX. kerületekben használod... Remélem érted :D

2014. máj. 2. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Hi!


Én benzinben tudok nyilatkozni!

Jobban pörgethető, nem szakítja le a fejed gyorsításkor.

Nekem a diesel olyan mint egy gyors menet az ágyban. Nagyot robban de röid ideig tart. Hamar váltani kell, és nem lehet igazán fokozni az élményt.

A benzin ugyan gyengébbnek tűnik, de hosszab ideig tart a gyorsítás élménye, és a nagyobb fordulaton üzemelő motor némi akusztikus élménnyel is társul.


Bármilyen autót is veszel, vizsgáltasd meg!

A szerelő haver általában annyit tud tenni érted, hogy a futómű, és egyéb vizuálisan megvizsgálható gépelemeket lecsekkolja.

Egy szerelőnek sincs röntgen szeme, nem láthat bele a motorba megbontás nélkül.

Mindíg ellenőrizd a segédanyagok előírt szintjeinek meglétét. Ha eladáskor kevés az olaj, hűtővíz, nagyobb körültekintéssel járj el. Készülj a típusból.


Motorikusan:

Kompresszió mérés. Mely főként a szelepek, hengerfej és tömítése állapotáról informál.

Ezek után veszteség mérés(több dugattyú állásban is), mely a dugattyú(gyűrűk)-hengerfal viszonyáról ad információt.

Nagy szívás lenne, ha megvétel után egy héttel derülne ki, hogy le vannak tapadva a gyűrűk, és zabálja a olajat.

Ha teheted vidd el hosszabb útra. Melegítsd át a motort. Vannak hibák amik akkor jönnek ki.

Figyeld hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor. mikor indul meg a hőfokmérő. Ha hibás termosztáttal veszel egy kocsit, nagy az esélye a kopott sérült dugattyú-furat problémák meglétének. Ajánlom egy OBD(onboard diagnostic) beszerzését, és ahol lehet lépj rá egy androidos Torque-kal és monitorozd a hőfokot. Sokszor a mutató nem a valóságot adja.

Hidd el, jobb egy rejtett futóműhiba, mint egy motorgenerál.



Sok sikert!

2014. máj. 3. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:
köszönöm!
2014. máj. 3. 09:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!