Mi a véleményetek erről az autóról?
SUZUKI SPLASH 1.0 GC,AC
2 millió ft-om van új autóra és csak ezt találtam. Már az, hogy ahogy láttam csak automata verzió van, már ez visszafogott kicsit, de érdekelnének a vélemények.
Én kb 1 éve vettem egy használt, 3 éves Splash-t 40.000 km-el (most 80.000 van benne). Ebben is 1.0 motor van, és meg kell hogy mondjam, mindaz amit a neten olvashattál arról hogy lomha, meg gyenge, meg hogy városból nem szabad vele kimenni stb, ezeket felejtsd el - mert olyanok írják, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy a Suzukinál egy 1.0 motor teljesítménye olyan, mint egy német hulladéknál egy 1.6-os. Nagyon jó motorja van! Előzni is nyugodtan és dinamikusan lehet vele, ha az ember odalép neki, elég gyorsan azt veszi észre, hogy a mutató már 140-et mutat. Pörgős, és induláskor meglepően nyomatékos!
Előtte egy 1.6 Opel Astra H-m volt (Z16XEP motorkóddal - amit bizony észben kellett tartani a sok-sok szervizelés miatt... talán jól jellemzi a helyzetet, hogy a Suzukinak fogalmam sincs, hogy mi a a motorkódja, nem volt szükség még arra sem, hogy megnézzem) - na az Opel-t nagyon nem ajánlom! 110.000 km-nél beégtek a kipufogószelepei, hihetetlen mértékben elkokszolódott az egész rendszer, a szívócsonk pillangószelepei széttöredeztek, folyamatos égéskimaradás motorhibák (villogó + állandó), zabálta a gyújtástrafókat. Állandóan szervizelni kellett - alkalmanként átlagosan ~100.000 ft körüli áron... évente 2x-3x. Soha többé OPEL-t!
A Splash-re visszatérve: Nem kicsi! A beltér kb ugyanakkora, mint az Opel-ben volt! És ezzel az 1.0 motorral sem érzem az 1.6 Opel motor hiányát... kb ugyanolyan erővel mozgatja a felépítményt mindkettő.
Fogyasztása:
Városban (Hungárián dugózással): 5.9 Liter
Országúton: 4,7 Liter
Autópályán (folyamatos 140-es tempóval): 6,2 Liter
Autópályán (folyamatos 100-as tempóval): 4,3 Liter
...ja és 195-ös gumi van rajta.
A kis Splash egy igazi kis strapabíró igásló, nagyon alacsony fogyasztással. Fontosnak tartom leírni mégegyszer: Egy Suzuki 1.0 motor: Pörgős, erős, induláskor nyomatékos! Persze 200-al nem fogsz vele száguldozni, de az 1.6 GM motorokkal sem!
Lassan kezdenek elkopni az enyémen a fékek - már utánanéztem, és egy fék szett ára 9.900 ft (japán utángyártott)! Gyáriból meg kb 20.000 ft! Az Opel-re csak 1 db utángyártott tárcsa 12.000 ft volt... és nem, nem az Opel áll meg hamarabb, hanem a Splash! :)
Még az Opel előtt volt egy régi Swift-em, szintén 1.0 motorral, azt 230.000 km-nél adtam el, tökéletes állapotban volt, egy csepp olaj nem fogyott soha - csak kötelező szervizelni + 1-2 kopóalkatrészt kellett cserélni rajta: lengőkar, kerékcsapágy. Ezen kívül csak tankolni kellett bele. Ehhez szoktam, úgy gondoltam, hogy a többi márka is ilyen strapabíró mint a kis Suzuki, és sajnos lecseréltem az Astra hulladék-ra... amivel megtanultam rendesen, hogy milyen az, amikor napokig kell kutatni a neten, meg idegeskedni egy-egy hibán ami a kocsiban van. Ja meg ezt a szót is az Opel mellett tanultam meg a sok-sok szerelőtől: "típushiba". Aha... típus-hulladék-hiba...
Szóval megint Suzukim van, és szerelőt csak akkor látok, amikor beviszem olaj+szűrő cserére, nincs már idegeskedés, nincs már folytonos kutatás a hibák miatt.
Citroen C3
Citroen C4
Chevrolet Lacetti
Ford Fiesta
Ford Focus
Honda Civic
Kia Ceed
Mazda 6
Nissan Almera
Nissan Note
Opel Corsa D
Opel Astra H
Opel Vectra C
Peugeot 307
Peugeot 308
Renault Clio
Renault Megane
Skoda Fabia
Skoda Rapid
Suzuki SX4
Suzuki SX4 Sedan
Toyota Yaris
Toyota Corolla
Volvo S40
Volvo S60
Volkswagen Golf 5
Volkswagen Jetta
a Suzuki Splash-t és a Swift se jó mint írtam akkor ha Suzukit akarsz végképp akkor SX4-et vegyél erősebb tágasabb kényelmesebb biztonságosabb vagy a Skoda Rapid ami újabb és még jobban néz ki minősége is jobb tágasabb kényelmesebb és biztonságosabb jó választást kívánok.
Az Opelek is nagyon megbízhatóak alapvetően. Te valószínűleg kifogtál egy rosszat, amivel kitudja mit csináltak, lehet törve is volt.
A japán autók kizárólag megbízhatóságban vernek oda egy kicsit a német autóknak. Viszont a japán autók meg baleseteknél nem muzsikálnak jól. Főleg a Suzuki. Isten adja, ha egyszer balesetem lesz, ne Suzukiban üljek. Bár erre nagyon kevés az esély, mivel eddig mindig visszautasítottam a Suzukis utakat és vagy gyalog, vagy busszal, vagy egyáltalán nem mentem. A német autókat a nagyon-nagyon erős szerkezeti erejük miatt szeretik. Nekem is az van. Első autóm, majdnem 4 éve használom és lenyűgöző mennyi mindent kibír. Egy japán autó csak a megbízhatóságával viríthat. Többivel nem. Ez sajnos igaz a többire is. Toyota, Honda, stb. Ma is láttam egy balesetet. Egy 2000 évjárat körüli Passat egy 2007 körüli Honda Accord elé fordult. A Passatnak alig lett valami baja. A Honda motorházteteje felgyűrődött, teljesen összetört. Lehet nézni törés teszteket. A Toyota is nagyon rosszul muzsikál. De mint mondtam, a Suzuki a legrosszabb. De persze, fel lehet menni vele autópályára, főútra.. Biciklivel is fel lehet. Csak baromira nem biztonságos! Sokra megyek a megbízhatósággal ha valami hülye nekem jön és meghalok vagy lebénulok vagy egyéb súlyos maradandó sérülést szenvedek a suzukiban. Akkor már inkább idegeskedem a német autók szervizelésén. Jobb azon idegeskedni, minthogy örök életére lebénul az ember. Ha egyáltalán túléli. Ha egy ilyen korú, német autó jó, akkor tényleg jó. Az a biztos, elvisz biztonságban mindenhova. A suzuki csak megbízhatóságot szavatol. Nekem pedig a biztonság áll elől, csak második a megbízhatóság! De mint mondtam majdnem 4 éve van német autóm és semmi baja soha, nagyon megbízható. Télen sokszor indultam el vékony felsőben, nem is vittem kabátot, mert tudtam, hogy hazaérek vele!
Jaj egy biztonsághuszár. Öreg, 1996 óta, már a régi swift is erősített kasztnival készül, az 1996 előtti miatt terjedt el a "papírautó", mert azok tényleg azok is voltak.
Ezt a német csodabiztonságot hidd el, nem a gépészmérnök tette az agyadba, hanem a marketinges, és nagyon vigyázz vele, mert hidd el, ugyanolyan vaskoporsóban ülsz, mint amitől rettegsz.
"A Honda motorházteteje felgyűrődött, teljesen összetört." - Ez a totálisan hozzá nem értő véleménye. Öreg, és az utastérrel mi lett? Tudod, azért gyűrődött fel teljesen a az eleje, mert direkt úgy van tervezve, hogy minél több energiát nyeljen el - így minél kisebb energia jusson az utasokra. Lehet, hogy a Passat nem gyűrődött fel annyira, de biztos, hogy nagyobb energia is jutott emiatt az utasokra. Te is szívesebben esnél szivacsra, mint raklapra, nem? De.
"Sokra megyek a megbízhatósággal ha valami hülye nekem jön és meghalok vagy lebénulok vagy egyéb súlyos maradandó sérülést szenvedek a suzukiban." Sajnos pont a német kocsikban ülő "hülyék", akik azt hiszik, h sérthetetlenek hajlamosak nekimenni másoknak nagy sebességgel.
Azért érdemes lenne az ilyen díszhuszároknak megnézni ezeket a videokat, és közben azt mormolniuk magukban, hogy: "gyűrődési zóna" - miközben jól megfigyeli, hogy az utastér mennyire -nem- sérül:
BMW 3 NCAP Törésteszt:
https://www.youtube.com/watch?v=JNvrpA6mlSo
VW Passat:
https://www.youtube.com/watch?v=UsSksfQvqTg
Suzuki Splash NCAP törésteszt:
Az előző vagyok:
A mai modern kocsik mindegyikének már olyan feltételeknek kell megfelelniük, amik biztonságossá teszik mindegyiket. Már nem 20 évvel ezelőtt vagyunk.
A '96 utáni Swiftről még mindig nem linkeltél töréstesztet a másik ilyen kérdéshez :P
Amúgy egyetértek a többiben :)
Kerestem, de nem találtam róla! :)
A német csodaacélról pedig:
Szépen szétszakadt a bömös, mintha bomba robbant volna. :) De azért azt elárulom, hogy direkt így volt kiképezve a szerkezet, hogy szétszakadjon - ezzel is energiát elnyelve - pont mint a gyűrődési zónák, ami miatt olyan csúnyán töröttnek néznek ki a kocsik - ugye inkább a kocsi törjön, mint az ember haljon meg.
Talán fölösleges megemlíteni, hogy ez a szerencsétlen nem 90-100-al haladt az úton.
vidèkre kell autópályás használatra,
1.0 ?
Biztos az 1.0 suzuki motort erre tervezték. majd több tízezret kibír neked az 1.0 130al....
szegény német hulladék 1.6ok... mikor az 1.0 tolja le őket...
Az én 1.0 Splash-em 130-nál 3800-at forog. Pont ahogy az 1.6 Opel motor is annyit forgott.
A Splash-ben 65 decibelt mértem 130-nál, az Opel-ben 68 decibelt-t 130-nál.
Az 1.0 Splash 14 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át, az 1.6 Opel 13 másodperc alatt.
Akkor mégis, miről beszélünk?
...ja az Opel 110.000-km-nél (kb fele-fele arányban autópályán és városban használtam) már motorbontást igényelt volna.
A Splash-el több mint 20.000 km-t mentem már autópályán, amióta nálam van. Győr - Budapest - Szeged útvonalon járok sokat a vállalkozásom miatt. 165 km/h-ig előzni is lehet vele, nagyobb sebességre nem engedi magát gyorsítani - az lenne már káros neki.
És igen, a Suzuki motorokat úgy tervezték, hogy a kötelező szervizelések mellett teljesen gondozás mentesek legyenek 400.000 km-ig - ahogy írtam, adtam már el 1.0 Suzukit 230.000 km-el tökéletes állapotban - az új tulaj azóta is használja probléma nélkül - pedig már jó pár év eltelt mióta nála van.
Ne legyetek már annyira elájulva a német hulladékoktól, mert az csak marketing. Vagy legalább a drága szervizelések után ne mondogassátok mindenkinek azt, hogy milyen "jó autó", meg "semmi baja". Mert van bajuk, sok. A családban van VW Passat, BMW 320D, én az OPEL-el szívtam meg. A Passat csúcstechnológia-dízel már átesett egy teljes motorgenerálon 700.000 Ft-ért 120.000 km-nél - többnyire autópályán volt használva. A BMW nyakalja, és szó szerint folyik is belőle a motorolaj állandóan - napi 1 tócsa a kocsi alatt a mérték, 170.000 km van benne. Az én OPEL-em motorját 110.000 km-nél kellett volna megbontani. Ezek a kocsik mind márkaszervizbe voltak hordva, és nem voltak széthajtva. A szerelőktől eltanult kulcsszavak alapján: "ez csak típushiba".
Az igazság az, hogy a német, európai, amcsi kocsikba tervezett anyagfáradással vannak kialakítva egyes alkatrészek - így az alacsonyra lenyomott eladási árakat pótolják később a szervizelésekkel és a drága alkatrészekkel.
Szóval ne húzzatok már másokat is csőbe azzal, hogy hangoztatjátok mindenfelé, hogy "nincs gond" a német kocsikkal, meg hogy mennyire "megbízhatóak". Mert nem azok. Illetve a "nincs gond" és "megbízható" állapot fenntartásához rájuk kell költeni százezreket az évek során. Egy Suzukira pedig egy fillért sem kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!