Aprilia motorokról tapasztalatok?
Kissé sántít nekem ez a kérdés. Vagy 50-es vagy literes? Gyakorlati síkon érdekel egyátalán a dolog, vagy csak álmodoznál?
Alapvetően az Apriliák elég jók szoktak lenni, de nem árt, ha az ember tisztában van a típushibákkal (igaz ez bármely motorra), mert rá lehet vele faragni, ha belefutsz valamibe. Érdemes végignyalni a Totalbike -on a Népítélet szekciót, de csak akkor, ha tudsz olvasni a sorok közt, hiszen, ahogy azt a mondás is tarja, "Mindenki a maga lovát dícséri", kevés a valóban objektív, jó minőségű vélemény.
Szabad-e venni? Szabad. Ha utánanéztél az adott típusnak, tisztában vagy vele, mire számíthatsz, és a negatívumokkal is ki tudsz egyezni.
Húúúha, nagy itt a baj! :)
Pont az ilyet kell elkerülni, hogy "nagyon dícséri a magáét, meg az apjáét". Pontosan ezért kell tudni olvasni a sorok közt. Az apjáéról valószínűleg halvány lila fogalma sincs, csak tüzes ifjúként tetszik neki. A #2 válaszoló is töredelmesen bevallotta, hogy elfogult.
Gondolom, magad sem vagy régóta a motorok világában. Jótanács: Motort nem azalapján választunk, hogy "A Pista aszonta, csak ezt szabad venni", és nem is olyan szempontok szerint, hogy "húdeszexi"/"überkirály"/"atomtetszik". Ésszerű, a földtől nem elrugaszkodott szempontokat kell összegyűjteni, amely tulajdonságok számodra egy mociban fontosak ("a leggyorsabb legyen a világon" és társai kizárva, ésszerűt mondtam), ezek alapján megszűrni a teljes létező kínálatot, az egyes tulajdonságokat fontosságuk alapján rangsorolva a motorokat is rangsorolni, aztán szépen egyenként megnézni, melyiknek milyen típushibái lehetnek, vagy milyen egyéb kompromisszumokat kell kötnöd velük kapcsolatban. Ezután meg kell ragadni közülük a legjobb vételt. Ha így teszel, nem esel pofára. Ha "szerelemből", vagy mások elfogult hülyeségére támaszkodva ugrasz bele, akkor abból csak sz0pás lesz, de az bő nyállal, aztán küszködhetsz valami rothadó, széthulló szeméttel akár évekig ahelyett, hogy motoroznál.
Első kérdés: Mire használnád?
2-es válaszoló vagyok. Mindig bevallom az írásaimnál hogy elfogult vagyok az Apriliákkal, mert azon nőttem fel, az volt az első motorom és az lesz az utolsó is, nekem az RS összes kategóriája bevált és a mostani RSV4 is tökéletes választásnak bizonyult.
Viszont az 5-ös hozzászóló nagyon jól leírta a dolgokat. Azért egy jó tanácsot adok ha mégis az Apriliát választod majd. Sokan megveszik az RS-eket mert ezt meg azt hallják róla és mikor pár ezer kilométer után költeni kell rá, akkor szidják és azt mondják rá hogy milyen sz.ar meg lom meg hulladék. Azzal tisztában kell lenni, hogy ezeket a gépeket jóval gyakrabban kell felújítani mint egy Honda, Yamaha, Kawasaki motort, azokhoz képest egy vagyon az alkatrésze és többet is eszik, a fenntartása majd 2-3szor annyi mint a többi ilyen kategóriájú gépnek. De ha megnézed akár a vázát (pl. RS 125-nél full alumínium váz, fordított teló villa, 330-as fék elől stb.), akár a blokkot (Rotax 122 RS 125 esetében) egyből szembetűnik hogy fényévekkel erősebb és jobb, háromszor olyan igénybevételre van tervezve mint amekkorát valójában kap (ezt biztos forrásból tudom!), szélesebb gumikat tudsz alápakolni ami a biztonságérzetedet növeli rajta stb.
RSV4-em van, de ennek nem sok köze van az általad említett RS-hez...
2010-es, évi átlag 15.000km lett menve vele, karbantartáson kívül konkrétan semmire sem kellett költenem, de mint mondtam, az általad említetthez nem sok köze van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!