Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi ideig szabad maxiálisan...

Mennyi ideig szabad maxiálisan tölteni egy aksit? 70ah-s.

Figyelt kérdés
70 ah-s Bosch aksimat töltöm már 23 órája 12V-vel (6 amperes töltő). A töltőn ledek vannak melyből a leírás szerint a töltés elején sok világít majd egyre kevesebb. De a 23 óra alatt egy lámpa se aludt ki vagyis nem tudni mikor töltődik fel az aksi. Nem túl sok ez a 23 óra? Nem ártok vele az aksinak ha tovább hagyom töltődni? A töltő egyébként ilyen: [link]

2014. jan. 26. 14:06
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
100%

Akkor az egy gagyi töltő.

Szakaszos üzemben egy akkut 14,4 voltig kell tölteni, és lekapcsolni a töltést.

Ha a maximális feszültség nem mehet feljebb 13.8 voltnál, akármeddig töltőn lehet (így működnek a riasztók, stb akkutöltő áramkörei).

Jó lett volna tudni, hogy 23 óra után hány volt az akku feszültsége. Nem ártana esetleg valami komolyabb töltő, ami ledek vagy lámpák helyett konkrét feszültség- és áramértéteket ír ki.

2014. jan. 26. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 A kérdező kommentje:
És mit jelent az, hogy szakaszos üzemben?
2014. jan. 26. 14:26
 3/29 A kérdező kommentje:
Így is alig kaptam olyat a boltban, amire 70ah-s aksit lehet tenni, majdnem mindegyiken max.48 vagy 50 ah volt feltüntetve. :(
2014. jan. 26. 14:28
 4/29 dirtboy ***** válasza:
100%

azt ne nézd,fel lehet vele tölteni sokkal nagyobb aksit is.

ha zárt rendesszerű az aksid akkor sürgősen vedd le a töltőről.

2014. jan. 26. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:

Tök mindegy hogy az ilyen homasitás vackokra mit írnak rá.

Bármekkora akkut fel lehet tölteni akár 1 amperes töltővel is, csak idő kérdése.



Na akkor még egyszer:

szakaszos üzem: pl a vontató akkumulátorok, elektromos targoncákban. Teljes lemerülésig használják őket, utána feltöltik cellánként 2,4 V feszültségig (12 voltos akkunál ennek felel meg a 14,4 V, de azokban sokkal nagyobb a sorbakötött akkuk feszültsége)


folyamatos üzem: amikor az akku kis árammal, de állandóan töltődik. A feszültség kb 13,6...13,8 voltra van beállítva, és az áramerősség folyamatosan csökken, ahogy töltődik az akku, üres akkuval indulva 24 órán belül beáll egy csepptöltési állapot, 13,8 V feszültséggel, és az akku kapacitásának 1%-nál kisebb töltőárammal.


Lehet kombinálni is, gyors töltéssel feltölteni 14,4-ig, utána átkapcsolni szinten tartó csepptöltésre.


Az autósbolti akkutöltök többnyire gagyik. Egy trafó, egy egyenirányító, úgy méretezve, hogy az akku feszültség emelkedésével csökkenjen az áram, ezt még valahogy ki is jelzik, de igazából szabályzás nincs bennük.


Például ez a töltő feltölt 14,4 voltig, és utána átáll csepptöltésre:

[link]


De ha túl drága, ez is megfelelhet:

[link]

Ugyanazt a módszert alkalmazza, csak kisebb árammal. De 25 óra alatt egy 50 amperórás akkut is feltölt teljesen lemerült állapotból is. Az ajánlott kapacitás nem érdekes, nagyobbat is feltölt, csak lassabban.

2014. jan. 26. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 A kérdező kommentje:

Zárt rendszerű az aksi, de a töltő elvileg automata, ez nem azt jelenti, hogy abba kéne hagynia magától a töltést?


Köszi a tippet a töltőre. De mit csináljak ezzel, mégiscsak 5 ezer forintért vettem. Visszavihetem valamilyen indokkal?

2014. jan. 26. 15:16
 7/29 A kérdező kommentje:
Még egy kérdés: akkor azt, hogy tilos pl.48ah-nál nagyobb aksit rátenni az adott töltőre, azt csak a biztonság kedvéért írják rá?
2014. jan. 26. 15:18
 8/29 anonim ***** válasza:
Igen. Magukat védik a kártérítési perektől.
2014. jan. 26. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 dirtboy ***** válasza:

az gond mert ezek a töltök képesek 14,4voltfolé vinni a feszültséget ami károsítja az aksit és mivel zárt rendszerű a gázok sem tudnak hová távozni.

tudomásom szerint nem csak hogy károsodik de veszélyes is ilyenkor az akkumulátor.

2014. jan. 26. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
100%

A pezsgés során keletkező durranógáz a veszélyes (hidrogén és oxigén). Láttam olyat, amikor rögtön egy hosszabb töltés után indítottak egy nagy orosz vontatót, és az egyik akkukábel kontakthibás volt...

Akkudoboz fém fedlapja elrepült, csavarok fejét leszakította a berobbant gáz, az akku is szétment.

2014. jan. 26. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!