Ha többet mértem kompressziónak, mint ami a specifikációban van, akkor szar a műszer?
Ja és hozzáteszem hogy alsó határt és maximális eltérést szoktak megadni a motorokhoz. Tehát például minimális megengedett kompresszió végnyomás 6 bar, maximális eltérés 2 bar.
Azért adnak meg maximális eltérést, mert efelett már olyan anomáliák jöhetnek létre üzemi fordulatszám tartományban, mint rángatás, egyenetlen alapjárat, a kihagyogató vagy gyengébb henger miatt.
Egy jó motorban (amihez azért szerencse is kell) nagyjából ugyanannyira kopik mindegyik henger.
Nade nagyobb hengerszám esetén nehezebb biztosítani az azonos hűtési-kenési feltételeket a hengereknél. Például a régi hosszmotoros Volvókba szerelt VW LT 6 hengeres dízelmotornál volt olyan (főleg a turbósoknál, mert ott nagyobb hőterhelést kaptak az alkatrészek) hogy a menetirány szerinti utolsó henger mindig túl meleg vizet kapott a nyakába, ezért ott már nem volt olyan mértékű hűtés. Volt hogy be is sült emiatt az utolsó henger.
A legelső henger pedig (hideg tájakon) a kapott hideg levegő miatt (és a motor elején beáramló hűtött víztől) mindig picit túlhűtve üzemelt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!