Az M es BMW k miért jobb a teljesítménye mint a rendes BMW k nek?
Mert másik motorvariáns van benne - az M-részleg fogja valamelyik motort (rendszerint a legerősebbet) és még tuningol rajta.
Aztán átalakítják a futóművet is, meg szoktak a karosszériához is nyúlni - hogy felismerhető legyen az M-verzió.
Például a mostani sima 5-ös BMW-ben a legerősebb motor a N63B44 kódú erőforrás (450 LE, 600 Nm), az M5-ben a motornak egy turbofeltöltött, S63B44TU kódú verziója van (560 LE és 680 Nm). Sok dolog más a motoron, emiatt lesz 110 lóerővel és 80 Nm-rel több.
Az M-kivitelek motorja egyedi, máshol nem használják őket. Vagyis az E90/91/92 M3 motorja nem a sorozat valamelyik motorjának felhúzott változata, hanem teljesen egyedi. Az E60/61 tízhengerese is ilyen volt. A korábbi E36 és E46 M3-é a 3-asokban egyébként is használt soros hatosra épült, de jó alaposan átalakítva. Az F10 M5 motorja pedig az 5-ös sorozat nyolchengeres turbója, szintén átalakítva itt-ott. A motorok átépítésekor például változnak a vezérlési szögek, másak a dugattyúk, néha a motorblokkon is sikerül ezt-azt változtatni, emelkedik a turbónyomás - van bennük okosság bőven.
A válasz tehát nem olyan egyszerű, hogy jól feltekerik az injektor nyomását, azt' kész az M3. Rengeteg eltérés van a motorok között - annyi, hogy (a következő kérdészt megelőzendő) nem lehet a kisebb teljesítményű, olcsóbb változatokból M3-at, M5-öt faragni némi chiptuninggal.
Miért, van rendetlen motor is? :P
Egy-egy alkatrészkatalógus segítségével össze lehet hasonlítani mik térnek el attól a motorból amire épül az M-verzió.
Ez elég időrabló, mert ugye nem három alkatrész egy komplett blokk, de fejből nem tudom van-e ember aki végig tudná sorolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!