Autó tulajdonosok! Dízel vagy benzines az autód, a következő milyen lesz?
Csak benzines kocsim volt eddig, bár ha szolgálati kocsikat nézem, akkor meg az összes diesel volt.
De saját célra csak benzineset.
Dízel.
Milyen lesz a következő? Szerintem nem lesz egy jó darabig következő.
az én szemszögemből a következő képen alakul a "verseny"
turbódízel
előny:
brutál nyomaték alacsony fordulaton
alacsony fogyasztás DRÁGA üzemanyagból
hátrány:
kettős tömegű lendkerék
turbó
befecskendező rendszer
undorító csettegő, kerregő hang [szubjektív]
benzin[szívó]
előny:
szép hang, különösen 4-nél több hengeres motor esetén
dögös, pörgős motor [szubjektív, hogy ez előny-e]
drága, "romlandó" alkatrészektől mentes szerkezet
hátrány:
magas fogyasztás DRÁGA üzemanyagból
LPG
előny:
ugyanaz a 3 ami a benzinnél is
magas fogyasztás, de OLCSÓ üzemanyagból
hátrány:
pótkerék hiánya [pótolható defektjavítóval és 12V-os kompresszorral]
Példát is említek, szervizköltségeket nem, csak tankolási árakat.
ilyen átlag árakkal számolva:
410 benzin
420 gázolaj
265 lpg
Ford Mondeo mk3
2.0 tdci 131 Le
fogyasztás: 6,8l (spritmonitor.de alapján, nem gyári adat, a másik 2 esetében is ezt vettem alapul)
6,7 x 420 = 2814 ft/100km
2.0 145 Le [benzin]
fogyasztás: 9l
9 x 410 = 3690 ft/100km
2.0 145 Le [LPG]
fogyasztás: 10,7l
10,7 x 265 = 2835,5 ft/100km
Ez alapján, a dízel a legolcsóbb, de az LPG mindössze 0,7%-al drágább, viszont cserébe elkerülhető vele a dízel 3[4] hátránya.
Remélem ez elég szubjektív vélemény, hogy ne szedje le senki a fejem. Nálam az LPG győz jelenleg.
Az elektromos autókat nem vettem számításba a körülményes hatótáv/töltési lehetőségek miatt.
#3/17 A kettő valahol egyenértékű a kettő, veszekedést nem akarok csinálni soha - bár itt vitát sem volt szándékom, csak egy itteni felmérést akartam látni, természetesen örülők, a hozzászólások további részeinek, ha azok nem bántóan vannak megfogalmazva. Amúgy más a használt gyötört országonként, évtizedek alatt is voltak nagy változások, és még gyártókon vagy márkákon belül sem mindegy melyik, de gy általánosságban nincs győztes szerintem.
Nekem egy 320CDI C oasztály haveré, 2008-as hétsebességes volt az egyetlen dízel amit megvennék eddig, de ez tudom elfogultság miatt is van, ahogy az autómata+kormányváltós nálam a választás, és csak bőrkárpitos autót veszek. No persze így már használtan, ... - benzinre úgyis elég pénz üzemanyagra, "új szagra" nincs igényem, rendszeresen viszem mosóba, és van jó szerelőm, és 30%-ban nagyon sportosan vezetek, de csak lakóterületen kívül, amikor idegileg is ott vagyok a szeren. Amúgy régen rally-t próbáltam de nem jött be, csak a balesetokozás mentességem lett meg az közúton, kötelezőt tőlem kértek, szemetek. Jött már belém hátulról indulva, de féloldalról Opel Corsa, hirtelen előzni akart egy gyorsuló AMG-t???
#17/18 korszerűségből és gazdaságosságból az LPG a nyerő, ma már akár hátrány nélkül. Persze ehhez kell egy kombi, vagy középkategóriás autó, egyterű vagy más nagy csomagterű, ha az illetőnek az belefér az ízlésébe.
rossz példa: Egyes Swiftbe van kitt (hátsó ülés mögé kerül a tartály), hogy a normális méretű csomagtartó megmaradjon, még pótkerékkel együtt is, de ott a hátsóüléssor életveszélyes lett így. ott az csak az egy veszély forrás, Van-né kellett volna alakítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!