Ki mire esküszik? Dízel vagy benzin?
Nálam a traktor a nyerő!Több okból is.A benzin nálam is bevált módszer .....a fűnyírómba!
Persze,elismerem,hogy a mostani benzines motorok rengeteget fejlődtek.Csak nem tudja azt az érzést kínálni mint egy dízelmotor.Illetve elég sokat kell autóznom így gazdaságosabb is.De nem csak ezért....
Szóval,csak érdekelne,hogy ki mit szeret?





Miért, milyen érzést kínál egy dízel motor? Kíváncsivá tettél. :)
Amúgy nekem nincs különösebb bajom egyikkel sem. Mivel én kis távokon használom a kocsim, és évi 8-10 ezer km-ert megyek csak, megelégszem egy kisköbcentis benzines kocsival. Ha évi 20-30 ezret járnék, ingázva az országban, valószínűleg dízelt vennék.





Több a macera a dízelekkel.A turbó is kényes dolog,nemszabad azonnal leállítani,fagyos reggelen is ajánlatos 5 percig járatni,öregebb dízeleken előjön már mindenféle nyavaja.
Én benzinespárti vagyok,mégiscsak csendesebb,dinamikusabb,simább működéssel bír,arról nem is beszélve hogy már drágább a gázolaj,mint a benzin.
A dízelt meghagyom a taxisoknak,akik reggel beindítják,este pedig leállítják.





Fu mikor hagyják már az emberek ezt a dízel ,vagy benzin témát.Már teljesen mindegy milyen ugyanis szinte jóformán a mai dízel és benzines autók között annyi a különbség hogy mást tankol bele az ember,és a motor működés elve más.De már a mai benzines autókban is egyre elterjedtebb dolog a turbó.A motor hangok imádóin is jót röhögök,ugyanis a mostani autóknak semmi hangjuk nincs szinte se a benzinesnek se a dízelesnek,nagyobb sebességnél meg már észre vehetetlen a különbség ,hogy milyen üzemeltetésű szív van az autókban.
A szipolyozásoktól meg egyenesen falra mászok mi a francért kel átkozni és hülyeségeket beszélni x üzemű autóról attól ,hogy valaki az Y üzemeltetésűt részesíti előnyben.Amúgy a benzin vagy a dízel üzem elvakultjainak üzenem előbb próbálják ki mind kettőt és utána alkossanak véleményt.Ugyanis nekem benzin és dízel üzemű kocsim is volt egyaránt és egyik sem volt rosszabb a másiknál, sőt még a fenntartási költségekben,meghibásodásokban sem volt különbség se a megbízhatóságban.Most dízelem van és miért mert nekem sokat számít az alacsony fogyasztás és még ha drágább is a gázolaj 20-30 forinttal a benzinnél akkor is kevesebből jövök ki.
De ilyen hogy melyik a jobb benzin vagy a dízel üzemű autók,.Na ilyen nincsen!
Én az ánizslikőrt. Taxis vagyok amúgy.
Viccen kívül, nekem diesel kéne.





Nálam a dizel jött be.
Nem a takarékosság miatt. Bár tény hogy spóroltam vele, mert 100.000 km alatt 1 milliót spóroltam a dizellel, mintha ugyanabból a tipusból benzinessel jártam volna. És költöttem vagy 250.000-ret a motorra...
Na de mondom, hogy nem a takarékosság miatt választottam dizelt, hanem azért, mert egyszerűen annak a karaktere jön be, hiába mondja nekem mindenki, milyen szépen húz a benzines 4000-nél... Városban 4000 fordulaton tartsam? A dizel pedig már 1500-2000-től jól húz a legtöbbje, nem kell kitaposni a lelkét.





Uhh! Már megint kezdjük ezt a benzin/dízel vitát?!
Nekem dízelem van és köszönöm szépen teljesen megfelel. Az 1.7-es motornak olyan nyomatéka van 5-6 literes fogyasztás mellett, amit egy 2.5-ös benzines tudna 12 literes fogyasztással. Emellett azt is élvezem, hogy 5.-ben 130-nál ha rálépek a gázpedálra még így is megindul elég szépen.
A hangja nekem kifejezettem bejön, olyan mély morgós még nagy tempónál is, ellenben egy 1.4-es benzines kávédaráló hangos sikítozásával.
Persze dízelből is van olyan amit nem szeretek. Pl az 1.8-as dízel Ford Trasit Connect. Ilyen van a cégnél. Az tényleg úgy indul mint egy traktor és elég lomha is.





Porsche 911-ből még nem gyártottak dízelt... Lehet itt dobálózni, hogy nagyon jól fogyaszt a dízel, meg hosszú távon jó, de egyszerűen NEM mindenben az a legjobb, fogjátok már fel.
"Mostani benzines motorok rengeteget fejlődtek" - Pont az új benzineseket b@sszák el, mert már gyárilag kihegyezik őket, és turbót raknak beléjük, ez a 2 dolog meg jelentősen megrövidíti az élettartamukat. A dízeleknél ott van az új common rail-ek, rengetegen panaszkodnak rájuk, drága a porlasztócsúcsok cseréje, stb.
Összefoglalva: ma már nem olyan jelentős a különbség, mindegyik drága. Kis városi 1.4-es benzines autóm 6-7 literből elmegy és mivel évi 10.000 km-t megyek nekem köszönöm bőven megfelel.





"Ki mire esküszik?"
Én - még ha van is aki ezen megbotránkozik esetleg - a kétütemű benzinesre. :) Viccen kívül.
Egyébként pedig 1.6 gázolajossal járok és helyette kb. ugyanakkora benzines szívómotorral szerelt autót szeretnék. Ugyanannak a márkának ugyanaz a típusa, ugyanabból az évjáratból tökéletes lenne, csak benzinmotorral.
Korábban mentem évente 30-32000 km-t, akkor jó volt a diesel. Munkahelyet váltottam, alig használom az autót (évente <10000 km az utóbbi 2 évben), erre tökéletes lenne a benzines is.
Az más kérdés, hogyha már itthon van a gázolajos, akkor nem cserélem el egy másik használtra, hogy utána azzal szivassam magamat, amit az előző tulaj elhanyagolt - ennek legalább ismerem minden kínját fejből.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!