Szíjas vagy láncos autó a jobb?
Vezérműláncos vagy vezérműszíjas autó a jobb? Miért?
Tudtommal a lánc tovább bírja és olcsóbb is. De rengeteg autó szíjjal készül.
A lánc nem olcsóbb, és mostanság még csak nem is bírja tovább.
A régi láncos motorok valóban tovább bírták ilyen jellegű karbantartás nélkül, de az régen volt. Az én autómban még a gyári lánc van, és 600 ezer km-en biztos túl van ez a motor...
A szíjat egyszerűbb cserélni, olcsóbb gyártani, és többet lehet eladni belőle.
Láncos jobb. Ha a szíjas szakad, visz magával mindent, összeüt a motor, aztán abból bármi lehet, szelepek kuka, dugók esélyes, és jó ha a hengerfej nem reped el.
Egy lánc vagy motorélettartamra van szánva, vagy sokkal ritkább a csereperiódusa, és az öregedésre már hanggal figyelmeztet, legeslegrosszabb esetben átugrik egy fogat, és aki ezt nem veszi észre, annak nem való autó.
"Ha a szíjas szakad, visz magával mindent, összeüt a motor, aztán abból bármi lehet, szelepek kuka, dugók esélyes, és jó ha a hengerfej nem reped el. "
Normális motoroknál a szelepek helye ki van képezve a dugattyútetőben, szíjszakadáskor sem ver szét mindent. A szíjnak van egy előírt csereperiódusa, az alatt az esetek 99,999%-ban nem szakad el. Nem véletlenül írnak elő annyit a gyártók.
"Egy lánc vagy motorélettartamra van szánva, vagy sokkal ritkább a csereperiódusa, és az öregedésre már hanggal figyelmeztet, legeslegrosszabb esetben átugrik egy fogat, és aki ezt nem veszi észre, annak nem való autó."
Ha nem olyan a kialakítás, akkor egy fog átugrása után ez nem rendezi át a környezetét igaz? :D Ezt az örök életű láncot , mert próbáld meg elmesélni neki:
Melyik jobb? Megvan mindkettőnek az előnye és a hátránya. Szerintem egy alacsony teljesítményű autónál tökmindegy melyiket választod. :)
Na, megint bejött, megjelentek a fotelfizikusok, már megérte hogy bedobtam nekik a gumicsontot.
Cserélgessétek csak a szíjat negyven-ötvenezrenként, görgőkkel, vízpumpával együtt, a láncot ráér majd két-háromszázezernél, a feléből.
Annyira szeretlek titeket, sok kellemes percet szereztetek már.
Na a szerénység...
Mutass egy modern autót, amin 300 000-res lánccsere vagy 300 000-res láncfeszítő patron csere van előírva.
Az oké, hogy egyszer valamikor az OM615-617 érában elmentek a láncok fél milliókat vagy még többet, de biztos, hogy ez most is így van ? :D
200-300 ezer km után már érdemes szíjat/láncot cserélni.
Talán a láncnak annyi előnye van hogy füllel hallható hogy a motor nem túl tiszta hangzású, így időben lehet érzékelni ha cserés... egy idő után megnyúlik és elszakad. A szíj halkabb és alattomosabb.
Olyan nincs hogy melyik rosszabb, a különbséget nagyjából leírtam, ezzel az előnyét is. A szíjas gyorsabb egyszerűbb ha cserélni kell. A lánc ha elszakad nagy kárt okozhat. És nyilván olcsóbb valamivel a szíj, amúgy meg édes mindegy, autógyártótól függ hogy lánc vagy szíj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!