Egy fullra feltuningolt aprilia Rs 50-es motor a nyomába tud érni egy tuningmentes Etz 125-nek?
egy feltuningolt 50-es Rs, hogya tudná már leverni a feltuningolt Etz-t is? hiába, hogy "sport" motor az Rs, de akkor is ha egy etz fel van tuningolva 150 ccm-esre, meg kipufogó meg stb. akkor nehogy már leverjen egy 50 ccm-es tuningolt motor, egy 125-ös tuningoltat....
az etz meg alapból mindenféle tuning nélkül 100 fölé tud menni.
na és hol találok kihegyezett Rs-ről adatokat?
Mert a jelenlegi adatok, azok az Rs-nél 3.7 lóerő, tehát annyi mint egy simson, és 4.5Nm a nyomatéka, szóval a nyomatéka még kisebb mint egy simsoné.
az Mz az 10.5 lóerő, a nyomatéka pedig asszem, hogy 12Nm.
nem hinném hogy az Etz 150-nél instabilabb lenne mint egy 50-es Rs. az Rs az 40km/h-re van tervezve, mert kismotor, az Mz meg nagymotor, és ezért arra van tervezve hogy 80-90-et tudja tartani. és én nem arra gondoltam hogy melyik hogyan hagyja le a másikat végsebességben, hanem az hogy 100-ig melyik gyorsulna jobban.
ja és nem 2.5-szer annyit forog az rs mint az etz, mert az rs egy kicsivel 10 ezer felett forog, az Etz meg 8 ezret.
ha az etz-én is lenne tervezett kipufogó rendszer, áttétel módosítások, elektronikai tuning, meg minden amiről írtál az Rs esetében, akkor lehetetlenség hogy jobban menjen egy gyárilag 50-es, egy gyárilag 125-östől, mondjuk 100km/h-ig
az Etz már eleve megy 100-at, az Rs-re meg kell minimum egy 70-es henger, hozzávaló karburátorral hogy bírja a 80-90-et valameddig, és hogy kibírja vinni a 100-at.
most azért mert 6 sebességes, ezért tud gyorsulni valamennyire, mert váltásnál olyan kicsit esik vissza a fordulat hogy szinte semennyit. max de nagyon max 2 ezret esik vissza, vagy még annyit sem. az etz meg 5 sebességes, nagyobb végsebességet tud, és nagyobb sebességhez van tervezve, tehát más az áttétel, ezért több ezret is visszaesik a fordulat egy váltásnál, sokkal hosszabbak a fokozatok. meg az aprilia úgy van kialakítva hogy 6.-ba 40-nél is meglegyen a fordulat ahol már van egy picike nyomaték, hogy ne álljon le. szóval akkor már 70-nél majd el akar durranni.
Adatokat google-ban találsz, feltéve ha tudsz angolul, na mindegy linkelek neked ide egyet: [link]
Beszélhetünk széria motorról és verseny motorrol, a kettő ég és föld! Az meg hogy az MZ miért labilisabb mint az RS, annyiból megállapítható ha ránézel a vázra, annak méretére és összetételére, anyagára. Míg az egyik alapjában versenyzésre szánt kialakítással bír, ami által aerodinamikailag és szerkezetileg fényévekkel stabilabb, addig a másik egy túra kialakítású lemez váz, ami számtalan ponton hibás aerodinamikailag, mármint normál használat mellet arra a célra tökéletes amire szánták, de nagy sebességnél vagy versenyzésnél életveszélyes lehet!! (Faterom már 1986-ben Aprilia AF1-es motorral repesztett, amiből talán 2 ha volt az országban akkoriban, nagybáttyja konténerben küldte neki Olaszországból fél évvel a modell megjelenés után, amikor itt még csak a kelet-német csodák meg az orosz, lengyel, cseh dolgok zörögtek, az Mz-ket már abban az időben is alázta)
na belenéztem a tuningolt adatokba. én azt mondom hogy ezeket az adatokat a 125-ös etz-ből is kilehet hozni szerintem még könnyebben mint egy 50-es-ből. nem vitatkozni akarok meg semmi....
értem hogy az aprilia sport kivitel, az etz meg túra jellegű, de akkor is a 28 lóerőt kilehet hozni az etz-ből is, az etz alapból 10.5 lóerő, és 12Nm a nyomatéka. az aprilia az 3.7 lóerő és 4.5 Nm nyomaték, szóval ahhoz hogy az etz-ből 28 lóerő legyen ahhoz kell a 10.5-hez, 17.5 lóerő. ami elég soknak tűnik. de az apriliához meg 24.3 lóerőt kell dobni, és azért az nem mindegy. én nem a tartós végsebességi tuningolásról beszélek, hanem a gyorsulás 0-100-ra verseny. néztem 8 sec alatt van a 28 lóerős aprilia 100-on. hát az etz 15 sec alatt van 100-on mindenféle tuning nélkül. majdnem duplája, de viszont ha a nyomatéka meglenne mondjuk 20Nm meg a lóereje is mondjuk 18 akkor már tudná szerintem azt a gyorsulást 100-ig mint az Rs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!