Hogy kell úgy vezetni egy autot hogy ne fuladjon le?
vegyetek egy autómatást,azt még akarattal sem lehet lefullasztani,
a Suzuki összes tipusát automata váltóval is kérheted Magyarországon ,
-és kapaszkodj meg,a Suzi autváltójánál az első szervíz 160 ezer kilóméternél van,és ez is csak egy váltóolajszint ellenőrzésből áll,
Ha szerencséd van, nem egy f.ngilingi benzines vackot fogsz kapni, amivel könnyű lefulladni.
Általában oktatáshoz dízelek vannak, annál még ha le is ugrasz a kuplungról, nem fullad le 1-esben.
Utolsó, vezettél már dízelt? Ugrottál már le a kuplungpedálról közben? Nem, ugye? Ezért mondasz hülyeségeket.
Ha leugrik a gázpedálról, a dízel is ugyanúgy lefullad. Csak előtte a lényegesen nagyobb nyomatékjából fakadóan sokkal esélyesebben tör vags szaggat szét valamit a motorban, mint egy kis köbcentis benzines motor. Mondjuk kuplungtárcsát, főtengelyt, fogaskereket, vagy más effélét.
Soha ne ugrálj le a kuplungpedálról, ha jót akarsz az autódnak. Függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel üzemű autót használsz-e.
Ne aggódj, ezt minden oktató elmagyarázza.
Ha előre akarsz gyakorolni, magánterületen csináld ezt:
1. járó motor mellett, berakod 1-be és nagyon lassan elkezded felengedni a kuplungot. Gázhoz, fékhez nem nyúlsz. Érezni fogod mikor kezd el "tapadni" a kuplung, ezt a pontot próbáld megjegyezni. Ez minden autóban máshol van. Ettől a ponttól nagyon lassan engedd tovább a pedált, szépen el fog indulni az autó.
2. Most, hogy már tudod nagyjából hol van az a pont, nyomd be a kuplungot és az 1. pontban írtnál valamivel gyorsabban engedd fel, amíg nem érsz az előbb megnézett pont közelébe, ott megint nagyon lassan engedd csak feljebb. Indulj így el vele többször. Ezt addig ismételd, amíg fulladás nélkül 10x egymás után meg tudod csinálni.
3. Most már jöhet a gázpedál is. Picit nyomd meg a gázpedált, alapjárathoz képest valamivel gyorsabban pörögjön (de ne nagyon). Ezt megtartva, ismételd el a 2. lépést. Észre fogod venni, hogy így már gyorsabban tudod felengedni a kuplungot. Ezt is legalább 10x tud gond nélkül megcsinálni.
4. Végre eljutottunk a forgalomban is használatos technikához. Itt már a gázpedált és kuplungot összhangban kell használni. Gyorsan engedd fel a kuplungot az első pontban leírt szintig, itt kezd el nyomni a gázt (szépen folyamatosan növelve a fordulatszámot) Ahogy nyomod le a gázpedált, engedd fel a kuplungot is. Vigyázz: ne adj nagy gázt, mert nem lesz jó vége. Itt az lenne a cél, hogy amíg a kuplungot nem engeded fel teljesen, nagyjából fix maradjon a fordulatszám (tehát csak annyi gázt adjál amennyi kell az adott terheléshez). Aztán ezt majd forgalomban lehet fejleszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!