Miért van szükség úgynevezett "állami cégekre"? Nem lenne ésszerűbb, hogyha minden állami tulajdonban lévő dolgot egyszerűen az állami irányítana közvetlenül, nempedig ilyen ál-cégeken keresztül?
Normális esetben adósságnak se kéne lennie.
Tegyük fel, hogy mondjuk Kecskemétnek nincs még tömegközlekedése és be kéne vezetni. Nincsen BKV meg "állami cégek" csak az állam.
Az állam megrendel az Ikarus buszgyártól 20 buszt, kifizeti az állami kasszából a buszgyártás költségeit a cégnek.
Az állam felfogad egy embert aki megtervezi, hogy Kecskemétnek hány buszjárat kéne és milyen útvonalon kéne haladniuk. A munka végeztével fizet az embernek.
Az állam felbérel pár buszsofőrt.
Az állam felfogad egy embert, aki kitalálja, hogy Kecskeméten is papíralapú buszjegy lesz, 1 jegy 200 Ft. Kifizeti az embert.
Elkezdenek járni a Kecskeméti buszok, az állam fizetést ad a sofőröknek és a busszerelőknek. A jegyek árából -amik közvetlenül az államnak mennek- idővel megtérül a Kecskeméti buszközlekedés bevezetése és kijön belőle a buszvezetők, szerelők fizetése.
ENNYI!
"Megbecsülnéd nekem röviden, mennyi idő alatt térül meg egy ilyen busz-bevezetés?"
5-10 év alatt biztosan megtérül.
Ki intézné pl. az emberek felvételét? Ki fizetné a benzin árát? Ki tervezné meg az útvonalat és a menetrendet? Ki számolná ki a béreket és az utána fizetendő járulékokat? Ki gondoskodna a buszok karbantartásáról? A telephely rendben tartásáról?
És még lehetne sorolni,mi a teendő egy vállalat működtetése közben.
Erre az állam képtelen lenne.
Hát ilyen, ha valaki sokat játszik a Sim City-vel. :)
Városi tömegközlekedés a világon sehol sem nyereséges. Nem tud az lenni.
Mindenképpen állami forrásokat emészt. Amit gyakorlatilag javasolsz, az annyi hogy ne legyen neve a cégnek. A BKV-t most is az állam irányítja. Annyira közvetlenül, amennyire az lehetséges.
"Miért van szükség úgynevezett "állami cégekre"? Nem lenne ésszerűbb, hogyha minden állami tulajdonban lévő dolgot egyszerűen az állami irányítana közvetlenül"
Miért lenne észszerűbb?
"nempedig ilyen ál-cégeken keresztül"
Ezek nem álcégek, hanem valódiak. És állami cégek minden országban vannak, még a nagy USA-ban is.
"Pl. most a BKV, ami egy állami cég, csődveszélyben van. Ha a főváros közlekedését közvetlenül az állam irányítaná"
Akkor nem lehetne tudni, jól gazdálkodik-e a BKV, és valószínűleg még több veszteséget termelne, valamint még könnyebb lenne kifizetőhelynek használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!