Mennyi idő után áll be egy autó motorja?
Beállni biztos nemfog,pláne garázsban..
Nem írtál típust,de két év utát lesznek üzemanyag ellátási gondok sztem...
Akksit kivenni (akár el is adhatod vagy leadhatod a MÉH-telepen, mert két év múlva úgysem lesz jó), fagyállót ellenőrizni (nehogy szétfagyjon ha nem fűtött a garázs), az üzemanyag jó kérdés (mármint a tanknak jobb ha tele van, viszont ennyi idő alatt a benzinből le fog rakódni szép zöld trutyi formájában a színezék/adalékok), talán olajat is érdemes lenne cserélni leállítás előtt - utána menni vele egy hosszabb kört, hogy a motor üzemmeleg lehessen és a lehető legjobban kiszáradhasson a kipufogórendszer (amiben szeret lecsapódni a pára, aztán kilyukasztani a dobot/csövet) és eltávozhasson az olajból a víz (mert ugye szeret benne lenni, de 15-20 perc üzemelés meleg motorral, ami a 85-95 fokos hűtővíz kb., ki tudja belőle párologtatni). Utána beállni a garázsba, felbakolni, letakarni (értelemszerűen miután kihűlt).
2 évet ki fog bírni a motor várhatóan komolyabb gond nélkül. Jobb lenne egy-két havonta kerülni vele egy hosszabb kört, de ha nincs rá lehetőség, akkor inkább semmit (a helyben beindítás - öt perc után leállítás nem jó, inkább árt, mint használ).
Ha száraz a garázs, akkor rozsdásodni sem nagyon fog - feltéve, hogy szárazon teszed el.
Ha könnyen hozzáférhető, akkor én a gyújtógyergyák furatán keresztül (ha benzines) feltölteném a hengereket olajjal. Mégpedig azért hogy ne maradjanak szárazon a dugattyúgyűrűk, hanem olajfilm védje őket a rozsdától, és a kémiai korróziótól. A többi alkatrész nem annyira hajlamos beállni, de esetleg egy olajcserét javaslok mielőtt elteszed, és egy kis kikormolást.
Számíthatsz majd jópár gumitömítés, szimering elöregedésére (persze attól függ milyen öregek most), mert azoknak általában nem tesz túl jót az állás. Ha a gumikat használni akarod két év múlva, akkor bakold fel az autót.
Ha bordásszíjas a vezérlés, és ha közeleg a csereperiódus, akkor én el sem indítanám két év múlva mielőtt ki nem cserélem azt.
kakszilajos, nem szivárogna le az a hengerekbe töltött olaj lassan, de biztosan a karterbe? Ha nem, akkor is hogy fogja maradéktalanul leszívni onnan? Ha egy kis olaj is ottmarad, az gondokat okozhat már az első indításkor.
Kérdés a kérdésben:
Én csak 1.5 hónapra akarom így leállítani. Felbakolni nem akarom ennyi időre. Szerintetek ez idő alatt károsodhat bármi is, ha nem indítom be? A gumikon megmaradhat a nyoma, ha 1.5 hónapig egy helyben fog állni? Ilyen kísérletet még nem végeztem, ezért nem tudom, csak sejtem, hogy ennyi idő alatt semmi gond nem lehet.
Másfél hónap nemhiszem hogy maradandó károsodást okozna a gumikban, az még nem nagy időtartam. Fél év viszont már necces, ott már szerintem nyugodtan fel lehet bakolni.
A hengerből pedig leszivárog az olaj, szép lassan a gyűrűhézag mellett, tehát első indításnál maximum átforgatni érdemes a motort egy szerszámmal, de addigra bőven le kell hogy csorogjon. (kb pár óra alatt lecsorog...)
Amúgy persze, elindul 10 év után is ha semmiféle kezelés nem volt elrakás előtt. Csak lehet hogy az első pár perc járásnál többet kopik a motor mint egész előző életében.
Másfél hónap alatt nem lesz semmi baja, ha eddig tökéletesen üzemelt, de mondjuk az akksit lekötném addig, hogy ne süljön ki mélyen.
Másfél hónap alatt még nem megy tönkre a benzin, fél év körül már ez is kezd szétesni, és van olyan autó ami nem örül ilyen benzinnek.
A gázolaj nem annyira hajlamos erre, de abból is érdemes frisset rakni bele több mint fél év után, hogy ne legyen semmiféle anomália.
kakszilajos, köszönöm a választ! (elnézést a kérdezőtől, hogy én is itt kérdeztem)
A gumit meg majd hallgatom, hogy cuppanással gurul-e majd tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!