Szerintetek kb hány év kell ahoz, hogy a közlekedési eszközöket robot vezérelje?
Pont tegnap néztem K.Zoltánt, hogy Rotterdamba átépítették az autópályát a Gps pedig nehezen kapta volna meg lehet, hogy még a felrakás időpontjáról is lemaradtak volna.
És mivan akkor amikor a közepes cég vesz egy 28 millios Volvot vagy Scania-t aminek nagyon örülnek mert kiharcolták elküldik a robotot vele és egyszer csak valami lefagy meghal és a Svéd Gép belemegy a sáncba vagy nekimegy egy póznának 60-nal akkor pedig a cégnél nincskin téríteni akkor van baj.
Ne aggódj emiatt. Ma még egy robot egy szűk parkolóból sem tudna kiállni. Mondjuk nem tudja behajtani a kolléga tükrét, mert sokszor azon múlik ám. Nincs hely a parkolóban és menne tovább a világba, a sofőr meg meglátja, mit - hol érdemes, és beteszi oda, ha nem is teljesen szabályos.
Le van fagyva az út, a robot lelassít 40 - re, én a hagyományos géppel áthúzódom a másik sávba, igen, még a tilosban is ha kell és lehet, ahol havas a felület és jobban tapad és lehagyom 90 - nel. Megáll az emelkedőn majd az automata, mert csúszik, láncolhat az addig újságot olvasó felügyelő - sofőr, én meg kikapcsolt hárombetűsökkel felmegyek. Mire megláncol az a legjobb esetben is fél óra, 40 km előnyöm lesz, engem felvesz a komp, a robot - kamion meg integethet neki. Úgyhogy nem eszik olyan forrón a kását, más próbapályán, más az életben, kint az országúton.
Csak te mennyit is vezethetsz? 10 órát egy nap? A robot 24-et.
Amikről beszéltek már triviális apróságok, könnyedén kiküszöbölhetőek. Pl.: azzal, hogy a robotra bízzák az "unalmas" 1200 km autópályát, a sofőrök meg majd a város/sztráda széli telephelyen átveszik "helyi járatba" a kamiont, pakolásznak, közlekednek a szűk utcákban a városban és este leadják ugyan ott a gépet ami majd megy vissza mondjuk Berlinbe. Valószínűleg valami hasonló struktúra alapján fog kezdődni a bevezetés aztán majd fejlesztik a rendszert.
Azt had ne mondjam, hogy a gépnek vagy a sofőrnek van nagyobb esélye hibázni. Csak meg kell nézni a repülést, hogy 1000 balesetből hányszor hibázott a robotpilóta és hányszor az ember.
Igen de ez a hülye technology sok szakmát elnyom nem csak kamionozást hanem mást is és evvel elveszik pár embertől amit szeretett csinálni.Az igaz, hogy a robot töbett vezet de pihenőidő úgyis lessz.Csak nézd meg a nyégkezest ha egy kamionba 5-ön volnának akkor is volna pihenő mert a kamion se mehetne egy huzamba pl.3000km-t mert tankolásnál megálunk az nem lesz elég a kicsikének.
Jól mondták a veteránok a kamionozás csak 1984-2006 volt a tetőponton. De szerintem ezt ki lehet tolni max. 2025-ig.
Az üzleti szempontból nem érdekel és nem is fog senkit érdekelni soha, hogy hány munkahely szűnik meg a fejlesztés következtében. Most sem érdekel egy cégvezetőt sem, hogyha ki kell rúgni egy sofőrt. A profit számít.
Egy kamion meg annyit tud menni egyhuzamban, amekkora a tankja. Ez nem igényel világmegváltó mérnöki munkát, hogy az 500 literes tankot 1500 literesre változtassák egy gépen. De még ha hagyják is, akkor hatótávonként kell egy pár telephelyet építeni "automata kamion tankolás" céljából. Ott meg szakszerűen megtankolják a gépet és mehet tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!