Melyik lenne ésszerűbb?
Lada 2105 75 lóerős projectbe kezdtem:
2 dolgon gondolkodtam.
Egy Turbos motor kb. 120-140 lóerő közötti teljesítménnyel, vagy egy Havassy motor 100-120 lóerő közötti teljesítménnyel?
Még egy kérdés, a Lada gyári fékei bírják ezt az erő többletet, vagy cserélni kell valamire? És ha kell milyen autó fékei jók?
A Lada gyári fékei nem nagyon bírják a teljesítménytöbbletet. Igazából már a gyári 60-78 lóerővel sem mindig birkóznak meg, néha utcára is kevés a tudásuk. Hogy mire érdemes cserélni őket? A kerékagy 4x98-as osztóköre határolja be a dolgot: ilyen osztókörű féktárcsát érdemes keresni előre, ez a Fiat-csoport autóin elterjedt. Hátul is át lehet alakítani tárcsásra a féket, de érdemes óvatosan bánni vele: a féltengelyek olyan kialakításúak, hogy van pár tizedmilliméternyi játékuk tengelyirányban. Ez a dobféknél nem okoz gondot, tárcsaféknél viszont "szétüti" a betéteket, megnő a betét és a tárcsa közti holtjáték, pumpálni kell a féket, hogy hátul is rendesen fogjon. Illetve a gyári fékerőszabályzó sem szokott jó lenni az ilyen átépítésekhez, főleg, ha keményíted is a futóművet.
Egyébként meg a Havassy-féle motor jobb választásnak tűnik. Az egy bejáratott technika, rég kitalálták, lehet hozzá alkatrészt is kapni - igaz, jó drágán. Ha turbómotort akarsz, akkor magadnak kell kitalálnod, mi hogy lenne jó, nem nagyon támaszkodhatsz mások tapasztalataira.
Ja, és hogy el ne felejtsem: megépíteni sem lesz könnyű az autót, de ez semmiség a papírozáshoz képest. Nem lesz sétagalopp.
#1-es.
Nem kell nekem BMW, én a Ladát jobban szeretem.
#2-es köszönöm a hasznos választ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!