Ha automata váltós autó biztonságosabb akkor mért gyártják még mindig a kézi váltóst?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdésre kérdéssel: egy kéttonnás 24 légzsákos kocsi biztonságosabb, mint egy két légzsákos 900 kilós kisautó, mégis gyártják az utóbbiakat is. Mikor lesz az a jövőben, hogy csak tankok lesznek az utakon?
Ebből talán érted a problémát. Egyrészt ez a magyarázat a biztonságról eléggé hülyeség, másrészt a manuális váltó egyszerűbb és olcsóbb, és rengetegen szeretik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
majd az oktató elmagyarázza. lehet, de leffullad.
amerikában a kéziváltó az opció...nem is értik, hogy itt mit csinálunk a kézivel, miért jó ez nekünk.
a mi családunkban csak automaták vannak, de előtte kézivel jártunk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A mi családunkban meg tudunk vezetni, és nem zavar meg minket a kézi váltó.
Sőt, tudunk úgy is fékezni, hogy nem kuplungolunk előtte, oszt' mégsem fullad e az autónk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért, mert a kéziváltóra is van igény. Ha minden vevő automatát akarna és senkinek sem kellene a kéziváltó, akkor nem gyártanák.
De légy nyugodt: nem fognak kihalni a kéziváltós autók. Az autópiac nem csak Európából és Észak-Amerikából áll. Itt van rá esély, hogy jelentősen visszaszorul a kéziváltó, mert az itteni viszonyok között az automata sokszor jobb. Az NEDC-ciklusban többet lehet csalni automata váltóval, mint kézivel, ezért jobbak a hivatalos fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek. Ezen kívül az európai útviszonyok és a szervizhálózat is igen jó, tehát a karbantartásra érzékenyebb automata váltók is bírják.
De mint írtam: a világ nem csak belőlünk áll. Az autóiparban a nagy pénz most a feltörekvő kínai, indiai, brazil, közép-baskíriai és egyéb ázsiai vagy dél-amerikai vevők autókkal történő ellátásában van. Ott pedig nem az a lényeg, hogy a légkondi illatosítani is tudjon vagy a pedálokon Alcantara-kárpit legyen, hanem az, hogy a nyolcfős család mellé még a kecske is beférjen és úgy is el tudjanak jutni a piacra a hegyvidéki úttalan utakon. Ezért aztán a kis négyhengeres, nyolcszelepes szívó benzinmotorok és a kéziváltók még jó darabig meg fognak maradni, mert azok örvendetesen jól bírják a ridegtartást.
Az általad említett indok az automaták mellett pedig létezik, de eléggé nyakatekert. Kéziváltósnál is ugyanúgy lehet a fékpedálra ugorva vészfékezni, nem feltétlenül kell előtte kinyomni a kuplungot. Ráadásul a kéziváltónál sem feltétlenül köt le állandóan az, hogy elkerüld a lefulladást és a rángatást. A kezdő sofőrök egyik mumusa a kéziváltó, sokan félnek tőle, hogy nem tudják megszokni, de pár hét alatt teljesen automatikussá válik a használata.
A manuális kevesebbet fogyaszt. Meg amúgy is, szerintem rajtam kivül rengeteg ember van aki rühelli az automatát. Rendkívül unalmasnak tartom a vezetést automata váltóval. Nem mondom, hogy h.ülyéknek való, de ahhoz kell egy bizonyos IQ hányados, hogy ne tudd megtanulni a manuált és közbe az útra is figyelni.
Ja amúgy lehet fékezni kuplungkinyomás nélkül is, max leffulladsz de inkább mint hogy meghalj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem fullad le, mert aki ennyire nem tud vezetni, az nem kap jogsit.
Az automata váltó meg miért jó? Semmiért. Dodgemezni a cirkuszban, meg mittomén' még hol lehet. Aki arra is lusta, hogy elváltson, az ne nyafogjon, hogy ennyit, meg annyit eszik az autója. (Az új automatákról ne is beszéljünk, 100 emberből 5-10-nek van arra pénze.)
Aki feltesz ilyen kérdést szerintem lefulladna vele.:)
Én speciel csak végső elkeseredésemben vezetnék automatát.
Nem fog kihalni a manuális..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Rendkívül unalmasnak tartom a vezetést automata váltóval. Nem mondom, hogy h.ülyéknek való..."
Szerintem autópályán mindenképp unalmas a vezetés maga váltótól függetlenül (hiszen alig kell váltani), városban pedig szintén nem a váltások vagy a dugóban a kuplung folytonos nyomogatása szintén nem az izgalom csúcsa.
Én vezetek automatát és kéziváltós kocsit is, mindkettőt szeretem, mert mindkettőnek vannak előnyei. A kéziváltóssal valóban jobb mondjuk az országúti vezetés, de városban kényelmesebb az automata pl.
Tapasztalatom szerint az automata váltós kocsikat azok szídják általában, akik még nem próbálták hosszabb távon. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!