Lehet kérni azt hengerfej felújításnál, hogy egy kicsit többet köszörüljenek le belőle?
Egy kicsit gyengének érzem az autóm, arra gondoltam, mivel gyárilag elég alacsony a kompresszió benne, leveszem a hengerfejet, és elviszem leköszörűltetni, ezzel nagyobb lenne a kompresszió a hengerekben, kapna egy nagyobb levegőszűrőtt, és egy chiptuningot, nagyobb előtöltéssel, és így 100-as benzinnel használnám.
Szerintetek %-ban kifejezve mekkora lenne a teljesítménynövekedés ezeknek köszönöhetően?
Meglehet a 25%?
Gyárilag nem egy túlhúzott motor.
persze, meglesz a 25% novekedes, sot, ha ugyes vagy, akar 26 is.
mit tuningolsz, egy ezres swiftet? normalis muhelyben ugy elhajtanak ilyen hulye otlettel, hogy a labad nem eri a foldet...
Gyárilag biztos, hogy nem elég alacsony a kompresszió a motorban. 11-13bar között van, ami tökéletes az égéshez. Ha esetleg elvégzel egy kompresszió végnyomás mérést és alacsony, akkor meg máshol van a hiba ( szelepek, szelepszár szimeringek, gyűrűk..). Van az örök érvényű mondás: tuningolni csak jó motort lehet. Ha most nincs meg az előírt kompressziód, akkor felesleges tuningolni, meg síkolni...
Meg még egy egyszerű kérdés. Honnan tudod, hogy mikor mennyire vannak a szelepek a dugattyútetőtől? Lehet felmaratsz a hengerfejből két mm-t és első indításnál összeér a kettő. Azért ez nem ilyen egyszerű.
Ez így ahogy leírod szerintem is ökörség, de arra kíváncsi lennék milyen motorról volna szó.
2.
2 db hengerfej lenne.
"egy kicsit többet"?
Ezt így nem - azt megmondhatod mennyit vegyenek le belőle, pontosan. A kicsit több nem elfogadott mértékegység. :)
Magyarul ezt előre meg kellene határoznod, arra alapozva, hogy mennyit enged a szelepek nyitása, hogy alakul a sűrítési viszony, mit bír(hat) ki a hengerfej anélkül, hogy megadná magát 2 nap használat után...
Kicsit mérnök üzemmódba kell váltani, aminek egyik fontos alapja a mérés. Meg a számolás. És lehetőleg előre, a beavatkozás előtt.
a kompresszió a jó, a sűrítés kicsit, mai motorokban sokkal nagyobb, ebbe valami 9:8 talán.
2 db hengerfejet vinnék, hengerenként 2 db szeleppel.
Az enyém meg 8,5:1 és mégis megy rendesen.
Lehet az a két csiga a motortérben jelent valamit xD
én nem akarok turbót tenni bele, mert darabja 300 ezer forint, plusz a sallangok, meg a VEMS.
Így meg meglenne a frissítés 150 ezer forint körül, magamnak csinálnék mindent, kivéve a számolást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!