A robogót miért nem tekintik sokan motornak?
#9: Nem írta, hogy városban megy vele százzal... S ahhoz nem kell autópálya, hogy ezt legálisan vagy majdnem legálisan megtehesse (fene tudja a százalékokat, országúton mikortól büntetnek? de nagyvárosi elkerülő lazán van 110-es, ott is meg lehet mutatni a haveroknak, mit tud a kicsike).
Nos, a robogók zömét én sem tekintem motornak (de visszaintek neki. előre többnyire nem, mert sokan nem tudnak mit kezdeni vele), a kis köbcentis, nem motorszerű ülésmódú, automata váltós cuccok számomra nem tartoznak a motorok közé. Megjegyzem, a Goldwing és társai sem, azok luxusfotel majdnem-autók :D Ez az én kis szubjektív besorolásom és kész. A Simson motor, a quad motor... :D Egy rendesen kinéző nagy túrarobogó határeset, de lehet, hogy csak azért, mert nem vezettem még olyat :)
Kinek mi.
Én legszívesebben lerúgnám a szaros aeroxukról a nyomorultakat amikor az ablakom alatt visítoznak.
Undorodom tőlük.
A robogó - mármint a segédmotoros kerékpár nem motor, ez a rendeletből (talán 1/1975 KöHÉM, de lehet hogy valamelyik újabb 1990-ből) következik. Ami az smkp kategóriát meghaladja, az motorkerékpár.
Az ezen kívül használatos nevek, mint moped, robogó, mofa, kismotor és egyebek pedig csak "becenevek" manapság, még ha van is közöttük olyan (pl. kismotor), ami régen kategóriát jelölt és használták hivatalos szövegekben is.
Szóval az 50-es robogó az nem motor. Ami meg nagyobb, de robogó formájú, az meg motor - a forma egyéni ízlés kérdése, de az alapot megadják a vonatkozó rendeletek, a jogi kategóriákon vitázni nem nagyon van értelme.
Aki pedig az smkp-ra vonatkozó előírásokat (max. teljesítmény, max. sebesség, szállítható személyek) megszegi, az szabálysértő. Aki pedig smkp-nál nagyobb kategóriájú motort megfelelő papírok és jogosítvány nélkül használ az szintén.
#17: Ez addig OK, ameddig csak 50cc-s robogókról beszélünk.
A probléma ott kezdődik, ha előjönnek az 500-as robogók.
A robogó egy motor típus. Ugyanúgy, mint az enduro, chopper, stb.
50cc-s akármilyen motorra lehet a segédmotoros kerékpár elnevezést használni. Ide sorolandó az 50-es "sebességi", "cross" motor is.
Nekem a Schwalbe az motor, mert váltós, és nem műanyag, nem visít max fordulaton :D Ugyanígy az SR 50.
Oké, öreg Piaggio-k Vespa meg mittusomén kormányváltósok voltak, de azok a robogók ősei.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!