Szerintetek kb hány év kell ahoz, hogy a közlekedési eszközöket robot vezérelje?
Remélem nem gondolod azt, hogy az ASR az robotpilóta technológiával bír. Egyetlen egy dologra van beprogramozva: ne pörögjön ki a kerék. Semmi más. Időjárástól, körülményektől függetlenül.
Tehát nem azért mész jobban nélküle bizonyos körülmények között, mert jobb az ember a robotpilótánál, csupán az a rendszer ennyit tud.
De hogy lásd, az robot meg tud birkózni a kipörgő kerekekkel is:
Mondjuk ami elev tenyalas, teli korulmenyek kozott az ABS kozel hasztalan, friss hoban pedig egyenesen kerulendo a hasznalata( ugye ha osszetoljuk a havat a kerekkel akkor mar van min kapszkodni, ABS eseteben ez nem johet letre)
A duplakuplongos valtok jobb fogyasztasi adatokat hoznak robotizalt verzioban mint kezi kapcsolasu eseteben hiszen mindig nyomatekcsucsra valt el, es mindig a nyomatekgorbe egyenes szakaszan(teljesitmeny-nyomatek gorbe metszespontja kozeleben) tartja amit a sofor megcsinal egyenes uton vagy emelkedon addig amig el nem farad. A savkoveto megoldast nagyon hasznosnak tartom az unalmas utszakaszokon, az adaptiv tempomattal, hiszen a monoton szakaszokon hamar csokken az ember figyelme, igaz egy kanyargos havas uton ez a veszely nem all fenn, csak az emberi hibas donteshoztal lehetosege.
NA hány év, úgy el vittétek a témát mint a Volvo FH16 750 a mozdonyt.
Azért kérdeztem mert kb 10-11 év múlva ha úgy lessz kamionos akarok lenni ezért kérdeztem.
10 - 11 év múlva még lehetsz simán (még én is az leszek). Nem egyik napról a másikra megy ez. Olyan lesz szerintem, hogy először nagyobb tranzit pályákon alakul ki ez a vonat rendszer (megjegyzem gondok vannak ezzel is, az egyik üres, 15 tonna, a másik 40 és jön egy emelkedő és vonatozzanak? Pl. egy Kasselnél a nagy púpokon, azt megnézném és tetézzük kis hóval is) és csak hosszú idő után a főutak, még később a mellékutak.
Nem csak Nyugat - Európa van, jön fel a kelet, és a Balkánon, az orosz térségben, pl. Uralban még nem fog működni a sávtartó rendszer egyhamar az biztos.
Szerintem egy nem - szabvány rámpára sem tolja oda a robot egyhamar a pótót. Rakodni, rakományt rögzíteni is kell, és olyan robot sincs még aki szétakaszt, kereket cserél, felteszi a hóláncot, de ha lesz ilyen, majd nyúzom a górémat, vegyen egyet.
Hát igen lassacskán egyszer Furgon majd 7.5 T kamion majd jöhet a Nagy Kamion.
A robot dolog meg az biztos a rámpára felállni nem fog tudni és nem fog kereket cserélni ott fog mindig tankolni ahol tudn.Ha az autópályát átépítitk akkor a Gps-el addig megy körbe amíg este lesz.Ha valahol mehet olyan útón ahol nincs sáv felfeste akkor baszta az és még van mit mondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!