Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51 tuning?

Simson s51 tuning?

Figyelt kérdés
Nyaron vennek egy Simson S51 Electronic-ot, kicsit tuningolni szeretnem ...70cm3 henger-dugattyu-gyuru-hengerfej,tervezett rezonatoros kipuffogo, zongora-lakk feket festek, krom labtartok-krom kormanypolir blokk...stb. Szerintetek milyen lenne? Mennyi ido alatt lenne kivitelezheto? 14/F
2014. márc. 2. 20:53
 1/6 anonim ***** válasza:
Teljesen felesleges. Kinek a pénzéből csinálnád? :D Mert ez nem 20k huf az biztos.
2014. márc. 2. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Tisztában kell lenni egykét dologgal.

Simsonnál a gyári a legjobb!Ha gyári mindene és úgy használod akkor el lehet menni vele nyugodtan nagyobb távokra.De ha már tunningolod,akkor az egy vagyonba fog kerülni és ez sosem kapod ezt a ráköltött pénzt vissza ha egyszer eladod...a 70ccm-henger jó 9tlet tervezett rezóval de akkor már egy sportfőtengelyt is belekéne rakni,na meg ha már szét lesz húzva akkor be lehet vásárolni jó drága csapágykészletet is és ezeket is nem szabad csak úgy bele kontárkodni....Mivel 14 vagy így azt mondom örülj egy sima simsonnak,ne akarj egyből meghalni vele,előbb tanulj meg motorozni és normálisan szervizelni azt!

2014. márc. 3. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
# 1 ballagásra pénzt kérnék , és van még pluszba 130e forintom.
2014. márc. 3. 06:28
 4/6 anonim ***** válasza:

A króm, meg a polír nekem nem kenyerem, ezért a többiről értekeznék.


Jónak jó lenne, de rendesen össze kell rakni. Ha rád szakadt az OTP, akkor össze lehet rakni 3 nap alatt, de az úgy fél misi lesz nagyjából.


Az én motorom 70/4F, gyári kipufogó, 4 sebesség, tirisztoros gyújtással, ETZ elsővilla, Cagiva Mito féknyereggel, tárcsafékkel, vázmerevítéssel, rendes gumikkal. Gyári, de vágott lábtartó, normális kormánycsapágy, felül is ETZ alsó kifli. Váz normálisan összerakva, szilentek kicserélve, újravezetékelve, index, töltés 12V-ra alakítva, fordulatszámmérő, 18-as Dellorto karburátor.


Ez így, amit leírtam, nekem 3 évembe telt, és a végösszeg 300 felett ért véget. Csak, hogy hasonlíts, ez a motor így üzemel lassan két éve, gyakorlatilag télen-nyáron nyélgázon állandóan, bő 20 ezer km van benne. Végsebessége 80-90 között alakul, körülményektől függően, 70 alatt nagyon ritkán járok vele. Fogyasztása 4 liter körül van.


Nem mellesleg 21 éves vagyok, és minden egyes beleölt forintért megdolgoztam.


A 70-esre alakítás blokkfelújítással kezdődik, ilyenkor a 3-as váltót benne hagyni súlyos öngól. Tuning, de nem forgós motorra is dukál legalább egy tirisztoros gyújtás, forgósabbra meg valami fordulattűrő, például VAPE, esetleg Ducati Energia. A blokkfelújítás 50 rugó körüli anyagárat jelent, egy VAPE gyújtás is 40 felett kezdődik, és ekkor még se henger, se karbi, se kipufogó, és a vázon egy csavart nem cseréltél ki.


Egy 70-es henger a boltban 8500 Ft, megfaragni egy tizes, egy normális dugó 3000, hengerfejátalakítás 2500. Blokkfelmarás 2500-5000, normálisan kivitelezett rezó 20 alsó hangon. Két normális gumi 15, szilentek pár száz forint, és ekkor még nem nyúltál sem a kormánycsapágyhoz, sem a telókhoz, és még féked sincs.


És ezek csak az anyagárak, mindenre volt embered, aki farag, esztergál, stb, és a végén te raktad össze. Ha mindezt emberre rábízod, drága lesz.


Engem meg szoktak keresni emberek, hogy építsek nekik ilyen, meg olyan Simsont. Mondom, oké, egy ilyen jellegű motorhoz, mint amit leírtál, hoz 800 ezer forintot, és három hónap múlva viheti. Ekkor szoktak levegő után kapkodni. Ilyenkor magyarázom el nekik, hogy az alkatrész ár mennyi, meg hogy én sem lopom a gázolajat, amivel elmegyek érte, meg én sem fáról szüretelem a pénzt, amiből élek.


Ha van kérdésed, írj privátot :)

2014. márc. 3. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ez jól hangzik amit leírtál és ezen még lehetne még többet tunningolni vagy fejleszteni,pl előgyújtásvezérlést bele,visszacsapószelepet ,meg sok kis apróság...

Amúgy nem kell drága vape gyújtás mert a bontott tirisztoros is bőven megteszi.

Bakki 4liter :) Nekem a 250 ETZ-zém eszik 4-5 közt és akkor nem finomkodok hogy kevesebbet fogyasztjon és jól is megy :)

Ha úgy gondolod kezdésből hogy kevés az 50ccm akkor menni kell nagyobb jogsira és kész.A simson túl könnyű ahhoz hogy menj is vele,hiába teszel rá jó féket ha szó szerint elszállsz vele :) de még mindig jobb mintha dobfék lenne :)

2014. márc. 3. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Kedves Utolsó Válaszoló!


A Simson nem ETZ, nem összehasonlítható, legfeljebb anyagminőségben. Még konstrukcióban sem.


A gyári tirisztoros gyújtás olyan 8000-ig jó, tehát amelyik henger elforog tovább, azon előbb-utóbb meg fog pusztulni, valamint fordulaton ki fog hagyni...


A 4 liter azért annyi, mert bináris gázzal közlekedem, ami annyit tesz, hogy 600as Transalppal nyélen Bp-n pont ugyan olyan időket mentem napközben, mint a 70-es Simsonnal...

2014. márc. 6. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!