Ha automata váltós autó biztonságosabb akkor mért gyártják még mindig a kézi váltóst?
Kérdésre kérdéssel: egy kéttonnás 24 légzsákos kocsi biztonságosabb, mint egy két légzsákos 900 kilós kisautó, mégis gyártják az utóbbiakat is. Mikor lesz az a jövőben, hogy csak tankok lesznek az utakon?
Ebből talán érted a problémát. Egyrészt ez a magyarázat a biztonságról eléggé hülyeség, másrészt a manuális váltó egyszerűbb és olcsóbb, és rengetegen szeretik.
majd az oktató elmagyarázza. lehet, de leffullad.
amerikában a kéziváltó az opció...nem is értik, hogy itt mit csinálunk a kézivel, miért jó ez nekünk.
a mi családunkban csak automaták vannak, de előtte kézivel jártunk.
A mi családunkban meg tudunk vezetni, és nem zavar meg minket a kézi váltó.
Sőt, tudunk úgy is fékezni, hogy nem kuplungolunk előtte, oszt' mégsem fullad e az autónk.
Azért, mert a kéziváltóra is van igény. Ha minden vevő automatát akarna és senkinek sem kellene a kéziváltó, akkor nem gyártanák.
De légy nyugodt: nem fognak kihalni a kéziváltós autók. Az autópiac nem csak Európából és Észak-Amerikából áll. Itt van rá esély, hogy jelentősen visszaszorul a kéziváltó, mert az itteni viszonyok között az automata sokszor jobb. Az NEDC-ciklusban többet lehet csalni automata váltóval, mint kézivel, ezért jobbak a hivatalos fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek. Ezen kívül az európai útviszonyok és a szervizhálózat is igen jó, tehát a karbantartásra érzékenyebb automata váltók is bírják.
De mint írtam: a világ nem csak belőlünk áll. Az autóiparban a nagy pénz most a feltörekvő kínai, indiai, brazil, közép-baskíriai és egyéb ázsiai vagy dél-amerikai vevők autókkal történő ellátásában van. Ott pedig nem az a lényeg, hogy a légkondi illatosítani is tudjon vagy a pedálokon Alcantara-kárpit legyen, hanem az, hogy a nyolcfős család mellé még a kecske is beférjen és úgy is el tudjanak jutni a piacra a hegyvidéki úttalan utakon. Ezért aztán a kis négyhengeres, nyolcszelepes szívó benzinmotorok és a kéziváltók még jó darabig meg fognak maradni, mert azok örvendetesen jól bírják a ridegtartást.
Az általad említett indok az automaták mellett pedig létezik, de eléggé nyakatekert. Kéziváltósnál is ugyanúgy lehet a fékpedálra ugorva vészfékezni, nem feltétlenül kell előtte kinyomni a kuplungot. Ráadásul a kéziváltónál sem feltétlenül köt le állandóan az, hogy elkerüld a lefulladást és a rángatást. A kezdő sofőrök egyik mumusa a kéziváltó, sokan félnek tőle, hogy nem tudják megszokni, de pár hét alatt teljesen automatikussá válik a használata.
A manuális kevesebbet fogyaszt. Meg amúgy is, szerintem rajtam kivül rengeteg ember van aki rühelli az automatát. Rendkívül unalmasnak tartom a vezetést automata váltóval. Nem mondom, hogy h.ülyéknek való, de ahhoz kell egy bizonyos IQ hányados, hogy ne tudd megtanulni a manuált és közbe az útra is figyelni.
Ja amúgy lehet fékezni kuplungkinyomás nélkül is, max leffulladsz de inkább mint hogy meghalj.
Nem fullad le, mert aki ennyire nem tud vezetni, az nem kap jogsit.
Az automata váltó meg miért jó? Semmiért. Dodgemezni a cirkuszban, meg mittomén' még hol lehet. Aki arra is lusta, hogy elváltson, az ne nyafogjon, hogy ennyit, meg annyit eszik az autója. (Az új automatákról ne is beszéljünk, 100 emberből 5-10-nek van arra pénze.)
Aki feltesz ilyen kérdést szerintem lefulladna vele.:)
Én speciel csak végső elkeseredésemben vezetnék automatát.
Nem fog kihalni a manuális..
"Rendkívül unalmasnak tartom a vezetést automata váltóval. Nem mondom, hogy h.ülyéknek való..."
Szerintem autópályán mindenképp unalmas a vezetés maga váltótól függetlenül (hiszen alig kell váltani), városban pedig szintén nem a váltások vagy a dugóban a kuplung folytonos nyomogatása szintén nem az izgalom csúcsa.
Én vezetek automatát és kéziváltós kocsit is, mindkettőt szeretem, mert mindkettőnek vannak előnyei. A kéziváltóssal valóban jobb mondjuk az országúti vezetés, de városban kényelmesebb az automata pl.
Tapasztalatom szerint az automata váltós kocsikat azok szídják általában, akik még nem próbálták hosszabb távon. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!