Hogyan tudhatok meg többet az autókról, motorokról?
Én valamikor szakközépiskolában és fősulin tanultam többek között a járműmotorokról. De nem ott tanultam meg igazán, hanem már 12 éves korom környékén önszorgalomból odahaza. Először szakkönyvből valami elméletet, ami éppen érdekelt. Aztán élőben is megnéztem azt a kismotoron. Sokat motoroztam és ha azt akartam hogy ne hagyjon cserbe sehol, jól megcsináltam.
Amúgy én is az odahaza, önszorgalomból történő tanulást részesítem előnyben. Elektronikát is kiválóan el lehet sajátítani így. De ha van tapasztalt barátod, tőle is tanulhatsz. Minden nap egy keveset, a végén profi módon szerelheted gépeidet. Van amit meg csak tapasztalatból lehet megtanulni, könyvekben nem volt benne. Persze ma az interneten sok infó fent van.
Sok mindent amúgy egyszerű paraszti ésszel is meg lehet tanulni, bár más kérdés, hogy egy Trabantot álmomból felkeltve szétszedek és összerakok darabokból, de egy komolyabb mai kocsin szerintem az alap dolgok cseréjén kívül nem mernék mást megcsinálni, mert annyira televan elektronikával, hogy győzze az ember kideríteni mi merre és hogy. Ismerős vett használt 6-os BMW-t, akksit kellett benn cserélni, kicserélte nagy nehéz, csak mikor indítani akarta valamit bejelzett a fedélzeti számítógép és úgy kellett szervízbe vontatni. Ott meg rákötöttek egy műszert és 5 perc múlva gond nélkül ment.
Kis példa talán rávilágit a dologra amit elején emlíettem. :)
Ne, csak Totalcar-t meg Autókereskedőket ne... Mindkettő inkább szórakoztató jellegű, bár a Totalcaron feltűnik néha 1-1 szakmaibb jellegű írás vagy bele-bele kacsintanak egy két műszaki kérdésbe azért közel sem oktató jellegű dolog.
Az Autókereskedők pedig puszta parasztvakítás, nem beszélve arról amikor valamit csak úgy összegányol, hogy kereten belül (ami egyébként elég eltorzított, mert bizony elég pontatlanul számolnak) maradjanak...
Ami biztos: más dolog úgy tessék-lássék érteni hozzá, hogy tudd mi a dugattyú, a hengerfej, a hajtórúd vagy miben tér el egy karburátor és egy injektor. Meg egy másik dolog szerelni, hiszen ahhoz az előbb említett tudáson kívül még kell felszerelés, némi ügyesség, kis műszaki logika (pl. nem olajozzuk meg a féktárcsát akkor sem ha nyikorog...). Na meg hely, idő és egyebek.
"egy SIMSON-on kezdte otthon, egyedül, most pedig az kecskeméti Merci-gyárban van..."
A Merci gyárban van, mint micsoda? A soron dolgozni egy autógyárban nem kell sok tudás, inkább csak kitartás és monotonitástűrés. Ha a fejlesztésen van (van ott fejlesztés egyáltalán?), akkor meg nem a Simson volt ami arra alkalmassá tette.
Tudom, én is ilyen helyen dolgozom per pillanat, csak több karikája van.
Ha az alapoktól akarod kezdeni, akkor szedd le a netről Ternai Zoltán könyveit, amiknek a címei: "A gépkocsi" és "A motorkerékpár".
Ebben a nagyon alapok benne vannak, jó régi könyvek, de tartalmaznak olyan alapismereteket, amik szerintem kihagyhatatlanok. Aztán utána ezekre lehet alapozni, mert a Ternai-könyvek óta az elektronika, a motorvezérlés, az üzenanyag-ellátás, a környezetvédelmi szempontok miatt beépített eszközök stb. óriásit fejlődőtt.
Valaki talán írta is: a tudás legfeljebb az aktuális helyzetedben lehet elég, ezért sosem szabad abba a tévhitbe ringatnod magadat, hogy mindent tudsz.
Olvass, kezdésnek elég az is.
Simsont meg nem biztos hogy olyan jó ötlet - mármint sokan azzal kezdték és ez meg is látszik az átlagos Simsonok állapotán. :P :D
Meg nem tudom kinek érhet egy Simson 70-80-90 ezer forintokat, de szerintem tárgyilagosan tekintve kizárt hogy annyi pénzt megérjen. Max. 25 ezer, de annyiért menjen is.
Nekem is volt (S51N), de sosem értettem miért lenne jobb bárminél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!