Lejtős úton haladva üresben, vagy ( 5. ) sebességbe téve fogyaszt kevesebbet az autó motorja?
Modern vezérlésű autóknál sebességbe motorfékkel, mert akkor 0 a fogyasztás. A motor azért nem fullad le, mert "visszahajt" a sebességben lévő forgó kerék. Mint amikor betolják az autót.
A régi autóknak mindegy.
Mindenképpen megy benzin a motorba hiszen berreg. Én azt javaslom hogy ne vedd ki gurulás közben sebességből az autót (ne tedd üresbe) mert ha kiveszed akkor nincs motorféked, és úgy emlékszem az oktatók is így tanítják, mert biztonságosabb (egy hirtelen fékezésnél nem árt ha a motorfék is segít). A fogyasztásban pedig szerintem nincs jelentős különbség.
Üdv.
Már vagy 20-25 éve általános, hogy motorféküzemben a motor nem kap benzint, csak a kerekek forgatják. Így egyrészt erősebb a motorfék, másrészt amíg így halad az autó, 0 a fogyasztás.
Elméletileg az üresben gurulás és a motorfékezés közül mindig a megfelelőbbet kell választani: a jó messze pirosra váltó lámpához üresben célszerűbb gurulni (mi a francnak nyomni a gázt és az utolsó 20 méteren motorfékezni?), a közeli akadály előtt meg motorfékezni jobb. Viszont mivel lejtős úton mindig valamilyen sebességfokozatban, motorfékezve kell lefelé haladni, ezért a kérdés okafogyottá válik.
Ez nagyon helyzetfüggő.
Általánosságban jobb ha motorfékkel mész. Úgy a fogyasztás 0.
De lehetnek olyan helyzetek ahol egy nagyobb lejtő után mondjuk 1km-el kanyar jön, ahol úgyis lassítani kell, de ha motorfékkel mész le akkor előtte még gyorsítani is. Üresben viszont lehet hogy addigra pont megfelelő lesz a sebesség és lényegében azt a több mint 1km-t alapjáraton teszel meg.
Mifelénk van ilyen. Persze mivel kanyarog is az út egy kicsit csak akkor érdemes így csinálni ha ismerem az adott útszakaszt. Dombon le 70-el meg lehet gurítani az autót. Aztán mire a kanyarhoz érek 40-re lassul ,amivel már be lehet venni a kanyart.
Ismételni fogok ...
Mindenképp sebességben kell az autót tartani ,minden estben hiszen stabilabb kezelhetőbb .Estleges külső behatásokra jobban gyorsabban tudsz reagálni ..stb
És valóban egy csepp üzemanyagot nem fogyaszt (tök mindegy ha síkuton is gurlsz) ha nem adsz gázt ...One benzin csipegetés :)))
Nincs alapjárati keverék ...
Hacsak nem egy régebbi karbisról beszélsz...
Köszönöm a válaszokat.
A kérdésem kizárólag a benzinfogyasztásra vonatkozott, nem a biztonságtechnikára.
Azt ezek után sem értem, hogy amikor sebességben, motorfékkel gurul lefelé a géperejű , akkor miért nem áll le a motor, ha ezek szerint tehát nem kap semmi üzemanyagot. Üresben gurulva pedig kap. Akkor a vezérlés miért úgy tervezték meg, hogy üresben folyjon be benzin ?
ne haragudj, de ezen mit nem értesz?
Üresben a motor önerőből jár, ezért kell neki üzemanyag.
Menet közben ugye normál esetben (nagyon leegyszerűsítve) a motor meghajtja a főtenglyet, mely a váltószerkezeten keresztül megforgatja a kerekeket. Na mikor motorfékkel mész ugyan ez a folyamat játszódik le fordítva! A kerék a váltón keresztül forgatja a főtengelyt, ezért forog a motor is.
Ugyan ez történik, mikor pl. rossz az önindító és "be kell tolni" a kocsit. A keréken keresztül átforgatja a szerkezet a motort, ami önrobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!