Nálatok is így működik az üzemanyag szintjelző?
Ha teletankolom a kocsit, 120-130km-t kell autóznom ahhoz, hogy egyáltalán elmozduljon az üzemanyag mérő mutatója. Utána normál ütemben szépen egyenletesen csökken. Ez másnál is így van?
Csak mert több céges kocsit is vezetek és azoknál nem így működik, hanem rögtön elkezd csökkenni a szint a használattal.
Igen. Kb. 100km-ig, azaz 5-6 liter fogyásig a maximumon áll. Utána arányosan csökken.
A vízhőfokmérőm pedig 81-101 fokig középen áll 90-en. Ez mind pszichológia.
Kedves Kerdezo!
Lehet, h az uzemanyagszintjelzod igy mukodik, van cifrabb is. Azokban a kocsikban, ahol bonyolultabb alaku a tank, es analog mindenfele kombinacio elofordul. A legszelsosegesebb -azok kozul, amiket en ismerek- a 2107-es Ladae volt.
Udv R.
Ugye az csak egy tájékoztató jellegű adat - nincs kalibrálva literre/kilóra/grammra a skálázás. Tehát úgy nagyjából mutatja mennyi van benne, egy karos úszóra kötött jeladó segítségével. Ez azért jó, mert a tankban, tehát a tényleg tartályformájú részben van. Nem tudja figyelembe venni a betöltőcsőben lévő üzemanyagot, nem szokták cifrázni a tartály formájához igazítással a jeladót.
Ez az össze-vissza formájú valami egy Focus 2 benzintartálya:
Erre még jön rá egy "csőkígyó", szóval ebben nem olyan egyszerű pontosat mérni. :)
Köszönöm a válaszokat, mindegyik hasznos volt. Ezek szerint más autóknál is előfordul ilyen. Az enyém egyébként amiről szó van egy Astra H dízel. Ugyan ebből a benzinesnek lehet hogy más alakú a tankja, mert annál nem vettem észre ilyet.
Ladából csak 2101-esem volt. Annál is kicsit befolyásolta a tank alakja a szintkijelzést, de nem ennyire.
Az én háztartásomban minden jármű ilyen, kivéve az egyik motort, mert annak nincs szintjelzője, csak egy lámpája, az viszont megbízható s akkor még bőven elmegy 100 km-t a kicsike, illetve ez azért időjárás- és egyébfüggő.
A Yarisnak nagyon sokáig tart az első csíkja, úgy kétszer annyi ideig, mint a többi. Néha 200 km is eltelik, amíg ez az első csík elfogy.
Az én motorom szintjelzője normál fogyasztásnál az első 200 km alatt teli tankot mutat, majd teljesen lineárisan lemegy az aljára a következő 200 km-en, majd úgy 50 km múlva tartalékra kell állítani, ha addig nem történt meg (s az már csak fél liter). Ki kell ismerni, onnantól nagyon jól be lehet lőni, mikor kell feltétlenül tankolni. Van, aki szeret minél később vagy nagyon előnyös lenne egy távolabbi kút, ilyenek :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!