Minek gyártanak ennyire tele nyomott elektronikával gyártott autókat? Hogy vidd minden sz**ért a szervízbe?
Egyre több ismerősömnek van modern autója. Ami tele van mindenféle elektronikus cuccal. És egy csomónak semmit nem ír, csak villog a szervíz felirat. Megnézették több autószerelővel, és nem találtak semmit.
Akkor? Mi a fenéért tesznek bele ilyen jelzéseket? Hogy vidd a márkaszervízbe, ahol ráteszik a computert, és kiszedik belőle a jelzést 40 ropiért?
#8 - "...és több 30 év feletti motorom" a mondat második fele, amiknél ugyanaz a technológiai folyamat zajlott le, mint az autóknál. Illetve volt nekem is szerencsém Trabanthoz (igaz vezetni csak 4T-t vezettem), Ladához, kis Polákhoz, sőt még Gazella tgk-hoz is. Na meg van modern motor is, 4T-4henger, sok féktárcsa, normál mennyiségű lóerő... :)
Szóval van összehasonlítási alap, tudom miről beszélek, nem csak folyik belőlem a szó szanaszét a nagyvilágba. :)
ma 12:08
OK, ember. Nem sértegetni akartalak :)
Fura volt a mondat logikailag, ennyi.
Biztonságos közlekedést neked.
Nekem egy 28 éves autóm van, amit azért vettem, mert a düh kerülgetett a 17 éves verdától, mert azon...
Rossz volt az ABS, ütött a léghűtéses féktárcsa, a motorvezérlő elektronika vacakolt, sokkal drágábbak voltak hozzá az alkatrészek.
A 28 éves "roncsomon" az életben nem fog ütni a tárcsafék, nincs motorelektronika, meg egyéb felesleges baromság.
Ami nincs, nem romlik el, ugye...
Ellenben a régi autók még olajcserétől olajcseréig elmentek olajfogyi nélkül, a mai újaknak már a gyár is megengedettnek tartja az 1L/1000km fogyasztást.
Isten irgalmazz bármilyen új vacaktól, még ha nyernék is a lottón, kellene a fenének.
Én eddig az Opel Ecotec motoroknál ismertem a gyárilag legnagyobb megengedett olajfogyasztást, ami 0,6l/1000km. Ami nem azt jelenti, hogy ténylegesen ennyit fogyaszt, hanem ez az a határérték, amivel levédték magukat, hogy amíg ez alatt van, garanciában nem kötelesek semmit javítani.
Mellesleg pont ilyen autóm van. A gyári olajcsere periódus 30.000km, de én 15.000-ként cserélem. A 15.000 km alatt kb 1 dl az olajfogyasztásom. Azaz 0,0067l/1000km. Gyakorlatilag 1%-a a határértéknek.
Pedig nem új autóról van szó, épp most értem el vele a 200.000 km-t.
"Azért, hogy 5-6 liter legyen a fogyasztás, megfeleljen az egyre szigorúbb kibocsájtási normáknak"
Eeegen. Más kérdés, hogy a sok kütyü legyártása mekkora környezetszennyezéssel jár.
"Más kérdés, hogy a sok kütyü legyártása mekkora környezetszennyezéssel jár."
El vagy tévedve. Számolj már utána egy kicsit!
Egy autó 300.000km-t simán elmegy, vagy még többet is. De számoljunk ezzel. Egy 120g/km CO2 emisszió szerintem ma átlagos, vagy inkább jónak tekinthető.
Ezzel 36 tonna(!) szén-dioxidot eregetsz a légkörbe egyetlen autóval.
Gondolod egyetlen darab elektromos ablakemelő, ami ma már tömegcikk, legyártása ennél többel járna?!
És ez csak a CO2, ami a legkevésbé káros. A nitrogén-oxidokról, részecskékről nem is beszélve!
Nem konkrétan az ablakemelőre, sokkal inkább a fedélzeti számítógépre gondoltam. Nem tudom, tisztában vagy-e vele, hogy mekkora hibaszázalékkal gyártják pl a processzorokat, ami nem éppen környezetbarát anyagokból készül.
Persze, Hakapeszi kolléga jól mondja. Annak idején, az első nyugati autómban egy hétig nem fért volna a zabszem a seggembe, hiszen az emelőn, meg a kerékanyakulcson egy fia szerszám nem volt a csomagtartóban, nem úgy, mint a Warburgos időkben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!