Egy 150ccm es 4T 2hengeres motor van olyan erős mint egy 125ccm egy egyhengeres 2T?
Nem kezdem el magyarázni a "technikai" különbséget, inkább írok személyes példát és tényeket.
Egy 2T-s Aprilia RS 125 a 250 ccm-s 4T-s motrokat megeszi, a 400 ccm-es 4T-s gépeket is még igencsak megszorongatja. Egy normális blokkból mint pl a Rotax 122, kihozható 35-43 Le, és akár 17 000 fordulat percenként, 6 500 fordulat felett pedig majd szét akarja szakítani a vázat olyan erő lép elő belőle (a 4T-s 125, 250 ccm-nél ilyet nem érzel :D). Viszont 2T-ben sem minden gyártó képes erős blokkot gyártani, gondolok itt a Yamaha Yzf, Honda NSR és hasonló olcsó fenntartású, keveset fogyasztó motorokra (nem szólom le őket, mert rendkívül megbízhatóak, viszont gyengébb teljesítményűek, van aki a teljesítményt helyezi előtérbe, van aki a megbízhatóságot és ez alapján választ motort). 2 amatőr versenyen indultam az RS-el 250 4T-s gépekk ellen, mind kettőn nyertem ellenük.
Jelenleg egy Aprilia RS 250 tulajdonosa vagyok, a gyári Suzuki 2T-s (2 hengeres)blokk kikerült belőle, és a helyére a Rotax 257-es 1 hengeres blokkja került, ami fényévekkel jobb teljesítményre képes. Egyik ismerősömnek Honda CBR 600 motorja van, még a nyár folyamán voltunk pályán a gépekkel, de a Honda alulmaradt az RS 250-el szemben! Egyetlen hátránya az a 15-18 liter benzin amit beszed 100-on és az olaj :) ezekből letudod szűrni hogy melyik a jobb.
Egyébként 2T-ben az 1 henger a nyerő, lásd a Rotax 257 és a Suzuki V2-es blokkja közti különbséget. Az Aprilia a Rotax-al olyat alkotott, amire egy gyártó sem volt képes vagyis talán a Cagiva. Egy szó mint 100, 500-600 ccm-ig 2T, a felett 4T.
Hogy miért veszélyes egy tunning MZ? Mentél már MZ-vel? :)
100 fölött nem biztonságos,túl könnyű az eleje,belekap oldalról a szél simán odébb tesz.Viszont 100-ig nagyon szépen gyorsul gyárilag is és ezen lehet fejleszteni.Nem hiába hívták őket csúzlinak. :)
Amúgy ahogy a kérdező írta:Minden gépet tisztelni kell!
Aki nagy motoros az mind tudja hogy gyerekkor az simson,ifjú kor MZ ,öregkor vagy chopper vagy valami nagy batár köbcentis gépezet amivel csak papásan kell közlekedni :) Én még az ifjú koromat élem,meg nem tagadom úgy érzem elég Nekem az MZ mert nagyon jó masina és élvezetes vele túrázni,és egyszerűen ennek megvan a feelingje.Ültem már GPZ-zén,ER5-ön,Hondákon,de valahogy az MZ áll úgy közel hozzám.Viszont ahogy a GPZ gyorsul az nagyon kemény!!!! :)
Itt most nem arról volt szó hogy rossz az mz csak az egyik kommentelő dicsőségből kirakta hogy a 125ccm-es 4t motorokat otthagyja hát akkor hasonlítsa magát egy 250 es motorhoz nem egy olyanhoz ami jóval kisebb csak ennyi.
erre meg:
"Honda CBR 600 motorja van, még a nyár folyamán voltunk pályán a gépekkel, de a Honda alulmaradt az RS 250-el szemben!"
Ne haragudj de nem hiszem el vagy a vezető volt tapasztalatlan de azért nehogy már egy 250-es odaverjen egy 600 as sportgépet
Van 250-es sport ami odaveri a 600-ast( de ezek üzemórások is mert hamar tönkremennek benne a dolgok,de cserébe ki van hegyezve)
Ami az ETZ-zét illeti,hol olvastad hogy 125 4t gépeknek ver oda?250 4t gépeket veri oda de természetesen nem sportmotor kategoriában.De ezzel nincsen semmi baj,menjünk vissza az alapokhoz az 50ccm-mes gépekhez és nézzük meg hogy melyikből lehet nagyobb gyorsulást és gyorsaságot kinyerni...2t!!!Amúgy érdekes mód ha tudnád MZ-kel még most is versenyeznek pályákon,van MZ kupa is meg van olyan verseny ahova tunning MZ-vel járnak ki.Szóval itt csak egy alap kérdés van hogy melyik a jobb a 2t vagy a 4t.Nos mindkettő ugyanolyan jó,vannak előnyei is meg hátrányai is mindkét ütemnek.
Egy 250-es ETZ 21 LE. Egy tisztességes 250-es 4T "sport" gép pedig 35-40 között van. Ebből kifolyólag nem is értem a vita tárgyát.
Egy CBR 600 pedig 115 LE. Ha te ennyit ki tudtál hozni egy 250-es blokkból az szép, de valószínűleg nem lesz hosszú életű. Bár inkább gyanítom, hogy a sofőr volt a gyenge, nem a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!