Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51 hengerét felfúratom...

Simson s51 hengerét felfúratom 60asra, és a PROFI hengerfúró, nem a "Bélabá" aztmondta, hogy elég csak a hengert felfúrni, és a karburátort hozzáhangolni. Namost a 60köbcentis hengerre nem kellene új hengerfej is? Ő aztmondta, hogy nem.

Figyelt kérdés

2014. jan. 28. 16:08
 1/9 anonim ***** válasza:
56%
Mivel az 50-es hengert fúrják fel, pont illeni fog rá az eredeti hengerfej. A hengerből szednek ki kb. 8 mm-t, tehát oldalanként 4 mm-t. Persze a felület edzett hengernek ezzel vége is lesz, de ha te fél lóerő kedvéért belemész...
2014. jan. 28. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
54%
egyetértek az elsővel. Mi értelme van? Jobban nem fog tőle menni, viszont legalább sokba kerül, plusz a meghibásodások esélye is jócskán megnő.
2014. jan. 28. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
51%
Lehet hogy a nem profi "bélabá"ezt is elmondta volna.
2014. jan. 28. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
1000 forinttak több, mintha valamelyik túlméretre fúrná... így 7000Ft mindennel együtt, és a főtengely pedig tökéletes, úgyhogy rálehet tenni nyugodtan, az az 1000Ft nemsok.
2014. jan. 28. 18:54
 5/9 anonim ***** válasza:
Az eredeti hengerek felület edzettek voltak, kétlem hogy az utángyártottak jobbak lennének. Ennek az a lényege, hogy 3-4 túlméretre még fel lehet fúrni, de kb. 2mm után elfogy a kemény réteg és csak egy könnyen kopó "puha" hengerfal marad, aztán majd jössz sírni, hogy 1000 km után elfogyott a kalória a mociból!
2014. jan. 28. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Erre énis gondoltam, de a hengerfúró nemmondta, annyit mondott, hogy akkor már ha jó a főtengely jobban megéri 60asra fúratni...
2014. jan. 28. 20:32
 7/9 anonim ***** válasza:
Úgyis azt csinálsz, amit akarsz!
2014. jan. 28. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Mint leírták előttem is, 50ccm-es hengert 60ccm-re felfúrni nem szabad, mert az edzett réteget is kiszedik belőle. Az a "profi" hengerfúró lehet hogy mégsem annyira profi... Ja és ha 60-as lesz mégis, akkor igenis kell rá 60-as hengerfej. Nem azért mert nem megy rá az 50ccm-é, hanem azért mert megváltozik a kompresszió arány. Ez káros a motorra, valamint detonálás veszély áll fenn. De ha google-be beírod simson fórumon is kivesézték már ezt a témát nem 1x.
2014. jan. 28. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
94%

Kedves előttem szólók, ez nettó zöldség. Nincs edzett réteg, sima gömbgrafitos öntvény a persely, egyenletes keménységgel teljes falvastagság mentén.


A 8 mm meg megint zöldség, mert az 50-es alapméret e 38 mm, a 60asé 41 (40,5-től már annak mondják), de ez akárhogy nézem, ez csak 3 mm, átmérőben.


A hengerfejet ki kell esztergálni, mert beleverhet a dugattyú a belógó élbe, és ha ez nem is történik meg, szinte garantáltan detonálni fog.


Szóval fúrasd meg nyugodtan, esztergáltasd át a hengerfejet, és hadd szóljon, jó lesz az, 0,5-0,8 LE-t lehet vele nyerni hozzá hangolt karburátorral, beállított gyújtással.


Ha meg lepontozzátok a válaszomat, így jártatok, maradjatok meg a megnyugtató tudatlanságotokban.

2014. jan. 31. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!