Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Visszaváltáskor ránt az autó?

Visszaváltáskor ránt az autó?

Figyelt kérdés

Ha felfele váltok már rájöttem h ha nem akarok nagyon finoman lemászni a kuplungról akkor a teljes felengedés előtt kis gázt adok és akkor nem is érezni a váltást.

Viszont pl körforgalom előtt azt tanították h mindenképpen erőltessem a 2-est.Ilyenkor h ha épp nincs sok kocsi és h ne előzzenek be a másik bejáratnál(olyan aki tesz arra h visszaváltson) nem állok meg szinte teljesen, 2-es és mehetek.Hanem behajtok(folyamatosan lassulok-negyed fordulatig fékezek)és aztán váltok csak 2-be.Ilyenkor viszont néha ránt a kocsi, mert még nincs 20 alatt//22-3km/h // (nem tudom ilyenkor mekkora a fordulat-de valószínűleg nagyobb-ezért ránt)Ki lehet ezt vh küszöbölni pl vmi nagyon finom kuplung felengedéssel vagy tényleg csak úgy ha teljesen lelassítok.ill. kell az a 2-es körforgalom előtt v jó a 3-es is?

De ugyan ez igaz pl olyankor is mikor előzni szeretnék.Gyenge a motor 1.2 44kw ezért ha már 5-ben van nem gyorsul(csak nagyon minimálisan-így nem merek előzni).Így vissza kéne váltanom.viszont nem kezdhetek el 1 forgalmas úton ok nélkül fékezgetni még 50 alá nem érek és aztán 4.Majd újra gyorsítok és előzök.Viszont ha 90-nél bedobom a 4-est kirepülök a kocsiból.Ti h oldjátok meg az ilyen szituációkat?Hogy kéne ezt nekem megoldani?


2014. jan. 6. 12:05
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
én ugy csinálom, hogy nyomok egy akkora gázfröccsöt, amekkora pont kell neki az adott helyzetben, pl ha mész 90-en 5-ben pl. 2500-as fordulaton, kupplung kinyom, vissza négybe, adsz egy gázt, hogy felpörögjön kb arra a fordulatra a motor, ami 90-nél a 4-eshez tartozik, tehát pl. 3500, gyorsan ott felengeded a kupplungot, és utána nyomod padlóig a gázt, és előzől is, így kb ha jól csinálod semmit nem ránt a kocsi magánál a váltásnál, persze érzéssel kell csinálni. A szarabbb de egyszerűbb megoldás, hogy akár visszaváltásnál is jó lassan engeded fel a kupplungot, így nem ránt, ez jó pl a körforgalom előtt, de a visszaváltásos előzésnél lendületet vesztesz
2014. jan. 6. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Szia, én még csak most csinálom a jogsit, úgyhogy nem tudok mindenre válaszolni, de nekem is így tanítják hogy 2-esbe vissza kell váltani, kb 30nál. Én úgy csinálom hogy mikor már lelassultam 25,30ra akkor rakom be 2esbe és a kanyarnál finoman engedem rá a kuplungot de közbe pici gázt is adok hozzá , ilyenkor nem rángat. De ha gyorsabban veszed le a lábad a kuplungról és nem adsz gázt akkor bekapcsol a motor fék és elkezd rángatni az autó.

De szokott olyan is lenni, hogy 35nél rakom 2esbe, ilyenkor addig nyomva tartom a kuplunkgot amíg az autó le nem lassul a kívánt sebességre (szoktam a féket is nyomni közben) majd ha lassan megyek már akkor engedem rá ovatosan a kuplunkgot és pici gázt adok rá.

De állítólag nem szabad a kuplunkot sokáig benyomva tartani, mert hamarabb tönkre megy.... de azt mondják h egy idő után rájön az ember h hogy kényelmes neki és úgy fog vezetni, nem pedig ah a suliba tanították

2014. jan. 6. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat, ki fogom próbálni az olvasottakat.
2014. jan. 6. 13:57
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem akarod, hogy rántson, akkor nyomj előtte egy gázfröccsöt. Amúgy ha normális tempóban mész és nem érzed, hogy szenvedne nyugodtan myomhatsz neki 3-ast is körforgalomban, nincsen erre semmi szabály. Sőt a 2 literes dízelnek mindig nyomok egy 3ast és alapjáraton kényelmesen elvisz a körforgóban. Előzéskor pedig kuplung be, miközben visszahúzod 4-be vagy berakod 3-ba már adsz egy gázfröccsöt és nyomod neki tökig előzéskor. 1.2 es motort pörgetni kell, 100-ig előzés közben nyugodtan mehet 3-as is, aztán ha megelőzted vissza5-be.
2014. jan. 6. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!