A robogót miért nem tekintik sokan motornak?
#19 - hát nem odaírtam a 3. mondatban? :)
Hivatalosan SMKP van meg motorkerékpár és slussz, nincs több kategória. A többi ízlés kérdése.
Én ccm szerint szoktam csoportosítani. 50-ig segédmotorkerékpár, 125-ig kismotor, a felett pedig motor.
A robogó, mint olyan, egy típus, mint a chopper, sport, túra, enduro, supermoto, stb.
Az pedig, hogy valaki azért lenézzen egy robogót, mert csak 50ccm, röhejes felfogás. Nem az eszköz a hibás pl azért, mert maxon pörgetik az ablakod alatt (valaki ezt írta indoknak), hanem a használó!
Sokaknak arra kell a robogó, hogy kiváltsa városon belül a kocsit. És erre tökéletes, és kényelmes megoldás.
"Nem az eszköz a hibás pl azért, mert maxon pörgetik az ablakod alatt (valaki ezt írta indoknak), hanem a használó!"
Kíváncsi lennék, hogy egy 50 ccm robogót hogyan használsz úgy, hogy az ne visítson üzemeltetés közben...
Számomra ez a hang nem egyenlő a visítással. De oké, visítson. Megjegyzem, sok függ a kipufftól is. Sokan direkt cserélgetik rajta, hogy még nagyobb hangja legyen.
Viszont más kétütemű motornak sincs szebb hangja, nem tudom, miért pont a robogókat kell kiemelni.
"Kíváncsi lennék, hogy egy 50 ccm robogót hogyan használsz úgy, hogy az ne visítson üzemeltetés közben..."
Úgy, hogy betartod az előírt (és nem mellesleg; tervezett) maximális 40 km/h sebességet.
#28:
"Viszont más kétütemű motornak sincs szebb hangja, nem tudom, miért pont a robogókat kell kiemelni."
Mert általában a robogók futnak variátoros megoldással, a többi motorféle szinte mind váltós. A variátor pedig úgy működik, hogy nagyjából állandó fordulatszámot tart fenn, így felelős a folyamatos visító hangért. A többi motorféle általában váltós, vagyis kevésbé jellemző rájuk ez az állandó visító hang használatuk közben. (Váltós motor: vííí, vííí, vííí, vííí; robogó: víííííííííííííí)
"Úgy, hogy betartod az előírt (és nem mellesleg; tervezett) maximális 40 km/h sebességet."
Hűű de okosat mondtál... A robogó a variátoros konstrukciójából adódóan visít, ezáltal tökmindegy mekkora sebességgel mégy vele. A variátor lényege ugyanis pont az, hogy egy bizonyos fordulatszámot tart fenn, ahol a motor már elegendően nyomatékos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!