Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minek gyártanak ennyire tele...

Minek gyártanak ennyire tele nyomott elektronikával gyártott autókat? Hogy vidd minden sz**ért a szervízbe?

Figyelt kérdés

Egyre több ismerősömnek van modern autója. Ami tele van mindenféle elektronikus cuccal. És egy csomónak semmit nem ír, csak villog a szervíz felirat. Megnézették több autószerelővel, és nem találtak semmit.


Akkor? Mi a fenéért tesznek bele ilyen jelzéseket? Hogy vidd a márkaszervízbe, ahol ráteszik a computert, és kiszedik belőle a jelzést 40 ropiért?



2014. febr. 12. 09:59
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
12%

#8 - "...és több 30 év feletti motorom" a mondat második fele, amiknél ugyanaz a technológiai folyamat zajlott le, mint az autóknál. Illetve volt nekem is szerencsém Trabanthoz (igaz vezetni csak 4T-t vezettem), Ladához, kis Polákhoz, sőt még Gazella tgk-hoz is. Na meg van modern motor is, 4T-4henger, sok féktárcsa, normál mennyiségű lóerő... :)

Szóval van összehasonlítási alap, tudom miről beszélek, nem csak folyik belőlem a szó szanaszét a nagyvilágba. :)

2014. febr. 12. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

ma 12:08

OK, ember. Nem sértegetni akartalak :)

Fura volt a mondat logikailag, ennyi.

Biztonságos közlekedést neked.

2014. febr. 12. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
#12 - egy pillanatra sem éreztem sértésnek, nem is vagyok olyan sértődékeny fajta. Neked is biztonságos közlekedést!
2014. febr. 12. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
15%

Nekem egy 28 éves autóm van, amit azért vettem, mert a düh kerülgetett a 17 éves verdától, mert azon...

Rossz volt az ABS, ütött a léghűtéses féktárcsa, a motorvezérlő elektronika vacakolt, sokkal drágábbak voltak hozzá az alkatrészek.

A 28 éves "roncsomon" az életben nem fog ütni a tárcsafék, nincs motorelektronika, meg egyéb felesleges baromság.

Ami nincs, nem romlik el, ugye...

Ellenben a régi autók még olajcserétől olajcseréig elmentek olajfogyi nélkül, a mai újaknak már a gyár is megengedettnek tartja az 1L/1000km fogyasztást.

Isten irgalmazz bármilyen új vacaktól, még ha nyernék is a lottón, kellene a fenének.

2014. febr. 12. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Én eddig az Opel Ecotec motoroknál ismertem a gyárilag legnagyobb megengedett olajfogyasztást, ami 0,6l/1000km. Ami nem azt jelenti, hogy ténylegesen ennyit fogyaszt, hanem ez az a határérték, amivel levédték magukat, hogy amíg ez alatt van, garanciában nem kötelesek semmit javítani.

Mellesleg pont ilyen autóm van. A gyári olajcsere periódus 30.000km, de én 15.000-ként cserélem. A 15.000 km alatt kb 1 dl az olajfogyasztásom. Azaz 0,0067l/1000km. Gyakorlatilag 1%-a a határértéknek.

Pedig nem új autóról van szó, épp most értem el vele a 200.000 km-t.

2014. febr. 12. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Mert ezt igényeljük. Szerintem a 2000-res évek elejére elért az autózás egy olyan szintet, hogy attól jobb nem nagyon kell, sem műszakilag, sem elektronikailag. De az újautóvásárló azért elvárja, hogy azért masszirozza már meg a herém is az autó, meg hasonló dolgok, meg működjön már minden gombnyomásra. Akkor miről beszélünk? Saját maguknak mondanak ellent az emberek. Én például nem vagyok az új autók ellen, csak az zavar, hogy lassan a 7-es BMW-ben is 1000-res háromhengeres motor lesz, és hogy lassan magától fog menni, én csak utas leszek. Na ezt utálom.
2014. febr. 12. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

"Azért, hogy 5-6 liter legyen a fogyasztás, megfeleljen az egyre szigorúbb kibocsájtási normáknak"

Eeegen. Más kérdés, hogy a sok kütyü legyártása mekkora környezetszennyezéssel jár.

2014. febr. 12. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
A kedves vevők miatt. Kell az elektromos ablak, elektromos tükör, elektromosan állítható ülés, klíma, jobb oldali herelégzsák, fűthető-hűthető ülés, autómata ablaktörlő, lcd kijelző, meg mindenféle kényelmi és biztonsági extra.
2014. febr. 12. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

"Más kérdés, hogy a sok kütyü legyártása mekkora környezetszennyezéssel jár."


El vagy tévedve. Számolj már utána egy kicsit!

Egy autó 300.000km-t simán elmegy, vagy még többet is. De számoljunk ezzel. Egy 120g/km CO2 emisszió szerintem ma átlagos, vagy inkább jónak tekinthető.

Ezzel 36 tonna(!) szén-dioxidot eregetsz a légkörbe egyetlen autóval.

Gondolod egyetlen darab elektromos ablakemelő, ami ma már tömegcikk, legyártása ennél többel járna?!


És ez csak a CO2, ami a legkevésbé káros. A nitrogén-oxidokról, részecskékről nem is beszélve!

2014. febr. 13. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Nem konkrétan az ablakemelőre, sokkal inkább a fedélzeti számítógépre gondoltam. Nem tudom, tisztában vagy-e vele, hogy mekkora hibaszázalékkal gyártják pl a processzorokat, ami nem éppen környezetbarát anyagokból készül.

Persze, Hakapeszi kolléga jól mondja. Annak idején, az első nyugati autómban egy hétig nem fért volna a zabszem a seggembe, hiszen az emelőn, meg a kerékanyakulcson egy fia szerszám nem volt a csomagtartóban, nem úgy, mint a Warburgos időkben.

2014. febr. 13. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!