Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek erről az...

Mi a véleményetek erről az autóról?

Figyelt kérdés

SUZUKI SPLASH 1.0 GC,AC


2 millió ft-om van új autóra és csak ezt találtam. Már az, hogy ahogy láttam csak automata verzió van, már ez visszafogott kicsit, de érdekelnének a vélemények.



2014. ápr. 25. 17:56
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Én kb 1 éve vettem egy használt, 3 éves Splash-t 40.000 km-el (most 80.000 van benne). Ebben is 1.0 motor van, és meg kell hogy mondjam, mindaz amit a neten olvashattál arról hogy lomha, meg gyenge, meg hogy városból nem szabad vele kimenni stb, ezeket felejtsd el - mert olyanok írják, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy a Suzukinál egy 1.0 motor teljesítménye olyan, mint egy német hulladéknál egy 1.6-os. Nagyon jó motorja van! Előzni is nyugodtan és dinamikusan lehet vele, ha az ember odalép neki, elég gyorsan azt veszi észre, hogy a mutató már 140-et mutat. Pörgős, és induláskor meglepően nyomatékos!


Előtte egy 1.6 Opel Astra H-m volt (Z16XEP motorkóddal - amit bizony észben kellett tartani a sok-sok szervizelés miatt... talán jól jellemzi a helyzetet, hogy a Suzukinak fogalmam sincs, hogy mi a a motorkódja, nem volt szükség még arra sem, hogy megnézzem) - na az Opel-t nagyon nem ajánlom! 110.000 km-nél beégtek a kipufogószelepei, hihetetlen mértékben elkokszolódott az egész rendszer, a szívócsonk pillangószelepei széttöredeztek, folyamatos égéskimaradás motorhibák (villogó + állandó), zabálta a gyújtástrafókat. Állandóan szervizelni kellett - alkalmanként átlagosan ~100.000 ft körüli áron... évente 2x-3x. Soha többé OPEL-t!


A Splash-re visszatérve: Nem kicsi! A beltér kb ugyanakkora, mint az Opel-ben volt! És ezzel az 1.0 motorral sem érzem az 1.6 Opel motor hiányát... kb ugyanolyan erővel mozgatja a felépítményt mindkettő.


Fogyasztása:

Városban (Hungárián dugózással): 5.9 Liter

Országúton: 4,7 Liter

Autópályán (folyamatos 140-es tempóval): 6,2 Liter

Autópályán (folyamatos 100-as tempóval): 4,3 Liter


...ja és 195-ös gumi van rajta.


A kis Splash egy igazi kis strapabíró igásló, nagyon alacsony fogyasztással. Fontosnak tartom leírni mégegyszer: Egy Suzuki 1.0 motor: Pörgős, erős, induláskor nyomatékos! Persze 200-al nem fogsz vele száguldozni, de az 1.6 GM motorokkal sem!


Lassan kezdenek elkopni az enyémen a fékek - már utánanéztem, és egy fék szett ára 9.900 ft (japán utángyártott)! Gyáriból meg kb 20.000 ft! Az Opel-re csak 1 db utángyártott tárcsa 12.000 ft volt... és nem, nem az Opel áll meg hamarabb, hanem a Splash! :)


Még az Opel előtt volt egy régi Swift-em, szintén 1.0 motorral, azt 230.000 km-nél adtam el, tökéletes állapotban volt, egy csepp olaj nem fogyott soha - csak kötelező szervizelni + 1-2 kopóalkatrészt kellett cserélni rajta: lengőkar, kerékcsapágy. Ezen kívül csak tankolni kellett bele. Ehhez szoktam, úgy gondoltam, hogy a többi márka is ilyen strapabíró mint a kis Suzuki, és sajnos lecseréltem az Astra hulladék-ra... amivel megtanultam rendesen, hogy milyen az, amikor napokig kell kutatni a neten, meg idegeskedni egy-egy hibán ami a kocsiban van. Ja meg ezt a szót is az Opel mellett tanultam meg a sok-sok szerelőtől: "típushiba". Aha... típus-hulladék-hiba...


Szóval megint Suzukim van, és szerelőt csak akkor látok, amikor beviszem olaj+szűrő cserére, nincs már idegeskedés, nincs már folytonos kutatás a hibák miatt.

2014. ápr. 27. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 kutyus21 ***** válasza:

Citroen C3

Citroen C4

Chevrolet Lacetti

Ford Fiesta

Ford Focus

Honda Civic

Kia Ceed

Mazda 6

Nissan Almera

Nissan Note

Opel Corsa D

Opel Astra H

Opel Vectra C

Peugeot 307

Peugeot 308

Renault Clio

Renault Megane

Skoda Fabia

Skoda Rapid

Suzuki SX4

Suzuki SX4 Sedan

Toyota Yaris

Toyota Corolla

Volvo S40

Volvo S60

Volkswagen Golf 5

Volkswagen Jetta

a Suzuki Splash-t és a Swift se jó mint írtam akkor ha Suzukit akarsz végképp akkor SX4-et vegyél erősebb tágasabb kényelmesebb biztonságosabb vagy a Skoda Rapid ami újabb és még jobban néz ki minősége is jobb tágasabb kényelmesebb és biztonságosabb jó választást kívánok.

2014. ápr. 27. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

Az Opelek is nagyon megbízhatóak alapvetően. Te valószínűleg kifogtál egy rosszat, amivel kitudja mit csináltak, lehet törve is volt.


A japán autók kizárólag megbízhatóságban vernek oda egy kicsit a német autóknak. Viszont a japán autók meg baleseteknél nem muzsikálnak jól. Főleg a Suzuki. Isten adja, ha egyszer balesetem lesz, ne Suzukiban üljek. Bár erre nagyon kevés az esély, mivel eddig mindig visszautasítottam a Suzukis utakat és vagy gyalog, vagy busszal, vagy egyáltalán nem mentem. A német autókat a nagyon-nagyon erős szerkezeti erejük miatt szeretik. Nekem is az van. Első autóm, majdnem 4 éve használom és lenyűgöző mennyi mindent kibír. Egy japán autó csak a megbízhatóságával viríthat. Többivel nem. Ez sajnos igaz a többire is. Toyota, Honda, stb. Ma is láttam egy balesetet. Egy 2000 évjárat körüli Passat egy 2007 körüli Honda Accord elé fordult. A Passatnak alig lett valami baja. A Honda motorházteteje felgyűrődött, teljesen összetört. Lehet nézni törés teszteket. A Toyota is nagyon rosszul muzsikál. De mint mondtam, a Suzuki a legrosszabb. De persze, fel lehet menni vele autópályára, főútra.. Biciklivel is fel lehet. Csak baromira nem biztonságos! Sokra megyek a megbízhatósággal ha valami hülye nekem jön és meghalok vagy lebénulok vagy egyéb súlyos maradandó sérülést szenvedek a suzukiban. Akkor már inkább idegeskedem a német autók szervizelésén. Jobb azon idegeskedni, minthogy örök életére lebénul az ember. Ha egyáltalán túléli. Ha egy ilyen korú, német autó jó, akkor tényleg jó. Az a biztos, elvisz biztonságban mindenhova. A suzuki csak megbízhatóságot szavatol. Nekem pedig a biztonság áll elől, csak második a megbízhatóság! De mint mondtam majdnem 4 éve van német autóm és semmi baja soha, nagyon megbízható. Télen sokszor indultam el vékony felsőben, nem is vittem kabátot, mert tudtam, hogy hazaérek vele!

2014. ápr. 27. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:
Autópályára biciklivel nem mehetsz fel :D
2014. ápr. 27. 20:28
 15/23 anonim ***** válasza:

Jaj egy biztonsághuszár. Öreg, 1996 óta, már a régi swift is erősített kasztnival készül, az 1996 előtti miatt terjedt el a "papírautó", mert azok tényleg azok is voltak.


Ezt a német csodabiztonságot hidd el, nem a gépészmérnök tette az agyadba, hanem a marketinges, és nagyon vigyázz vele, mert hidd el, ugyanolyan vaskoporsóban ülsz, mint amitől rettegsz.


"A Honda motorházteteje felgyűrődött, teljesen összetört." - Ez a totálisan hozzá nem értő véleménye. Öreg, és az utastérrel mi lett? Tudod, azért gyűrődött fel teljesen a az eleje, mert direkt úgy van tervezve, hogy minél több energiát nyeljen el - így minél kisebb energia jusson az utasokra. Lehet, hogy a Passat nem gyűrődött fel annyira, de biztos, hogy nagyobb energia is jutott emiatt az utasokra. Te is szívesebben esnél szivacsra, mint raklapra, nem? De.


"Sokra megyek a megbízhatósággal ha valami hülye nekem jön és meghalok vagy lebénulok vagy egyéb súlyos maradandó sérülést szenvedek a suzukiban." Sajnos pont a német kocsikban ülő "hülyék", akik azt hiszik, h sérthetetlenek hajlamosak nekimenni másoknak nagy sebességgel.


Azért érdemes lenne az ilyen díszhuszároknak megnézni ezeket a videokat, és közben azt mormolniuk magukban, hogy: "gyűrődési zóna" - miközben jól megfigyeli, hogy az utastér mennyire -nem- sérül:


BMW 3 NCAP Törésteszt:

https://www.youtube.com/watch?v=JNvrpA6mlSo


VW Passat:

https://www.youtube.com/watch?v=UsSksfQvqTg


Suzuki Splash NCAP törésteszt:

https://www.youtube.com/watch?v=uY9N0-qBz0Q

2014. ápr. 27. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

Az előző vagyok:


A mai modern kocsik mindegyikének már olyan feltételeknek kell megfelelniük, amik biztonságossá teszik mindegyiket. Már nem 20 évvel ezelőtt vagyunk.

2014. ápr. 27. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:

A '96 utáni Swiftről még mindig nem linkeltél töréstesztet a másik ilyen kérdéshez :P


Amúgy egyetértek a többiben :)

2014. ápr. 27. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:

Kerestem, de nem találtam róla! :)


A német csodaacélról pedig:

[link]


Szépen szétszakadt a bömös, mintha bomba robbant volna. :) De azért azt elárulom, hogy direkt így volt kiképezve a szerkezet, hogy szétszakadjon - ezzel is energiát elnyelve - pont mint a gyűrődési zónák, ami miatt olyan csúnyán töröttnek néznek ki a kocsik - ugye inkább a kocsi törjön, mint az ember haljon meg.


Talán fölösleges megemlíteni, hogy ez a szerencsétlen nem 90-100-al haladt az úton.

2014. ápr. 27. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

vidèkre kell autópályás használatra,


1.0 ?


Biztos az 1.0 suzuki motort erre tervezték. majd több tízezret kibír neked az 1.0 130al....


szegény német hulladék 1.6ok... mikor az 1.0 tolja le őket...

2014. ápr. 28. 03:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Az én 1.0 Splash-em 130-nál 3800-at forog. Pont ahogy az 1.6 Opel motor is annyit forgott.


A Splash-ben 65 decibelt mértem 130-nál, az Opel-ben 68 decibelt-t 130-nál.


Az 1.0 Splash 14 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át, az 1.6 Opel 13 másodperc alatt.


Akkor mégis, miről beszélünk?


...ja az Opel 110.000-km-nél (kb fele-fele arányban autópályán és városban használtam) már motorbontást igényelt volna.


A Splash-el több mint 20.000 km-t mentem már autópályán, amióta nálam van. Győr - Budapest - Szeged útvonalon járok sokat a vállalkozásom miatt. 165 km/h-ig előzni is lehet vele, nagyobb sebességre nem engedi magát gyorsítani - az lenne már káros neki.


És igen, a Suzuki motorokat úgy tervezték, hogy a kötelező szervizelések mellett teljesen gondozás mentesek legyenek 400.000 km-ig - ahogy írtam, adtam már el 1.0 Suzukit 230.000 km-el tökéletes állapotban - az új tulaj azóta is használja probléma nélkül - pedig már jó pár év eltelt mióta nála van.


Ne legyetek már annyira elájulva a német hulladékoktól, mert az csak marketing. Vagy legalább a drága szervizelések után ne mondogassátok mindenkinek azt, hogy milyen "jó autó", meg "semmi baja". Mert van bajuk, sok. A családban van VW Passat, BMW 320D, én az OPEL-el szívtam meg. A Passat csúcstechnológia-dízel már átesett egy teljes motorgenerálon 700.000 Ft-ért 120.000 km-nél - többnyire autópályán volt használva. A BMW nyakalja, és szó szerint folyik is belőle a motorolaj állandóan - napi 1 tócsa a kocsi alatt a mérték, 170.000 km van benne. Az én OPEL-em motorját 110.000 km-nél kellett volna megbontani. Ezek a kocsik mind márkaszervizbe voltak hordva, és nem voltak széthajtva. A szerelőktől eltanult kulcsszavak alapján: "ez csak típushiba".


Az igazság az, hogy a német, európai, amcsi kocsikba tervezett anyagfáradással vannak kialakítva egyes alkatrészek - így az alacsonyra lenyomott eladási árakat pótolják később a szervizelésekkel és a drága alkatrészekkel.


Szóval ne húzzatok már másokat is csőbe azzal, hogy hangoztatjátok mindenfelé, hogy "nincs gond" a német kocsikkal, meg hogy mennyire "megbízhatóak". Mert nem azok. Illetve a "nincs gond" és "megbízható" állapot fenntartásához rájuk kell költeni százezreket az évek során. Egy Suzukira pedig egy fillért sem kell.

2014. ápr. 28. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!