Visszaváltáskor ránt az autó?
Ha felfele váltok már rájöttem h ha nem akarok nagyon finoman lemászni a kuplungról akkor a teljes felengedés előtt kis gázt adok és akkor nem is érezni a váltást.
Viszont pl körforgalom előtt azt tanították h mindenképpen erőltessem a 2-est.Ilyenkor h ha épp nincs sok kocsi és h ne előzzenek be a másik bejáratnál(olyan aki tesz arra h visszaváltson) nem állok meg szinte teljesen, 2-es és mehetek.Hanem behajtok(folyamatosan lassulok-negyed fordulatig fékezek)és aztán váltok csak 2-be.Ilyenkor viszont néha ránt a kocsi, mert még nincs 20 alatt//22-3km/h // (nem tudom ilyenkor mekkora a fordulat-de valószínűleg nagyobb-ezért ránt)Ki lehet ezt vh küszöbölni pl vmi nagyon finom kuplung felengedéssel vagy tényleg csak úgy ha teljesen lelassítok.ill. kell az a 2-es körforgalom előtt v jó a 3-es is?
De ugyan ez igaz pl olyankor is mikor előzni szeretnék.Gyenge a motor 1.2 44kw ezért ha már 5-ben van nem gyorsul(csak nagyon minimálisan-így nem merek előzni).Így vissza kéne váltanom.viszont nem kezdhetek el 1 forgalmas úton ok nélkül fékezgetni még 50 alá nem érek és aztán 4.Majd újra gyorsítok és előzök.Viszont ha 90-nél bedobom a 4-est kirepülök a kocsiból.Ti h oldjátok meg az ilyen szituációkat?Hogy kéne ezt nekem megoldani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia, én még csak most csinálom a jogsit, úgyhogy nem tudok mindenre válaszolni, de nekem is így tanítják hogy 2-esbe vissza kell váltani, kb 30nál. Én úgy csinálom hogy mikor már lelassultam 25,30ra akkor rakom be 2esbe és a kanyarnál finoman engedem rá a kuplungot de közbe pici gázt is adok hozzá , ilyenkor nem rángat. De ha gyorsabban veszed le a lábad a kuplungról és nem adsz gázt akkor bekapcsol a motor fék és elkezd rángatni az autó.
De szokott olyan is lenni, hogy 35nél rakom 2esbe, ilyenkor addig nyomva tartom a kuplunkgot amíg az autó le nem lassul a kívánt sebességre (szoktam a féket is nyomni közben) majd ha lassan megyek már akkor engedem rá ovatosan a kuplunkgot és pici gázt adok rá.
De állítólag nem szabad a kuplunkot sokáig benyomva tartani, mert hamarabb tönkre megy.... de azt mondják h egy idő után rájön az ember h hogy kényelmes neki és úgy fog vezetni, nem pedig ah a suliba tanították
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!