Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki leírná, úgy hogy egy...

Valaki leírná, úgy hogy egy nő megértse, hogy milyen az az üzemanyag takarékos vezetés?

Figyelt kérdés
Mikor kell vissza ill.felvaltani stb hogy mennél kevesebbet fogyasszon az autó? Részletesen írjátok és érthetően. :-)

2014. márc. 26. 21:24
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Nem emlékszem a kresz könyvben volt de most hogy vezetek a gyakorlatban érdekelne.a normális válaszokat Köszi
2014. márc. 26. 21:34
 2/12 anonim ***** válasza:
Ezt így leírva hiába olvasod, gyakorolni kell. Vannak ilyen takarékosságra oktató vezetéstechnikai tréningek, érdemes elmenni.
2014. márc. 26. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Higgadtan, lassan, nagymamásan vezess.
2014. márc. 26. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Beviz Elek ***** válasza:

Pl.:

Láss elöre. Idöben vedd észre, hogy hamarosan lassítanod kell, ezt tedd motorfékkel, ne üres+üzemi fék.

Lehetöleg alacsonyabb fordulatszámon közlekedj, olyanon amikor még rendes kenést kap a motor, de lehetöleg keveset is pörög.

2014. márc. 26. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
44%

Jaja, nézz előre, tarts rendes vagy ha lehet, nagyobb követési távolságot... (Fogyasztás szempontjából jó pl. kamion mögött menni, de biztonsági és a kamionos idegi állapotára vonatkozó okokból kicsit sem ajánlom.)

A fékeket érdemes kerülni, a motorfék sem kivétel, csak akkor, ha szükség van a fékezőerejére. Egyébként a szabadon gurulás jobb. Azután már csak durva technikák vannak, amikről inkább nem mesélek.

Amennyire "lehet" (mert nyilván nem áldozunk be mindent a fogyasztásért), ne pörgesd a motort, válts fel időben (amikor a motor már bírja, s nem kell beáldozni a kigyorsítást, de hosszabb távon nem jó ötlet feleslegesen pörgetni). Sose nyelezz, de a határozott gyorsítás jót tesz, hiába pörög a motor, jobb a hatékonysága, ha terhelve van. A hypermilerek (akik kifejezetten fogyasztásra optimalizálnak) egyik kedvelt technikája a Pulse&Glide (magyarul sosem láttam még), ahol felgyorsít, majd kigurulja. Néha teljesen jó, a párom éjszakai műszakból haza az autópályán ezzel tartotta magát ébren. Ja ha már itt tartunk, természetesen mind a biztonság, mind a lelkiállapotod, mind a többi közlekedő fel nem tartása fontosabb még a fogyasztáscsökkentésnél is. Ezt egyesek nem veszik figyelembe, de őket nem kell utánozni.


A nemed nem számít, a férfiak is állandóan téveszméket hangoztatnak a fogyasztásról. Sokan azt hiszik, hogy a motorfék jobb, mint a gurulás, az egyenletes tempó a legjobb (a pulse&glide érzékelhetően jobb), gyorsítani finoman kell (amikor a párom egyszer kénytelen volt azt tenni, műszaki okokból, rögtön meglátszott a fogyasztáson, nem jó irányban)...


Az is számít, hol vezetsz, de azt többnyire nem tudod befolyásolni... Max. ha nyaralási célpontot választasz, de ott ne ez döntsön :P


Bocs, ha túl széleskörűen írtam. Vannak még apróságok egyébként, a légellenállás, súly témakörében...

2014. márc. 27. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
94%

Hideg motorral egyből indulj el, nem kell várakozni, hogy melegedjen. Persze ne pörgesd, ha benzinesed van akkor a maximum fordulatszám kb. 1/3-1/2 részéig nyomd neki, utána válts feljebb.

@utolsó, írd meg kérlek, hogy miért nem jó motorfékkel gurulni, érdekelne, hogy te mit tudsz erről, mert én azon az állásponton vagyok, hogy üzemanyagot mindenféleképpen megtakarítasz vele.

2014. márc. 27. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Nagyon egyszerűen, hogy egy "nő is megértse":


Az autó annyit fogyaszt amennyi gázt adsz neki. Teszteld a saját autódat és nézd meg, hogy mondjuk 60 km/h sebességnél adott gázt adsz neki és milyen sebességgel halad 3/4/5 sebességi fokozatban. Néha meglepő módon mondjuk 4.-ben ugyan annyi gázzal jobban, simábban, könnyebben és gyorsabban megy az autó, mint 3.-ban vagy 5.-ben.


A másik kritikus tényező a fékezés. A fékezéssel mindig lendületet vesztesz (erre van kitalálva). Ergo akkor fékezz, ha MUSZÁJ! A legtöbb ember ott pazarol üzemanyagot, hogy a piroslámpáig gyorsít ott pedig erősen fékez. Ha látod, hogy piros nem kell nyomni neki, számold ki mikor vált és úgy válaszd meg a sebességet.

Ha rádvált a lámpa használj motorféket. Az autók motorfékezéskor 0 üzemanyagot fogyasztanak (ellentétben ha üresben gurulsz akkor az alapjárati üzemanyagot fogyasztja). A motorfék helyes használata nagyon fontos fogyasztáscsökkentő tényező, akár 10-15%-ot is tudsz vele spórolni.

2014. márc. 27. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Mivel vannak itt páran, akik zöldségeket írnak, kezdeném elölről.


Ami sokat fogyaszt, az a gyorsítás, főleg, az intenzív gyorsítás.

Azaz, amennyire lehetséges, kerüld az intenzív gyorsítást. Nem kell feltartani a forgalmat, elég csak kényelmesen gyorsulni, kis gázzal. Egy átlagos manapság futkosó autó motorja 2000-2500 közötti fordulatszámon a legtakarékosabb, kis benzines esetében (1.4-ig mondjuk), minél erősebb motor, annál jobban tolerálja a kisebb fordulatszámot.


Tartósan a 1700 alatt, főleg kismotoros autóval, nem célszerű közlekedni, mert a motor élettartamát csökkenti.

Ugyanez érvényes a felgyorsítós-kigurulós módszerre, rendkívüli módon hajtáslánc (difi, váltó, kuplung) gyilkos, lehet, hogy spórolsz vele 4 decit, de a kuplung-váltó élettartam töredékére csökken, és egy kuplungszett alsó hangon 40 ezer forint, és akkor még nincs beszerelve. (a kettőstömegű borzalmak 100ezres nagyságrendű alkatrészeiről ne is beszéljünk)


Az én autóm például városban 8.5 liter körül kér, gázból, ha finoman megyek vele országúton, 6,5 körül tartható a fogyasztása. Városban is le lehet küzdeni 8 alá, de az jelentős tempókorlátozással jár.

2014. márc. 27. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Wow!! Köszi nektek.csomo hasznosat írtatok!!
2014. márc. 27. 16:22
 10/12 anonim ***** válasza:
Ne használj féket, ennyi, nem kell túlragozni.
2014. márc. 27. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!