Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hátulra vagy előre tegyem a...

Hátulra vagy előre tegyem a jobb gumikat?

Figyelt kérdés

Ha van 1 pár új és 1 pár 3 éves abroncsom, melyiket, hova érdemes tennem a kocsin?


Elsőkerék-meghajtású a személygépkocsi



2014. jan. 19. 20:46
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
2014. jan. 19. 22:26
 12/21 anonim ***** válasza:

"Jobb lesz a kontroll vészfékezéskor "


Ez igaz, max. nem fogsz tudni megállni. Vészfékezéskor ugyanis - függetlenül a meghajtástól - az első kerékre terhelődik a fékerő legnagyobb része.


Ugyan ez igaz a meghajtásra is első kerék meghajtású autónál, csökkenő tapadásnál nehezebben húzol kifele a kanyarból a kopottabb gumival.


A hátsó tengelyre első kerék meghajtás esetén egy esetben éri meg jobban az új gumit rakni - kanyarban úttartáshoz. De ez normál utcai körülmények között az egyik legutolsó tényező.

2014. jan. 20. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
Én is olvastam erről értekezést ,de nem értek vele egyet. A tapasztalat azt mutatja ,hogy elsőkerekes kocsinál előre kell a jobb gumi. Ott hajt ,ott fékez. Normális közlekedésnél,ha nincs jég meg hó,akkor soha nem tör ki a kocsi hátulja.
2014. jan. 20. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
92%

A cikk, amit szerintem én is olvastam, meglátásom szerint nettó zöldség.


Egy Suzuki Swift Sedan 1.6-tal toltam le kb két év alatt bő 50 ezer km-t, így talán van tapasztalatom az elöl hajtós autókról, főleg az orrnehezekről.


Azért kell előre a jobb gumi, mert egy elsőkerekes autónál ha túl gyorsan érkezel egy kanyarba, mert mondjuk csúszik az út, és ezt nem láttad előre (gyakori, életszerű szitu), és túl nagy lenne a tempó, és mondjuk belefékezel a kanyarba, akkor kevésbé fog elúszni az eleje, kevésbé fogja kitolni az orrát a kanyarból.


Hátsókerekes autónak eleve más a súlyelosztása, spec én akkor is előre teszem a jobb gumikat, mert mint tudjuk, egy túlkormányzott autót (amikor a hátulja úszik meg, kifelé kanyarban) még mindig könnyebb megfogni, hajtson akárhol is, mint egy alulkormányzottat, ami nem akar befordulni, és veszel egy érintőt a kanyar ívéből, és folytatod az utad az árokba/szalagkorlátba. (tetszőleges aláhúzandó)


Ugyanis: Ha az eleje úszik meg, az azért van, mert azzal a tempóval nem tudsz elfordulni, mert ekkora centripetális erőt nem tud átvinni a gumi. A centripetális erő a kanyarodási sugárból, valamint az autó sebességéből adódik (fizika, középiskola, első osztály). Ez esetben a gumi akkor fog tapadni ismételten, ha kisebb erőt kell átvinni, azaz mivel az ív nem változtatható(az út eléggé fix), csak a sebességünk csökkentése a járható út. Namármost, ritkán van helyünk még a kanyar mellett, hogy legyen helyünk fékezni, ezért ilyenkor az utunk folytatása hangos, és drága lesz.


Hátsó kerekek megúszása esetén viszont az ember ellenkormányoz, és rááll a gázra, valamint örül, hogy elöl jó gumikat használ, amik ilyenkor képesek átadni vonóerőt, és így az autót kihúzzák a keresztbe csúszásból.


Javaslok gyakorlásra ilyen esetekre egy üres placcot, meg némi szabadidőt, ha leesik a hó, akár többféle kerékszettel, hogy összehasonlítható legyen.


(Hátsókerekes autónál ugyanígy néz ki, csak ott a keresztbecsúszást könnyebb kontrollálni.)


Aki mást mond, azt elöl nullás nyári gumival, hátul vatta új télivel beküldeném vizes úton, télen az általa választott tetszőleges kanyarba, 15-el gyorsabban, mint kéne, aztán lássuk, hogy szedi össze a bringát...

2014. jan. 20. 02:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
44%
Szia! ÉN nem olvastam el a többiek válaszát bocsánat. DE január 3-án törtem totálkárra a suzuki ignisemet, pedig betartottam a sebességkorlátozást és plusz 6fok volt. Ott rontottam el, hogy amikor új gumit vettem előre rakattam. Logikusnak tűnt mivel erősen orrsúlyos és első kerekes a kocsi, így ott gyorsabban kopik a gumi és amúgy is alulkormányzott. Amikor kijöttek a mentők, rendőrök, egymástól függetlenül azt mondták, hogy ott rontottam el, hogy nem HÁTRA RAKATTAM az abroncsokat. A hátsó gumi már 3 éves volt, és bőven megvolt még a mintázat mélysége. De hát ugye öregszik az anyag. MIndig az autó eleje csúszott meg akárhányszor vezettem a kocsit. A totálkár előtt még kétszer csúszott ki a hátulja a kocsinak, furcsálltam is. HÁT EZÉRT. Úgyhogy ha nekem hiszel hátra rakatod, de a legjobb ha mindig mind a négyet cseréled. Hidd el én többször nem követem el ezt a hibát. És bárki bármit mondd, ez így volt. Tanulj az én hibámból, és ne indítsd olyan szarul az új évet mint én. Remélem hallgatsz majd rám. Üdv.
2014. jan. 20. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Ja és jól írtad, még az előzőekben, hogy igen a fékezéshez és gyorsuláshoz jobb ha előre rakatod az új gumikat, de azt jobban kontrollálod mint a kanyarvételt. Én szerintem elég jól vezetek, de inkább fontosabb, hogy már 7éve vezettem az ignist pár telet már végigcsináltam, szinte minden rezzenését tudtam a kocsinak, eleinte jártam vele parkolóba csúszkálni meg minden. És nagyon nehéz megcsinálni vele, illetve nagyon ritka, hogy a hátulja csúszik meg ennek a kocsinak. Hát a gumi csere után szinte csak az csúszott és amikor 80-nál megindult a segge egy kanyarban hiába hoztam vissza átlendült a másik oldalra, hiába nyomtam gázt hogy kihúzza a seggét telibenyomtam egy fát és a jobb oldalára borultam, ezzel egy tökéletes gazdasági totálkárt csinálva magamnak kb 5másodperc alatt. Inkább azt mondom rakd hátra, és majd vigyázol a fékúttal, a gyorsulás meg tökmind1.
2014. jan. 20. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

Na, segítettetek a válaszok? :D

Hova rakod végülis? Vagy telibesz@rod az egészet, és raksz rá 4 zsír új gumit?

2014. jan. 20. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
Szerintem vegyél még két újat, ha a leggagyibb téli gumit veszed akkor is jobban jársz, mintha rajtahagyod a régit, 2gumi árát megspórolni...annyit nem ér az egész. Tegyél négy új gumit, biztonságosabb mint a légzsák, ami szétbaszta a bal medencémet:D Na mind1. Mostmár tudom, hogy mindig szettben fogom cserélni, csak imádtam azt a kocsit és nincs pénzem másikra...:(
2014. jan. 20. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

Jó kis kérdés lett. Nem hittem volna.


Igazából ezt a kettőt is csak azért cserélem, mert kilyukadt az egyik. Amúgy még 1-2 évet biztos hagytam volna.


Végsősoron amit leszűrtem az egészből az az lett, hogy inkább lassabban hajtok, úgy mintha mind a 4 gumi kopott lenne.

Akkor se a kanyarban, se a fékezéskor nem érhet nagy meglepetés. (talán még üzemanyagot is megtakarítok)

:)

2014. jan. 20. 20:12
 20/21 Max84 válasza:

Szerintem nem lehet csak a gumikra fogni, fontos a jó tapadás és azt elsősorban a gumik adják, de emellett a kocsi súlyelosztása is fontos. Pár éve egy 2003-es Seat Leon-nal, ami ferdehátú már csúsztam ki egy kanyarban úgy, hogy eldobta a hátulját, mert eltúloztam a sebességet. Az árok szerencsére sekély volt, nem borultam, viszont a segge az árokban volt az eleje az aszfalton, így saját lábán kijött. Ez zsír új kb. 1 éves téligumival történt, a kocsin is féléves műszaki volt, tehát nem rozzant, nem havas-jeges úton, bár lehet nem is volt tök száraz.

Ezeket a gumikat használom most egy Peugeot 406-son, mert a Seat-ot lepasszoltam, de ezzel ilyen dolgot szerencsére még nem tapasztaltam, pedig elég dinamikusan hajtok vele. Meglepő módon sokkal stabilabb ez a kocsi. 50-el ha beesik az ember a körforgalomba (nem a kisebbfajtába), akkor sincs ficánkolás, nem kúszik, nem dobja el magát, egy jobbos kanyarban sem. Még az előző gumikkal sem volt gond, ami már egy nagyon kopott régebbi téli-nyári volt közel a 2mm-hez, és szeptember körül ledobtam róla. Igaz nem mentem vissza kipróbálni, hogy vajon ez most hogy viselkedik ebben a bizonyos kanyarban, de nem is óhajtom kipróbálni. Nem kísértem az ördögöt, őrülök, hogy megúsztam. Viszont egy ismerősöm a passatjával megfarolt, mikor húzta ki a körforgalomból. Itt a gumi volt a bűnös, még nem közeledett a slickhez, de régi volt. Haverom suzukijában egyenesen halálfélelmem van, mikor belemegy a kanyarokba, pedig kb. hasonlóan vezetek, de más autó. Kicsi virsli kerekek, pattogós futómű stb. Az előttem kommentelőket elolvasva, az Ignis ráadásul magasabb építésű is, eléggé bedől a kasztni kanyarban. Szóval a gumi az egyetlen kapcsolat az úttal és ez fontos is, de így sem lehet csak a gumikra fogni a tapadást, hiába van jó gumid, ha ezeken a kiváló magyar utakon egy pillanatra nem érintkezik a két felület, megindul a lavina. Ugyanilyen fontos a kocsi menettulajdonsága, műszaki állapota, de nem hiszem azt hogy a kocsi megoldja helyettem a ziccert. A tény hogy vizes, nyálkás, jeges úton más vezetési stílust kell használni, mint száraz úton. Ilyenkor én is korábban elveszem a gázt, mert nem szeretek nagyon fékezni csak ha muszáj, öt év alatt nálam még nem volt fékbetét csere, de a motorfék azért van, hogy használjuk ki.

2014. jan. 21. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!