Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy átlagos utcai autó tuningo...

Egy átlagos utcai autó tuningolása hogy működik? Akár optikai, akár motor tuning? Attól kérdem, akiknek tuningolt kocsijuk van.

Figyelt kérdés

Bár nagyon szeretem a tuningolt kocsikat, és érdekel is a téma, de teljesen amatőr vagyok. Bár a saját kocsimat nem akarom tuningolni /nem is nagyon lehetne/, de azért kíváncsi vagyok, hogy megy ez.


Van egy átlagos utcai autód, érvényes papírokkal, mindennel. Gondolsz egyet és tetetsz rá oldalküszöböket, kicsit leülteted az alját, felpöckölteted a motort, keményebb futómű, feltűnőbb festés, neonfény az alvázra /bár ez illegális, úgy tudom/, stb.

Persze vannak típusok, amik jobban tuningolhatók, ezt értem, de a kérdésem most nem is erről szól. Hanem hogy miután kinézted az alkatrészeket, felrakattad, ki is fizetted, utána ezeket nem kell külön levizsgáztatni? Vagy csak kifizetted az árát, felszerelték neked, utána örülsz, hogy ilyen kocsid van? Vagy hogy van ez? Valaki avasson be. :)


Valamint azt is szeretném, akiknek tuningolt kocsijuk van, azt is megírnák, hogy az eredeti tuning előtti autójuk mennyibe került, használtan vették-e vagy sem, illetve az utána való tuning kb. mennyibe került, mit tuningoltak rajta, stb.


Köszönök előre minden választ! :)


2014. márc. 11. 13:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Nekem egy tuningolt Volkswagen Golf 3 VR6-om van.


Én nem teljes mértékben ellene vagyok a gagyi spoiler, küszöb, meg neon dolgoknak.

Én a letisztult formát szeretem, mint ez:

[link]



Na szóval, az én kis Golfomon sok minden lett tuningolva.

Először is kapott egy Tein sport futóművet, elől 6 dugattyús Porsche féknyergeket és 334 mm-es Zimmermann tárcsákat, hátul négydugattyús Porsche féknyergek és 312 mm-es Audi S3 tárcsákat, plusz előre toronymerevítőt. A futóművel ennyit babráltam mást nem.


Külsöre le lett ültetve, kapott egy BBS RS 17-es felniket, elől 8 hátul, 8,5 széleseket. Kapott USA lökhárítókat és csomagtérajtót és egy Vento frontot


A belsejében elég sok minden lett csinálva:

Audi TT műszerfal, Golf 4 R32 ülések, MOMO sport kormány, mindent le bőröztettem barna bőrrel.


A motorja egy VR6 volt gyárilag, de ez is tuningolva lett:

Holset RS35 turbó, 470ccm-es befecskendező, Sachs versenykuplung, egyedi leömlők, 76 mm-es kipufogórendszer, turboelite vezérlés mindez 443 LE és 586 Nm.


Zene:

Pioneer fejegység, semmi extra :)


Itt Ausztriában simán lepapíroztattam, nem volt gond soha semmivel, műszakin is elsőre átment, nem tudom Magyarországon hogy mennek a papírozási dolgok, de azt hallottam elég necces.


Egyébként az autót 2200€ vettem elég sz.a.r állapotban és kb. 5000€ költöttem még rá.

2014. márc. 11. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
5%
szánalmasak ezek a tuningolások... főleg a golf.. annyira divat lett ez a golf tuning hogy behányok. a tiéd az még egész ízléses lehet sőt még böszme is.
2014. márc. 11. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Böszme?

Bocsi ezt nem értem, most ez jót vagy rosszat jelent, légyszi fejtsd ki jobban :)

2014. márc. 11. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

"Hanem hogy miután kinézted az alkatrészeket, felrakattad, ki is fizetted, utána ezeket nem kell külön levizsgáztatni? Vagy csak kifizetted az árát, felszerelték neked, utána örülsz, hogy ilyen kocsid van? Vagy hogy van ez? Valaki avasson be. :) "


Nagy általánosságban elmondható, hogy szinte minden átalakítás engedélyköteles lenne Magyarországon, így mindent hivatalosan le kellene papírozni. Megveszed a cuccokat, beépíted a kocsidba és ha nem elnéző a hatóság, akkor szedheted is ki belőle :D

2014. márc. 12. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Nekem tetszenek nagyon a tuningolt kocsik. Lehet, hogy sokaknak nem, de nekem a spoileres-neonfényes-porig ültetett autó dolog is bejön... Szóval nálam jöhet a durvább tuning is. :D Persze azért legyen ízlésesen megcsinálva, ez alap.


Igazából engem az egésztől 3 dolog tart vissza:


1. A saját kocsimat nem nagyon tudnám tuningolni, mert nem az a tipikus tuningolható autó /Toyota Corolla Wagon 1.4/.


2. Ha lenne mondjuk egy VW Golfom vagy Borám, Audim, esetleg egy egyszerű Ladám /amiket ugye sokkal jobban lehet cicomázni/, akkor is visszatartana az ár. Nem értem, hogy aki egyszer kiköhögte egy kocsi árát /oké, mondjuk egy Zsiguli nem nagy tétel a mai világban :D/, az még hogy képes milliókat költeni az átalakításokra?????? Tuti, hogy ezt nem szegény autósoknak találták ki...


3. Viszont ha lenne is rá pénzem, még mindig félnék attól, hogy útközben megállít a rendőr, és beleköt a kocsiba... Szóval halvány gőzöm sincs, hogy ez az engedély dolog hogy megy. :S Kell-e, nem kell, és ha igen, vajon azért is fizetni kell, mennyit kell fizetni, stb....



Első válaszoló, amúgy köszi szépen a választ! Habár leginkább olyanok érdekelnének, akik itthon laknak. Ausztriában biztos, hogy nem olyan a helyzet, mint itt, Magyarországon...

2014. márc. 12. 16:59
 6/13 anonim ***** válasza:

Ez a nem egy tipikus tuning autó ez nem mindig igaz ám :)

Egyik ismerősömnek egy régi MK2-es Ford Fiestája van, ami gyárilag 1,4-es kb. 60 lóerős és ő is elég komoly verdát épített.

Motor:

Ford 2.0 Zetec-R 16V, Dell'Orto karbik, Stage 3 vezérműtengelyek, átalakított hengerfej és szívócső, ST170 hajtókarok és dugattyúk, ARP hajtókarcsavarok, átalakított ST170 leömlők és 2,5 colos Escort RS Turbo kipufrendszer. Ez 193 LE és 217 Nm.

Futómű:

GAZ állítható futómű, Powerflex szilentek és XR2 fékrendszer.



Láthatod, hogy mennyi változás van ezen, pedig ez a Ford sem egy tipikus tuning autó.

Mindent meg lehet csinálni jól, csak nagyon sok pénz kell hozzá.

2014. márc. 12. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Nekem W123 Mercedesem van, 200D, borzasztó 60LE-vel papíron. Illetőleg volt. 100 ezer forintért vettem, összeraktam a belsejét egységesre, kapott kicsit megült, de gyári rugókat, egy 240D motort (72 LE, ténylegesen is), egy hosszabb difit, W126 lemezfelniket (a gyári 5,5x14 ET30, az új 7x15 ET25), egyéb jellegű tuningot optikailag nem tervezek, belső fejlesztés volt, építettem bele fordulatszámmérőt, valamint még fog épülni bele pillanatnyi fogyasztás jelző, meg ilyenek, de az még a jövő zenéje.


Tisztában vagyok vele, hogy ez nem "tuning autó", de a gyári kialakításhoz képest erősebb lett, és alakítottam rajta, talán a kérdezőnek ez segít.


A felnik 8 ezer forintba kerültek, gumi 30 ezer, a motor egy 100-as volt, belső tér fordulatszámmérővel mindennel megállt 30-ból, difit cseréltem egy másikra. Az ékszíjak árát meg hadd ne számoljam, azt amúgy is cseréltem volna :)

2014. márc. 12. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

A Golfos srácnak: Na ja, ki lehet hozni belőle ezek szerint, ha ilyen szépen leírtad. Viszont akkor még mindig ott van a másik két pont, amit felsoroltam...


Utolsónak: Végülis igen, így is lehet tuningolni, olcsón. Bár az én kérdésem inkább azokra vonatkozik, akik látványosabban újítják meg a kocsijukat. Például a gyári 50-100 lóerő helyett 300-400 lóerő, teljes belsőtér újítás, jelentősebb karosszéria módosítások, spoilerek, oldalküszöbök, stb. Ja és aki így tuningol, az Magyarországon intézze el és itt is éljen.


Na, ilyen választ még nem kaptam. :D Golfos barátunk nem itthon lakik, Te pedig csak enyhébb változtatásokat csináltál a Mercin.

2014. márc. 15. 04:20
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

A második pontra tudok még reagálni :)

Azok költenek még egy rakat pénzt a kocsijukra, akik imádják az autójukat.


Van egy mondás, az autós társadalomban.

Ha nem nézel vissza a parkolóban a kocsira, nem jó autót vettél :)

2014. márc. 16. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Akik szeretik + sok pénzük is van. :) Hiába szeretem az autómat, ha nincs elég pénzem arra, hogy kicsinosítsam.
2014. márc. 16. 14:21
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!