Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Karburátor kérdés? (bővebben...

Karburátor kérdés? (bővebben lent)

Figyelt kérdés
Észre vettem hogy a 80 köbcentis KTM MX Krossz motoromon elég dús a keverék (szerintem),mivel ha 3 napig nincs beindítva majd beakarom indítani akkor nem indul be,és ki kell venni a gyertyát ami tiszta olaj,majd fecskendővel spriccelek be neki benzint,úgy beindul és azt szeretném kérdezni hogy a PHB 28mm GS Karburátoron melyik a levegő keverék és mennyire állítsam be ? Előre is köszi a választ

#motor #állítás #karburátor #krossz #Dellorto #phb28gs #levegő/benzin keverék
2014. febr. 14. 18:50
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:

Bocsi,képet elfelejtettem,tessék:


[link]

2014. febr. 14. 18:51
 2/13 anonim ***** válasza:
0%
Ha azt sem tudod, hogy mivel mit tudsz rajta állítani, jobban jársz ha hozzá sem nyúlsz hidd el
2014. febr. 14. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Én kérdeztem valamit amire várom a választ,csak megkérdeztem hogy melyikkel kell állítani a levegőn,olyan írhatna aki segíteni is tudna.
2014. febr. 14. 20:01
 4/13 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem biztos hogy keverék gondja van. Lehet a szivató szarakszik, vagy túl nagy fúvóka van benne. Akármi lehet. Inkább hívj valakit,aki kicsit jobban konyít hozzá, hidd el jobban jár a motor is meg te is. Saját tapasztalat sajnos.
2014. febr. 14. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
87%
Általában külső csavarokkal az alapjáratot tudod állítani, oly módon, hogy a csavar vége az egész tolattyút emeli, mintha kis gázt húznál. A másik külső csavar pedig az alapjárati levegőállító, az ahhoz kell, hogy alapjáraton optimálisan keverjen. A benzin/levegő arányt a súbertű emelésével tudod állítani, ha lejjebb teszed, akkor benzinszegényebb lesz, ha emeled akkor pedig dúsabb. Maga s súbertű pedig a tolattyúba van rögzítve, nem kezdem el a képet elemezni, nézz róla videót, kb. ugyanúgy kell állítani minden motoron. Az, hogy olajos a gyertya nemfeltétlenül jelenti, hogy sok benzint kap, főleg, hogy az 1:30 arányú olajat nem érzékeled a gyertyán, inkább lehet benzin, az meg normális, hogy rákerül. A hidegindítást a szivatóval lehet beállítani.
2014. febr. 14. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Aha,így már érthető,köszi utolsó,ment a zöld kéz. :)
2014. febr. 14. 20:50
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Hy!

Első dolog legyen azt hogy szedd szét,tisztítsad ki(lehet le van mohásodva,tudod télire úgy kell elrakni hogy kijáratod belőle a benzint vagy leengeded)

Na ha tiszta a karbid a légszűrőd akkor még egy valamit megvizsgálhatsz ami fontos ami miatt lehet dús vagy sovány a keverék.Az a tűszelep,ez egy rugós kis rakéta ami a benzin lejutásáért felel és mikor eléri a megfelelő szintet akkor az elzár,ha rossz a rugó vagy nem zár el rendesen az szokott bajokat okozni de neked most nem ez a bajod,hanem az a bajod hogy vagy piszkos a karbi és ezért nem kap benzint vagy a szivatód rossz vagy nem tudod hogy kell beindítani de semmi baj nincs mindenben segítünk! :)

Nos az is számít hol áll a súbertű,nos ezt érdemes középre tenni ,majd később lehet hangolni hogy hogy a jobb(ha bejáratós a motor ezt akkor emelni szoktuk mert ez biztosítja a jobb kenést,na meg a plusz fogyasztást is de megéri megcsinálni bejáratásra)

Nos a karbi össze van rakva...mit is kéne csinálni...Benzin-levegő keverék arányt kell jól beállítani ,ha ez nincs jól beállítva akkor egyenletlen a felfutása és a lefutása is a gázreakciónak .Szóval ha valamit rosszul állítasz be akkor vagy hamar felpörög és lassan megy le az alapjárat vagy nehezen pörög fel és gyorsan le.Az a jó ha ugyanolyan szépen felpörög,mint le .

Nos a Te karbidnál a középső csavar az az alapjárati csavar,ezzel emeled a súbertet,a másik csavarral a levegőt állítod.A benzin-levegő keverék arány beállítása a következő szerint tudod belőni:tekerd beljebb az alapjárati csavart ezzel megemelkedik az alapjárat a súber által,ezt azért kell megemelni hogy jobban észrevedd hogy mikor állítod a levegőt akkor változik az alapjárata is a gépnek.Szóval megy a moci...Elkezded a levegő csavart tekergetni,nos amit észre kell venned hogy a levegő csavar tekerésével változik a fordulatszámod is.Neked a felső holtpontot kell megkeresned mikor a legtöbbet pörög és már nemtudod tovább állítani a levegő csavart ha ez megvan akkor egy negyed fordulattal beljebb tekered és ehhez állítod minél kisebbre az alapjáratot.Ha ezt megcsinálod és jó a szivatód is akkor soha nem fogsz szenvedni az indítással mert szépen beindul,sokkal jobban fog menni és kisebb annak is az esélye hogy a rossz keverékképzés miatt berágódik a dugód,és a fogyasztásod is jobb.

Még egykét hasznos tanács:Sportlégszűrőt ezekre felejtsed el!A 2t olaj az mindig szintetikus olaj legyen,ha azt használsz akkor nagyon sok problémát megelőzhetsz,mert kevesebb az esélye hogy megragad a dugó,jobban elkeveredik a nyállal,nem kokszolja le a kipufogód a gyertyát sem köpi le,és környezetbarátabb,szóval ezen ne spórólj,mindig jóféle 2t olajat vegyél bele!

És mégvalami: Jóhőértékű gyertya van benne? Ezekbe ez az amit érdemes elvinni pótalkatrészbe,akármi van lerobbansz valahol első mindig a gyertya csere legyen egy kipróbált gyertyával! :) Még annyit nézz majd meg a gépeden hogy a karbiba folyik rendesen a benzin e ,mert ha nem az is szokott problémát okozni

Jó motorozást!

2014. febr. 14. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

# 5/7

1:30-as arányú olaj? ? ?

Minek annyi?

Jóféle olajjal elég az 50-es keverék is,ha csak nem bejáratós.

2014. febr. 14. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
@8 jó olajjal mehet 1:50 is igazad van, én azért keverek 1:30 körülit, mert még kezdőként volt rossz tapasztalatom, vettem olcsó Molos 2T kertigép olajat, másnap besült a dugóm. Főleg nyáron, 40-50 fokos aszfaltnál, Budapesten 8"-os kerékkel húzni kell rendesen, melegszik is a gép, úgyhogy kenem.
2014. febr. 14. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Ha rám hallgatsz akkor menj el unixautóba vagy lángautóba,ott általában akad kedvezmény is de amúgy sem olyan drága ott az olaj,illetve drága de sokkal olcsóbb mintha motoros boltban vennéd vagy benzinkúton.Én csakis Repsolt használok,abból is van több fajta a scooter az olcsóbb kis ccm-hez tökéletes amolyan 2200-2500között mozognak az áraik a jobbik fajta a nagymotorba való az is kb 2700ft a competi...nem tom mi :) Egyet tudok,hogy 250-es gépbe próbáltam már castrolból is a drágábbikat,nos ez a repsol azt is veri.De ha kis ccm-be gondolkodunk akkor megteszi makita láncfűrészhez való 2t olaja is hisz azok is 50ccm-re vannak tervezve,azokkal baj még nem volt ,de Én inkább maradnék a rendes motorolajoknál és az 50-es keveréknél.

Jártam Én is rosszul az arol 2t-vel csak egyszer kevertem a gépbe (elsőre és utoljára ) :) Érdemes a jobbik olajat venni,mert ez a lelke ...

2014. febr. 14. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!