Elsőnek Lada 1200?
@00:18
Rendben, a te véleményedet is elfogadom. De ha annyira össze akarjuk hasonlítgatni a Ladát meg Szuzit, akkor kössünk ki pár dolog hogy kinek, miért, melyik stb...
Most ha valakinek egy kis fogyasztású városba szaladgálós autó kell, amit nem akar úton útfélen bütykölgetni, akkor vegyen Swiftet.
Ha meg hobbi autó kell neki, mert télen ökörködni akar vele, vagy szimplán szeret mindig bütykölni, (lehet neked nem volt ilyen tapasztalatod, de általában nem ez a jellemző) vagy tanyán földes úton akar járni, esetleg kisebb futót húzni és az aránytalan nagy fogyasztás sem riasztja vissza, akkor meg vegyen Ladát.
Ennyiben kiegyezhetünk nem?
Első autónak én nem vennék suzukit.
Tudod miért? mert benne van az is hogy összetöröd, és egy suzuki... hát nem tudom, nem jó választás.
Ladán lenne egy karc, suzuki kettőszakadna..
"suzuki kettőszakadna..."
Ja, ha két koccos kaszniból hegesztettek össze egyet...
SZerintem nem rossz ötlet, csak ne egy leharcolt dinnyésautó legyen....
tapasztalatból mondom h nem kell bütykölni állandóan, a miénknek 1 baja volt 20 év alatt, azon kívül mindig ment...
meg azért is jobb 1.nek mint a swift mert ha nekikoccansz vminek max behorpad a lökhárító, amit vagy kikalapálnak vagy behorpadva is jó igazából, míg a műanyag összetörne
de amúgy 100e a kocsira van vagy össz minden költségre
MErt még bő 50e-el számolj (átiratás, kötelező bizt első része, esetleg műszaki pár héten belül, úgye érdemes olajat, szíjat cserélni,telitankolni szóval még több is...)
úgyhogy csak úgy ugorj neki a vásárlásnak ha 200e van
100 korul mar ki lehet fogni egy jobb allapotut.
En 2011-ben 135e-ert adtam el az enyemet (hobby auto volt), elso tulajtol vettem 80e-ert es egy elem kivetelevel gyari fenyezesu volt, hja 58e km volt benne.
Mindig volt vele egy ket kisebb problema ami de jokedvel alltam neki mindig (ac membran,szakadas, futes csap folyas, eloszto fedel). Az alkatresz ara tobb mint vicces, apro penzbol fenttarthato.
Az 1200S es szinte mind elmult 25 eves ezert lehet ra kotni youngtimer-es biztositast ami nekem ugynezett ki hogy eves szinten 9e ft volt, plussz 2-3 e ha jol emlekszem a tagsagi dij.
A fogyasztasa pedig nekem (teljesen gyari volt, leszervizelt) 7-8 l volt es 4 sebesseges valto volt benne.
Valoigaz en tapostam ki a lelket de egy normalis autozashoz eleg.
En vennek megint ha itt lehetne venni.
Hogy állandóan bütykölni kéne az szerintem is erős túlzás.
Nekünk a családban egy idén 36 éves első tulajos példány van. Nagyobb gond sose volt vele. A motor sose volt még megbontva.
Legutóbb 2006 környékén én cseréltem rajta fűtéscsapaot, mert ezen is előjött a csöpögés. Amit levettem még CCCP feliratú gyári volt.
Azóta olajcserén, szűrők cseréjén, tankoláson és 2 évenkénti műszaki vizsga díján semmi nem volt rá költve. De előtte se emlékszem hogy mikor kellett volna egyáltalán hozzányúlni.
Télen 3 heti fűtetlen helyen történő állás után is indul rendesen. Nem azt mondom hogy pöccre, de pár főtengely fordulatra szépen beröffen.
Mindenesetre ennek ellenére ma már tényleg csak hobbiból, játékból vennék ilyet. Azért eljárt felettünk az idő, akármilyen jó gépek is voltak.
Az meg hogy az első autót összetöröd, az egy nagy baromság.
Nem írom le, hogy milyen értékű és milyen autót vettem elsőnek, mert nem az a lényeg. Évekig dolgoztam érte és még az örökségemből is hozzá kellett tenni. Tehát nem pár százezres kategória... Ma is megvan és évek alatt már 205.000km-t beletettem. Mégis soha még egy apró karcot se okoztam rajta...
Ha az ember odafigyel és tud vigyázni a dolgaira, akkor nem töri össze nagyobb eséllyel, mint a huszadik autóját sok millió kilométer levezetésével szerzett rutinnal.
"persze,vedd meg valamelyikét, aki szerint nem kell bütykölni, már régen eladta valami szerencsétlennek, aki megpróbálta behozni az elmaradt bütyköléseket."
Na ott a pont Napkirálynál!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!