Karburátor kérdés? (bővebben lent)
Hy!
Első dolog legyen azt hogy szedd szét,tisztítsad ki(lehet le van mohásodva,tudod télire úgy kell elrakni hogy kijáratod belőle a benzint vagy leengeded)
Na ha tiszta a karbid a légszűrőd akkor még egy valamit megvizsgálhatsz ami fontos ami miatt lehet dús vagy sovány a keverék.Az a tűszelep,ez egy rugós kis rakéta ami a benzin lejutásáért felel és mikor eléri a megfelelő szintet akkor az elzár,ha rossz a rugó vagy nem zár el rendesen az szokott bajokat okozni de neked most nem ez a bajod,hanem az a bajod hogy vagy piszkos a karbi és ezért nem kap benzint vagy a szivatód rossz vagy nem tudod hogy kell beindítani de semmi baj nincs mindenben segítünk! :)
Nos az is számít hol áll a súbertű,nos ezt érdemes középre tenni ,majd később lehet hangolni hogy hogy a jobb(ha bejáratós a motor ezt akkor emelni szoktuk mert ez biztosítja a jobb kenést,na meg a plusz fogyasztást is de megéri megcsinálni bejáratásra)
Nos a karbi össze van rakva...mit is kéne csinálni...Benzin-levegő keverék arányt kell jól beállítani ,ha ez nincs jól beállítva akkor egyenletlen a felfutása és a lefutása is a gázreakciónak .Szóval ha valamit rosszul állítasz be akkor vagy hamar felpörög és lassan megy le az alapjárat vagy nehezen pörög fel és gyorsan le.Az a jó ha ugyanolyan szépen felpörög,mint le .
Nos a Te karbidnál a középső csavar az az alapjárati csavar,ezzel emeled a súbertet,a másik csavarral a levegőt állítod.A benzin-levegő keverék arány beállítása a következő szerint tudod belőni:tekerd beljebb az alapjárati csavart ezzel megemelkedik az alapjárat a súber által,ezt azért kell megemelni hogy jobban észrevedd hogy mikor állítod a levegőt akkor változik az alapjárata is a gépnek.Szóval megy a moci...Elkezded a levegő csavart tekergetni,nos amit észre kell venned hogy a levegő csavar tekerésével változik a fordulatszámod is.Neked a felső holtpontot kell megkeresned mikor a legtöbbet pörög és már nemtudod tovább állítani a levegő csavart ha ez megvan akkor egy negyed fordulattal beljebb tekered és ehhez állítod minél kisebbre az alapjáratot.Ha ezt megcsinálod és jó a szivatód is akkor soha nem fogsz szenvedni az indítással mert szépen beindul,sokkal jobban fog menni és kisebb annak is az esélye hogy a rossz keverékképzés miatt berágódik a dugód,és a fogyasztásod is jobb.
Még egykét hasznos tanács:Sportlégszűrőt ezekre felejtsed el!A 2t olaj az mindig szintetikus olaj legyen,ha azt használsz akkor nagyon sok problémát megelőzhetsz,mert kevesebb az esélye hogy megragad a dugó,jobban elkeveredik a nyállal,nem kokszolja le a kipufogód a gyertyát sem köpi le,és környezetbarátabb,szóval ezen ne spórólj,mindig jóféle 2t olajat vegyél bele!
És mégvalami: Jóhőértékű gyertya van benne? Ezekbe ez az amit érdemes elvinni pótalkatrészbe,akármi van lerobbansz valahol első mindig a gyertya csere legyen egy kipróbált gyertyával! :) Még annyit nézz majd meg a gépeden hogy a karbiba folyik rendesen a benzin e ,mert ha nem az is szokott problémát okozni
Jó motorozást!
# 5/7
1:30-as arányú olaj? ? ?
Minek annyi?
Jóféle olajjal elég az 50-es keverék is,ha csak nem bejáratós.
Ha rám hallgatsz akkor menj el unixautóba vagy lángautóba,ott általában akad kedvezmény is de amúgy sem olyan drága ott az olaj,illetve drága de sokkal olcsóbb mintha motoros boltban vennéd vagy benzinkúton.Én csakis Repsolt használok,abból is van több fajta a scooter az olcsóbb kis ccm-hez tökéletes amolyan 2200-2500között mozognak az áraik a jobbik fajta a nagymotorba való az is kb 2700ft a competi...nem tom mi :) Egyet tudok,hogy 250-es gépbe próbáltam már castrolból is a drágábbikat,nos ez a repsol azt is veri.De ha kis ccm-be gondolkodunk akkor megteszi makita láncfűrészhez való 2t olaja is hisz azok is 50ccm-re vannak tervezve,azokkal baj még nem volt ,de Én inkább maradnék a rendes motorolajoknál és az 50-es keveréknél.
Jártam Én is rosszul az arol 2t-vel csak egyszer kevertem a gépbe (elsőre és utoljára ) :) Érdemes a jobbik olajat venni,mert ez a lelke ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!