Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 150ccm es 4T 2hengeres...

Egy 150ccm es 4T 2hengeres motor van olyan erős mint egy 125ccm egy egyhengeres 2T?

Figyelt kérdés
a 4T az 2 db 75 ös hengerböl áll sor2 vagy v2 mind1... melyikből lehet többet kihozni? azért adtam a 4t nek +25ccm et mert hogy abba több a mozgó alkatrész amit mozgatni kell pl szelepek stb meg azért adtam 2hengert a 4tnek mert ugye az 2 főtengelyfordulat alatt valósítja meg a 4ütemet a 2t meg egy alatt aki ért hozzá tudja:) na? szóval? nagyon érdekelne

2014. jan. 29. 20:55
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:
nagyapám ismerőse 250 es ezt-n halt meg.. tisztelni kell minden vasat!
2014. jan. 30. 17:41
 12/26 anonim ***** válasza:

Nem kezdem el magyarázni a "technikai" különbséget, inkább írok személyes példát és tényeket.


Egy 2T-s Aprilia RS 125 a 250 ccm-s 4T-s motrokat megeszi, a 400 ccm-es 4T-s gépeket is még igencsak megszorongatja. Egy normális blokkból mint pl a Rotax 122, kihozható 35-43 Le, és akár 17 000 fordulat percenként, 6 500 fordulat felett pedig majd szét akarja szakítani a vázat olyan erő lép elő belőle (a 4T-s 125, 250 ccm-nél ilyet nem érzel :D). Viszont 2T-ben sem minden gyártó képes erős blokkot gyártani, gondolok itt a Yamaha Yzf, Honda NSR és hasonló olcsó fenntartású, keveset fogyasztó motorokra (nem szólom le őket, mert rendkívül megbízhatóak, viszont gyengébb teljesítményűek, van aki a teljesítményt helyezi előtérbe, van aki a megbízhatóságot és ez alapján választ motort). 2 amatőr versenyen indultam az RS-el 250 4T-s gépekk ellen, mind kettőn nyertem ellenük.


Jelenleg egy Aprilia RS 250 tulajdonosa vagyok, a gyári Suzuki 2T-s (2 hengeres)blokk kikerült belőle, és a helyére a Rotax 257-es 1 hengeres blokkja került, ami fényévekkel jobb teljesítményre képes. Egyik ismerősömnek Honda CBR 600 motorja van, még a nyár folyamán voltunk pályán a gépekkel, de a Honda alulmaradt az RS 250-el szemben! Egyetlen hátránya az a 15-18 liter benzin amit beszed 100-on és az olaj :) ezekből letudod szűrni hogy melyik a jobb.


Egyébként 2T-ben az 1 henger a nyerő, lásd a Rotax 257 és a Suzuki V2-es blokkja közti különbséget. Az Aprilia a Rotax-al olyat alkotott, amire egy gyártó sem volt képes vagyis talán a Cagiva. Egy szó mint 100, 500-600 ccm-ig 2T, a felett 4T.

2014. jan. 30. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
10-es, egy ETZ tuningolva miért lenne élet veszélyes? :) Anno fogadásból az akkor még gyári (tuningolatlan) RS 125-el elhagytam a felspécizett ETZ 250-et, így enyém lett a kelet-német csoda paripa, amit másnap visszaadtam a gazdájának mert nem volt rá szükségem.
2014. jan. 30. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

Hogy miért veszélyes egy tunning MZ? Mentél már MZ-vel? :)

100 fölött nem biztonságos,túl könnyű az eleje,belekap oldalról a szél simán odébb tesz.Viszont 100-ig nagyon szépen gyorsul gyárilag is és ezen lehet fejleszteni.Nem hiába hívták őket csúzlinak. :)

Amúgy ahogy a kérdező írta:Minden gépet tisztelni kell!

Aki nagy motoros az mind tudja hogy gyerekkor az simson,ifjú kor MZ ,öregkor vagy chopper vagy valami nagy batár köbcentis gépezet amivel csak papásan kell közlekedni :) Én még az ifjú koromat élem,meg nem tagadom úgy érzem elég Nekem az MZ mert nagyon jó masina és élvezetes vele túrázni,és egyszerűen ennek megvan a feelingje.Ültem már GPZ-zén,ER5-ön,Hondákon,de valahogy az MZ áll úgy közel hozzám.Viszont ahogy a GPZ gyorsul az nagyon kemény!!!! :)

2014. jan. 30. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:

Itt most nem arról volt szó hogy rossz az mz csak az egyik kommentelő dicsőségből kirakta hogy a 125ccm-es 4t motorokat otthagyja hát akkor hasonlítsa magát egy 250 es motorhoz nem egy olyanhoz ami jóval kisebb csak ennyi.


erre meg:

"Honda CBR 600 motorja van, még a nyár folyamán voltunk pályán a gépekkel, de a Honda alulmaradt az RS 250-el szemben!"


Ne haragudj de nem hiszem el vagy a vezető volt tapasztalatlan de azért nehogy már egy 250-es odaverjen egy 600 as sportgépet

2014. jan. 30. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim válasza:
Még meg is verheti akár de ez pályafüggő. Egy hungaroring szintű széles, gyors pályán a 600 as a nyerő de egy kakucsring szintű gokartpályán egy 125 ös megverné mind a kettőt mert méretek meg súly...
2014. jan. 30. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim válasza:
A "gyermekkor simson, ifjúkor mz, öregkor csopper" gondolatmenet manapság igencsak átalakult. Most valahogy így néz ki: gyerekkor tuningrobogó(fúj), ifjúkor (apuci pénzén) hayabusa, öregkort meg meg se éli mert felkanyarodik az első fára jobbesetben nem pár másik emberen keresztül.
2014. jan. 30. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:

Van 250-es sport ami odaveri a 600-ast( de ezek üzemórások is mert hamar tönkremennek benne a dolgok,de cserébe ki van hegyezve)

Ami az ETZ-zét illeti,hol olvastad hogy 125 4t gépeknek ver oda?250 4t gépeket veri oda de természetesen nem sportmotor kategoriában.De ezzel nincsen semmi baj,menjünk vissza az alapokhoz az 50ccm-mes gépekhez és nézzük meg hogy melyikből lehet nagyobb gyorsulást és gyorsaságot kinyerni...2t!!!Amúgy érdekes mód ha tudnád MZ-kel még most is versenyeznek pályákon,van MZ kupa is meg van olyan verseny ahova tunning MZ-vel járnak ki.Szóval itt csak egy alap kérdés van hogy melyik a jobb a 2t vagy a 4t.Nos mindkettő ugyanolyan jó,vannak előnyei is meg hátrányai is mindkét ütemnek.

2014. jan. 30. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Egy 250-es ETZ 21 LE. Egy tisztességes 250-es 4T "sport" gép pedig 35-40 között van. Ebből kifolyólag nem is értem a vita tárgyát.


Egy CBR 600 pedig 115 LE. Ha te ennyit ki tudtál hozni egy 250-es blokkból az szép, de valószínűleg nem lesz hosszú életű. Bár inkább gyanítom, hogy a sofőr volt a gyenge, nem a motor.

2014. jan. 30. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:
de egy 250 2t blokkbol ki hozol akáz 70lovat is:)
2014. jan. 31. 00:09
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!