Minek gyártanak ennyire tele nyomott elektronikával gyártott autókat? Hogy vidd minden sz**ért a szervízbe?
Egyre több ismerősömnek van modern autója. Ami tele van mindenféle elektronikus cuccal. És egy csomónak semmit nem ír, csak villog a szervíz felirat. Megnézették több autószerelővel, és nem találtak semmit.
Akkor? Mi a fenéért tesznek bele ilyen jelzéseket? Hogy vidd a márkaszervízbe, ahol ráteszik a computert, és kiszedik belőle a jelzést 40 ropiért?
"Egyre több ismerősömnek van modern autója."
És ez bánt téged? :)
Jól keresek, megengedhetem magamnak, hogy modern kocsit tartsak fönn. Ennek ellenére a csicsázást én sem szeretem. 1.6-os benzines Corollám van, Valvematic technológiás motorral. A legújabb modell, full extrás, drága is volt. Semmi nem romlott el eddig belőle, és igaz, hogy még csak egy éves, de az 50akárhány éves autószerelő haver azt nyilatkozza róla, hogy remek kocsi lesz, nincs túlbonyolítva, ha cserélgetem benne az olajat meg a kopó cuccokat, örökéletű darab. Pedig modern autó.
Más kérdés, hogy 3-4 év múlva megint tudok majd kényelmesen venni 5-6 misiért egy újat, és fogok is.
ma 10:07
:) Így is fel lehet fogni.
Azért, hogy 5-6 liter legyen a fogyasztás, megfeleljen az egyre szigorúbb kibocsájtási normáknak, valamint ha egy kicsit csúszós az út, ne tekeredj fel az első fára.
Nézz meg egy 30-40 évvel ezelőtti átlagos autót és nézz meg egy mait ilyen szemmel!
A régi valószínűleg fogyaszt 10-12 litert minimum egy 1.2-1.4-es motorral. Cserébe épphogy lead 60-70 lóerőt. Környezetvédelmi mérésen fekete matricát kap. Nincs benne se ABS, se ESP, se ASR és hasonlók. A futómű billegős, a motor zajos. Klíma sincs benne, se navigáció, se tolatóradar és ülésfűtés. Olyan kanyarokban olyan sebességgel haladva ami egy mai autónak meg se kottyan, a régivel csikorognak a kerekek és sodródik rendesen a külső ív felé.
És még sorolhatnám.
Természetesen ami elromolhat az el is romlik. Ez a hátránya. A bonyolult szerkezetek, sok elektronika nem épp csökkenti a meghibásodás esélyét.
De ezen szerintem kár felháborodni. Ez a kérdés kb olyan, mintha valaki felháborodna azon, hogy minek kell számlákat fizetni, mikor az ősember teljesen ingyen lakhatott a barlangokban.
"kibocsájtási"
Bocs, tényleg nem bántásból, de ezt a tetves szót tanuljuk már meg helyesen leírni.
Kibocsát, megbocsát, "j" nélkül írandó helyesen.
Mert erre van az emberekek igénye. Az ismerősi körömben egy kezemen megszámolom hányan tudnánk kibékülni régebbi technológiával. Sőt, még ennél is kevesebben tudjuk, hogy hogyan kell nekiállni gyújtást állítani vagy mi van ha elszakad egy bowden (pl. gáz)...
A tisztelt vásárlóknak a nagy, erős, kényelmes és takarékos autó kell. A komoly tudású motor, amit csak komplikálással lehet megvalósítani (a régi motorblokkokhoz képest); a nagy kasztni, ahol a súly normális kereteken belül tartása miatt mindenféle anyaghoz és megoldáshoz folyamodnak, még ha nehezebben is gyártható/javítható; a kormányszervó, az elektromos tükör, az ülésfűtés, az MP3 lejátszás és egyéb extrák.
Javarészt (még ha nem is teljesen) az igény irányítja a piacot - ezt akarják a legtöbben, ez van.
Mi szerepel egy autó tesztjében/ismertetőjében? Menetteljesítmény, extrák, ár. Ja, hogy ki kell venni a komplett lámpát egy izzócseréhez? Sebaj, teszünk bele egy 60 forintos áramkört, ami majd stabilizálja és ritkában kell kiszedni azt a lámpát, mint egy régi autónál izzót cserélni.
Akinek nem kell, vegyen régebbit annak minden előnyével és hátrányával.
(egy 9 éves Focusom és több 30 év feletti motorom van)
"9 éves Focusom"
Nem hiszem, hogy túl sokszor állítasz gyújtást, vagy cserélsz szakadt kuplungbowdent egy összesen 9 éves autón :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!