Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha többet mértem kompresszióna...

Ha többet mértem kompressziónak, mint ami a specifikációban van, akkor szar a műszer?

Figyelt kérdés
Specifikáció szerint 9.2:1 az arány és én rendre 11-12 bart mértem.
2014. jan. 23. 14:30
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem, csak az almát a körtével próbálod összehasonlítani.
2014. jan. 23. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Nem a víz a hülye, amikor a kacsa nem tud úszni. És sajnos most te vagy a kacsa, kérdező.
2014. jan. 23. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Akkor semmi köze hozzá. És meg lehet tudni, hogy ez az érték mennyire rossz/jó a gyári értékhez képest?
2014. jan. 23. 14:56
 4/11 anonim ***** válasza:
Lehet tudni. Szervizkönyvben általában úgy adják meg, hogy gyári érték, illetve az érték alsó határa ( ami még elfogadható ).
2014. jan. 23. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Mégis milyen motorról van szó?
2014. jan. 23. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

egyébként:

[link]

2014. jan. 23. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Értem. 11-11-11-12 volt a nyomás. Akkor ez még jónak számít.. Ja, benzines motorról van szó. Olvastam, hogy 14 bar fölött nem is lehet, mert akkor már öngyulladás történik.
2014. jan. 23. 15:37
 8/11 A kérdező kommentje:
De ha jó a kompresszió, akkor mitől ilyen sok a kartergáz, hogy állandóan túldúsítja a keveréket?
2014. jan. 23. 16:07
 9/11 A kérdező kommentje:
Jó. Akkor még egy dolgot kérdeznék, aztán békén hagylak titeket. Ha a maximális sűrítés 95-ös benzinnél 13,5 bar lehet, nekem hengerenként 11-12 bar van, akkor rossznak számít? Eléggé kopott ahhoz, hogy túldúsítja kartergázzal a keveréket annyira, hogy az elektronika ne tudja kompenzálni? Szerintem 11-2 bar még bőven jónak számít.
2014. jan. 23. 23:33
 10/11 anonim ***** válasza:

Elvi félreértések vannak nálad.


Van a kompresszió viszonyszám, ez azt jelenti hogy a dugattyú alsó holtpontjában mekkora a dugattyú felett lévő égéstér térfogata a felső holtponthoz képesti 1 egységhez képest.

Tehát ha fent van a dugattyú, felette 1 egységnyi térfogat van, ha le megy alsó holtpontba, akkor felette 9.2 egységnyi térfogat van.


Namost ez az érték állandó, ez nem változik akkor sem ha kopik a motor.


A kompresszió végnyomás amit te mértél, ez pedig nem arányszám, hanem nyomás. Ez az érték függ a motor kopottságától, a mintavételezés fordulatszámától.


11-12 bar ekkora kompresszió viszonyhoz teljesen jó...

2014. jan. 24. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!