Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szíjas vagy láncos autó a jobb?

Szíjas vagy láncos autó a jobb?

Figyelt kérdés

Vezérműláncos vagy vezérműszíjas autó a jobb? Miért?

Tudtommal a lánc tovább bírja és olcsóbb is. De rengeteg autó szíjjal készül.


2014. jan. 20. 22:58
 1/10 anonim ***** válasza:
37%

A lánc nem olcsóbb, és mostanság még csak nem is bírja tovább.


A régi láncos motorok valóban tovább bírták ilyen jellegű karbantartás nélkül, de az régen volt. Az én autómban még a gyári lánc van, és 600 ezer km-en biztos túl van ez a motor...


A szíjat egyszerűbb cserélni, olcsóbb gyártani, és többet lehet eladni belőle.

2014. jan. 20. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
94%
A lancos jobb , nekem is az van , sokkal tovabb birja viszont ha cserelni kell az joval dragabb.
2014. jan. 20. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Fábiákat nézegetem. A szíj görgőkkel 44 ezer. A lánc lánckerekekkel 24 ezer. 2000-2002-es évj.
2014. jan. 20. 23:08
 4/10 anonim ***** válasza:
23%

Láncos jobb. Ha a szíjas szakad, visz magával mindent, összeüt a motor, aztán abból bármi lehet, szelepek kuka, dugók esélyes, és jó ha a hengerfej nem reped el.

Egy lánc vagy motorélettartamra van szánva, vagy sokkal ritkább a csereperiódusa, és az öregedésre már hanggal figyelmeztet, legeslegrosszabb esetben átugrik egy fogat, és aki ezt nem veszi észre, annak nem való autó.

2014. jan. 20. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
67%
Te utolsó,miért is nem való??Ismerek nem egy ügyes,tehetséges,sikeres orvost vagy orvosnő sebészt,aki az autót csak használni tudja,de neki csak egy jármű,eljutni ide oda vele.Nem hall,érez meg olyan dolgokat az autóban,amit egy keveset is hozzáértő már messziről észrevesz.Nem kell ilyen könnyen vagánykodni.Mindenkinek más az erős oldala...
2014. jan. 20. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
71%

"Ha a szíjas szakad, visz magával mindent, összeüt a motor, aztán abból bármi lehet, szelepek kuka, dugók esélyes, és jó ha a hengerfej nem reped el. "

Normális motoroknál a szelepek helye ki van képezve a dugattyútetőben, szíjszakadáskor sem ver szét mindent. A szíjnak van egy előírt csereperiódusa, az alatt az esetek 99,999%-ban nem szakad el. Nem véletlenül írnak elő annyit a gyártók.


"Egy lánc vagy motorélettartamra van szánva, vagy sokkal ritkább a csereperiódusa, és az öregedésre már hanggal figyelmeztet, legeslegrosszabb esetben átugrik egy fogat, és aki ezt nem veszi észre, annak nem való autó."

Ha nem olyan a kialakítás, akkor egy fog átugrása után ez nem rendezi át a környezetét igaz? :D Ezt az örök életű láncot , mert próbáld meg elmesélni neki:

[link]


Melyik jobb? Megvan mindkettőnek az előnye és a hátránya. Szerintem egy alacsony teljesítményű autónál tökmindegy melyiket választod. :)

2014. jan. 21. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
47%

Na, megint bejött, megjelentek a fotelfizikusok, már megérte hogy bedobtam nekik a gumicsontot.


Cserélgessétek csak a szíjat negyven-ötvenezrenként, görgőkkel, vízpumpával együtt, a láncot ráér majd két-háromszázezernél, a feléből.


Annyira szeretlek titeket, sok kellemes percet szereztetek már.

2014. jan. 21. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
90%

Na a szerénység...

Mutass egy modern autót, amin 300 000-res lánccsere vagy 300 000-res láncfeszítő patron csere van előírva.

Az oké, hogy egyszer valamikor az OM615-617 érában elmentek a láncok fél milliókat vagy még többet, de biztos, hogy ez most is így van ? :D

2014. jan. 21. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Ezt nem lehet meghatározni. Régieknél és az újaknál is más a helyzet. Pl. az 5éves 1.4TSI Golfomon 80ekmnél láncot kellett cserélni 300ezerétz, ha azt nézzük hogy egy régi Merci 500ekm-ert megtesz egy lánccal akkor ez siralmas.
2014. jan. 23. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

200-300 ezer km után már érdemes szíjat/láncot cserélni.


Talán a láncnak annyi előnye van hogy füllel hallható hogy a motor nem túl tiszta hangzású, így időben lehet érzékelni ha cserés... egy idő után megnyúlik és elszakad. A szíj halkabb és alattomosabb.


Olyan nincs hogy melyik rosszabb, a különbséget nagyjából leírtam, ezzel az előnyét is. A szíjas gyorsabb egyszerűbb ha cserélni kell. A lánc ha elszakad nagy kárt okozhat. És nyilván olcsóbb valamivel a szíj, amúgy meg édes mindegy, autógyártótól függ hogy lánc vagy szíj.

2016. szept. 11. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!