Lehet kérni azt hengerfej felújításnál, hogy egy kicsit többet köszörüljenek le belőle?
Egy kicsit gyengének érzem az autóm, arra gondoltam, mivel gyárilag elég alacsony a kompresszió benne, leveszem a hengerfejet, és elviszem leköszörűltetni, ezzel nagyobb lenne a kompresszió a hengerekben, kapna egy nagyobb levegőszűrőtt, és egy chiptuningot, nagyobb előtöltéssel, és így 100-as benzinnel használnám.
Szerintetek %-ban kifejezve mekkora lenne a teljesítménynövekedés ezeknek köszönöhetően?
Meglehet a 25%?
Gyárilag nem egy túlhúzott motor.
az miért fontos?
amúgy M73B53
két különálló rendszer az egész, azért kockázatos, motorvezérlőből is kettő van benne.
a motortuning nem ott kezdodik, hogy lekoszorulteted a hengerfejet...
bar ahogy nezem a motortipus alapjan, gondolom hozzajutottal sz*rer-h*gyer' valami lefingott BMW-hez, es most 'tuningolni' szeretned. hat sok sikert hozza, szerintem semelyik muhely nem fogja elvallalni, hogy komoly szamitasok, meresek nelkul lekoszoruljenek a hengerfejbol barmennyit is.
Ez jól hangzik.
Először még műhely csinálja meg, utánna már te csinálsz mindent, aztán inkább haver számolja ki mert egyszer látta a TV-ben, hogy kell és a 3/4-ére még emlékszik.
Nem lesz ebből semmi, vagy ha mégis akkor úgy elbasszátok, hogy csak néztek.
a köszörülést nyilván a műhely csinálja meg, neki van a felszerelése hozzá, de ahhoz hogy pontosan tudják mit kérünk, előbb ki kell számolni a dolgokat, amiket írtatok, de nekem nincs autószerelő végzettségem, ezért ezeket haver nézi meg, írja fel egy lapra mit hogy kell, hogy jó legyen, aztán visszük el köszörültetni.
Le-összeszerelést én is meg tudom csinálni, az nem igényel szaktudást.
'Le-összeszerelést én is meg tudom csinálni, az nem igényel szaktudást.'
aaaaa, dehogy, hiszen egy motort siman ki tudsz szedni anelkul, hogy eltepned a vezerles par vezeteket meg el ne tornel par vekony, de annal fontosabb csovet, ilyesmit....
egy het mulva itt fogunk viszontlatni, es azon fogsz vinnyogni, hogy hol szerzel most motort a lepukkant, szethajtott, es most mar motor nelkuli bejemvedbe...
Az új hengerfej csavarokhoz adják a leírásokat is és a meghúzási nyomatékot... :P
Én a teljesítményemelést első körben nem csak a hengerfej tákolással kezdeném. Akkor inkább polírozott szívósor,új kipuff, moddolt szoftver és nagyobb injektorok ( mondjuk egy hengerfej gépmunka ehhez sem árt ). Ha így összejön valamennyi levegőtöbblet, akkor talán nyersz valamennyit. Az Alpina( a trágárságszűrő beleugat a márkanévbe, ciki.. ) is hasonló okosságot csinált a B12-ben, csak ők fúrtak is a blokkon, viszont az sincs +25%!
Az is kérdés, hogy miben van a motor. A E38-ban pl ez az "alap" 490Nm is bőven elég volt, hogy kifektesse a váltót ( gondolom erről van szó, mert E31-be beletákolni az gyalázat lenne :P ).
Amúgy szerintem önmagában a kompressziónöveléstől nem lenne teljesítményemelkedés ( ha rosszul gondolom majd kijavít valaki ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!