Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy fullra feltuningolt...

Egy fullra feltuningolt aprilia Rs 50-es motor a nyomába tud érni egy tuningmentes Etz 125-nek?

Figyelt kérdés
2014. márc. 15. 12:44
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:

egy feltuningolt 50-es Rs, hogya tudná már leverni a feltuningolt Etz-t is? hiába, hogy "sport" motor az Rs, de akkor is ha egy etz fel van tuningolva 150 ccm-esre, meg kipufogó meg stb. akkor nehogy már leverjen egy 50 ccm-es tuningolt motor, egy 125-ös tuningoltat....

az etz meg alapból mindenféle tuning nélkül 100 fölé tud menni.

2014. márc. 19. 17:02
 22/32 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező, vitatkozás helyett inkább nézd meg a két motor teljesítmény adatait, vagy keress a neten kihegyezett RS50-ről adatokat és meglátod magad is. Egy mérnök, aki normálisan ért a motorokhoz (nem mezei szerelő aki csak kókányolja) egy megfelelő kipufogó rendszerrel, váltóval, módosított áttétellel, módosított fogaskerekekkel és elektronikával (ez a full tuningolás, bár ezt a kifejezést nem használják jobb körökben) olyan erőt és teljesítményt tud kihozni belőle hogy megeszi a tuningolt MZ-t is. Ne szállj el az MZ-től, persze hogy alapjában 100 fölött megy, de cseszheted hiába menne 150-el, olyan labilis hogy nem tudod megtartani akármit csinálsz vele, ezért a tuningolás is felejtős nála. Egy RS50-t ha kicsit kisúlyozod, kihegyezed, 145-155-al is hasít, és még viszonylag stabilan lehet tartani. Maga a percenkénti fordulata majd 2,5 szerese az MZ-nek. Magyarul egy valóban fullra tuningolt RS megeszi a tuning MZ-t, az már más kérdés hogy intenzív versenytempóban az RS 3-4 óra alatt megeszi a dolgokat és felújítás következik.
2014. márc. 19. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 A kérdező kommentje:

na és hol találok kihegyezett Rs-ről adatokat?

Mert a jelenlegi adatok, azok az Rs-nél 3.7 lóerő, tehát annyi mint egy simson, és 4.5Nm a nyomatéka, szóval a nyomatéka még kisebb mint egy simsoné.

az Mz az 10.5 lóerő, a nyomatéka pedig asszem, hogy 12Nm.

nem hinném hogy az Etz 150-nél instabilabb lenne mint egy 50-es Rs. az Rs az 40km/h-re van tervezve, mert kismotor, az Mz meg nagymotor, és ezért arra van tervezve hogy 80-90-et tudja tartani. és én nem arra gondoltam hogy melyik hogyan hagyja le a másikat végsebességben, hanem az hogy 100-ig melyik gyorsulna jobban.

ja és nem 2.5-szer annyit forog az rs mint az etz, mert az rs egy kicsivel 10 ezer felett forog, az Etz meg 8 ezret.

ha az etz-én is lenne tervezett kipufogó rendszer, áttétel módosítások, elektronikai tuning, meg minden amiről írtál az Rs esetében, akkor lehetetlenség hogy jobban menjen egy gyárilag 50-es, egy gyárilag 125-östől, mondjuk 100km/h-ig

az Etz már eleve megy 100-at, az Rs-re meg kell minimum egy 70-es henger, hozzávaló karburátorral hogy bírja a 80-90-et valameddig, és hogy kibírja vinni a 100-at.

most azért mert 6 sebességes, ezért tud gyorsulni valamennyire, mert váltásnál olyan kicsit esik vissza a fordulat hogy szinte semennyit. max de nagyon max 2 ezret esik vissza, vagy még annyit sem. az etz meg 5 sebességes, nagyobb végsebességet tud, és nagyobb sebességhez van tervezve, tehát más az áttétel, ezért több ezret is visszaesik a fordulat egy váltásnál, sokkal hosszabbak a fokozatok. meg az aprilia úgy van kialakítva hogy 6.-ba 40-nél is meglegyen a fordulat ahol már van egy picike nyomaték, hogy ne álljon le. szóval akkor már 70-nél majd el akar durranni.

2014. márc. 19. 19:14
 24/32 anonim ***** válasza:

Adatokat google-ban találsz, feltéve ha tudsz angolul, na mindegy linkelek neked ide egyet: [link]


Beszélhetünk széria motorról és verseny motorrol, a kettő ég és föld! Az meg hogy az MZ miért labilisabb mint az RS, annyiból megállapítható ha ránézel a vázra, annak méretére és összetételére, anyagára. Míg az egyik alapjában versenyzésre szánt kialakítással bír, ami által aerodinamikailag és szerkezetileg fényévekkel stabilabb, addig a másik egy túra kialakítású lemez váz, ami számtalan ponton hibás aerodinamikailag, mármint normál használat mellet arra a célra tökéletes amire szánták, de nagy sebességnél vagy versenyzésnél életveszélyes lehet!! (Faterom már 1986-ben Aprilia AF1-es motorral repesztett, amiből talán 2 ha volt az országban akkoriban, nagybáttyja konténerben küldte neki Olaszországból fél évvel a modell megjelenés után, amikor itt még csak a kelet-német csodák meg az orosz, lengyel, cseh dolgok zörögtek, az Mz-ket már abban az időben is alázta)

2014. márc. 20. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:
értem, tehát te egy nagy apriliás ember vagy, aki odáig van érte, és az ndk-ás nagymotorokat lefikázod, mert szerinted csak az olasz a jó. szerintem még etz-én sem ültél soha, de azért megmondod hogy "lemez" váz xDDD persze lemez. én meg rezet szarok...
2014. márc. 20. 15:30
 26/32 A kérdező kommentje:

na belenéztem a tuningolt adatokba. én azt mondom hogy ezeket az adatokat a 125-ös etz-ből is kilehet hozni szerintem még könnyebben mint egy 50-es-ből. nem vitatkozni akarok meg semmi....

értem hogy az aprilia sport kivitel, az etz meg túra jellegű, de akkor is a 28 lóerőt kilehet hozni az etz-ből is, az etz alapból 10.5 lóerő, és 12Nm a nyomatéka. az aprilia az 3.7 lóerő és 4.5 Nm nyomaték, szóval ahhoz hogy az etz-ből 28 lóerő legyen ahhoz kell a 10.5-hez, 17.5 lóerő. ami elég soknak tűnik. de az apriliához meg 24.3 lóerőt kell dobni, és azért az nem mindegy. én nem a tartós végsebességi tuningolásról beszélek, hanem a gyorsulás 0-100-ra verseny. néztem 8 sec alatt van a 28 lóerős aprilia 100-on. hát az etz 15 sec alatt van 100-on mindenféle tuning nélkül. majdnem duplája, de viszont ha a nyomatéka meglenne mondjuk 20Nm meg a lóereje is mondjuk 18 akkor már tudná szerintem azt a gyorsulást 100-ig mint az Rs.

2014. márc. 20. 15:37
 27/32 anonim ***** válasza:
Bocs, ha úgy értelmezted hogy fikázni akartam az MZ-t, nem az volt a célom. Mentem MZ-vel és nem rossz gép, de őszinte leszek, nekem gyerekkorom óta Apriliám van, azon nőttem fel, azt szeretem a legjobban, ezáltal ismerem és tudom hogy mit bírnak és mit tudnak. Az hogy lemez váza van az MZ-nek, azt olvastam valahol, de lehet nem így van, nem vizsgáltam meg. A gyorsulást két okból nem tudná az MZ akárhogy tuningolnád, az egyik az aerodinamika ami döntő ilyen esetben, a másik pedig az hogy az Apriliánál a váltás ezred másodpercek alatt végbemegy, alig esik a fordulat és gyorsan pörög ki (6.-ik fokozatba akár 16500-ig is kipörög), addig az MZ-nél jóval több időt vesz igénybe a váltás, viszonylag sokat esik vissza a fordulat és lasabban pörög ki (ez abból adódik hogy nem sportmotor). Viszont ami az MZ mellet szól, hogy sokkal kevesebb a fenntartása, kevesebbet eszik és éveket elmegy egy felújítással, míg az RS kihegyezve órák alatt megeszi az alkatrészeket, de gyári állapotban is legalább 1-2 évente cserélni kell a dolgokat. Természetesen ezeket az adatokat az MZ-ből is kilehet hozni és padon kitűnően mérhető, azonban pályán ezeket kihajtani nem lehet a maximumig, ezt be kell hogy lásd, magyarul megvan benne az a teljesítmény de nem tudod kihasználni élesben.
2014. márc. 20. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:
értem. kösz a válaszokat. Neked milyen apriliád van most?
2014. márc. 20. 17:28
 29/32 anonim ***** válasza:
Amit a fentebbi írásomban említettem, faterom AF1-ese a mai napig megvan, de már csak kiállítva a pincébe az Rs50 és a 125 mellett. Jelenleg egy RS250 Rotax 257-es blokkal, jövőre tervezek átlépni a 4T-sek világába egy RSV4 Factory nyergében.
2014. márc. 20. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 A kérdező kommentje:
és a pincében kiállított motorokat soha nem akarjátok majd eladni? vagy csak vártok még pl az AF1-el amikor már sokat fog érni?
2014. márc. 20. 17:41
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!