Dízel autó fogyasztását lehet csökkenteni (automata)?
Figyelt kérdés
Tudom, ha nem használom nem fogyaszt. Értelmes válaszokat várok.
2014. jan. 8. 11:33
1/9 anonim válasza:
a legnagyobb (!) fogyasztás csökkenés a vezetési stílus változtatásával lehet elérni...
2014. jan. 8. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Finom indulás, alacsonyon fordulatszámon tartás, több motor fék kevesebb fékpedál...
2014. jan. 8. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm.
2014. jan. 8. 11:59
4/9 anonim válasza:
Add el a fenébe. Vegyél egy manuális váltós, 5 gangos kisköbcentis benzinest. Mindegy, milyet.
2014. jan. 8. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Benzinest minek venne? Az csak még többet fogyaszt.Motorfék ahol csak lehet.
2014. jan. 8. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
milyen autó ez, hogy diesel de sokallod? egy kétliteres tdi is 7 alatt van... (van ami 6 alatt)
ami sokat eszik vagy vagy 2,5-3 liter legalább, vagy valami 1,6 tonnás valami.
2014. jan. 8. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
Igen egyébként 3 literes TDI. De direkt nem akartam leírni mert végül is mindegy a kérdés szempontjából, és ezután jönnek majd olyan válaszok, hogy akinek telik 3 literes autóra annak ne legyen gond a fogyasztása se. Ettől még sokallom. Forgalmas, dugós napokon 13 litert megeszik, egyébként 9-el elvan. Mondjuk a 9 liter nem is annyira sok mert egy benzines családi autó 1.6-os motorral is eszik ennyit klímával, lámpával, fűtéssel.
Mondjuk a gumikhoz se értek de most 245/45/R17 a nyári gumi méret de már megérett cserére. Ha mondjuk 205/55/R16 -ot vennék azzal is lehetne valamit spórolni ?
2014. jan. 8. 19:05
8/9 anonim válasza:
Nyugat-európában több diesel autót adnak el mint benzinest, vajon mért? Mert rájöttek, hogy sokkal gazdaságosabb, nem akarok belemenni, de wikipdián pl. bárki elolvashatja a lényegét: A benzinmotorokhoz képest alacsonyabb a fajlagos fogyasztásuk. Ez a szerkezeti sajátosságokból adódik: a nagyobb (kb. 1:20) kompresszió jobb termodinamikai hatásfokot tesz lehetővé, azonos lökettérfogatú benzin- és dízelmotorok közül a dízel – jobb hatásfoka és az üzemanyag magasabb hőértéke miatt – kevesebbet fogyaszt. Szóval benzinesre váltani nem igazán gazdaságos.
2014. jan. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Maradjunk annyiba a dizel kb 30%-kos hatasfokkal dolgozik mig a benzines kb 20-25%(modern verziokat tekintve). A dizel uzemanyag hoerteke alacsonyabb mint a benzine, a kulonbeseget a vegnyomas es a terjeszkedes lezajlasa okozza, belemehetunk reszletekbe, de most lenyegtelen. A lenyeg szamodra, kigyorsitaskor ugy kell a fordulatot megvalasztani hogy elvaltas utan nyomatekcsucsra essen vissza a mutato, ezt automataval is meg lehet csinalni, a nyomatekcsucs kb 1800-2200 kozott lehet(leirast elolvasni a motorparameterekrol) Ekkor a leggazdasagosabb a motor fogyasztasa kigyorsitas kozben, fekezes helyett pedig tolo uzemmod(ha Common rail, vagy pd rendszeru) mert akkor nincs befecskendezes, es lassulas kozben megtett ut alatt nincs fogyasztas, elovalaszto kar hasznalataval elerheto, sokszor egyebugyanak tunik de mukodik. Ha hagyomanyos adagolos akkor a leallito szelepre meno vezeteket egy kapcsoloval meg lehet szaggatni igy a fenti hatas elerheto. A kisebb gumi csodakra kepes, illetve jol megvallasztott guminyomas,(A gyari ertek a maximalis tapadas eleresehez van kitalalva, hanem allatkodsz, es eleve figyelmesen vezetsz fektavolsagok bo rahagyasaval akkor a nagyobb nyomast eszre sem veszed) megemelheto akar a gumi maximalis ertekeig igy akar 1 litert is lehet hozni. Persze ehhez sofor is kell, Magam peldaja 1.6 HDI Citroen berlingo kb 200kg allando rakomannyal 4 liter kornyekere le lehetett vinni. De kanyarban olyan volt mintha jegen mennel...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!