Tényleg tönkre lehet tenni egy modern autót úgy, ha nyáron 40 fokos hőségben "kínozzuk" az autót?
Tegyük fel 40 fok van, és valaki azzal játszik a kocsival, hogy felgyorsít 140-150-re aztán satufékezik, ezt eljátssza vagy 10-15-szer, bekapcsolt klímával, ami ugye ront az autó motorjának hűtésén.
Valószínű ezt még kibírja a motor, de a katalizátor megrepedhet mondjuk a túlzott hőterhelés miatt, meg szépen lassan elkezd a motorja romlani emiatt a kocsinak, nem?
Ha arra gondolsz hogy bizonyos éghajlatokon nem tanácsos egy adott típust vezetni, akkor igaz az állítás.
Ugyanis ahol magas a hőfok, ott pl egy skoda octavia tuti tönkre menne, míg a subaru boldogan megy.
Ezt már régen is észrevették hogy trópusi éghajlatokon miért nincsen olyan gazdag autó választék, mint a kevésbé forró éghajlaton
# 2/3
a skoda se menne tönkre kétszer ekkora hűtővel. de nem fognak kétféle típust gyártani, azért a pár trópusi eladásért....
tévhit1:
Katalizátornak tökmindegy hány fok van kint... kapja az 500-600 fokos kipufogó gázokat, mit számít neki szerinted, hogy 20 vagy 40 fok van kívül?
tévhit2:
A motornak már 40-50-nél nagyobb hűtése van, mint amit a ventilátor tud produkálni, minek kapcsolna be, ha te 150-ig gyorsítasz? Azzal tudod megfőzni a motort ha helyben bőgeted, amíg van menetszél, semmi baja nem lehet[ha jó állapotú].
tévhit3:
A klímának saját hűtője van, nem sok köze van a motor hűtéséhez. A klíma kompresszor meghajtása viszont csökkenti a motor erejét, egyes autókban brutálisan érezni, pl suzuki swift, ha fullra tolod a klímát, érzésre a 68 lóerőből legalább 20-at lefog.
A klímának saját hűtője van,
igen, a sima hűtő előtt, ami rontja a légáramlását a vízhűtőnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!