Valóban, a gagyigyártás nagyon megy a népi Kínának. De nem szabad elfelejteni, hogy jó húsz éve a dél-koreai autókon röhögtünk teli szájjal, mára pedig a kisautók közt felküzdötték magukat a legjobbak közé és nyitnak más kategóriák felé is. Pár évtizeddel korábban pedig a csúnyácska, alulméretezettnek tűnő japán autókon és szörnyülködött mindenki, aztán mire rájöttek, hogy van potenciál a szigetországban, kis híján elsöpörték a világ teljes motorkerékpár-gyártását és az autógyárak közt is sikerült rendet vágniuk.
Kínában még most tanulják az autógyártást. Jó ázsiaiak módjára lemásolják az európai és amerikai autókat, mindenféle technikailag problémás szörnyszülötteket alkotnak, de némelyik nagyobb gyáruk már képes vállalható autókat is készíteni. Ha minden így megy tovább, 10-15 éven belül komoly fejfájást okozhatnak a nagy európai és amerikai gyáraknak.
a kínai piac épp erre a gagyiságra alapul, sokat gyártanak, olcsón gyenge minőségben, amik aztán nem sokáig tartanak, ezért újat kell venned rövid időn belül.
most erre van igény.
Az ide érkező áruk és a kínai belpiacosok között azért van eltérés. Mármint ami ide jön hozzánk, az azért olyan amilyen, mert a kereskedő (aki importálja onnan) ilyet kér.
A belpiacos autókon pedig meglátszik még a hozzá nem értés. De jelenleg a Kínai Népköztársaságban eladott új autók nagyobbik részén valamelyik nagy nemzetközi márka emblémája van - a linkelt Beijing Auto-nak is van közös leányvállalata a Hyundai és Mercedes-Benz márkákkal is (talán nem is véletlen, hogy az alapot a G Merci adta...). Majd szépen ellesnek mindent és elkezdenek normális autókat gyártani.
2012-ben abban az országban 19 millió 300 ezer jármű készült. A második helyezett USA-ban 9 millióval kevesebb. Németország fel se fért a dobogóra 5650000 darabbal...
Ezért nem szabad őket alábecsülni.
Sőt, láttam egy interjút (ami pár éve készült) a kínai Ford gyár vezetőjével: azt mondta, hogy végre sikerülne több autót gyártaniuk, mint amennyit el tudnak adni belföldön, akkor természetesen az ott gyártott autókat elkezdenék külföldre exportálni - akár a Ford hazájába, az USA-ba is. Jó, mi? :)
Gagyiságit veszünk? A Trabant nem volt gagyi és működött. Igaz, papírkasztnival, kétütemű motorral. De a kinai sz* adják el otthon.
Láttad a cikk alatt az autót a képen? Nem hasonlít egy kicsit mondjuk a Toyota Yarisra?
Igen, összeszedik a formát és a tartalmat innen-onnan - de ha forgalomba akarják hozni Európában, akkor meg kell felelniük bizonyos elvárásoknak, pl. környezetvédelmi, biztonsági. Tudom hogy a wikipedia nem hiteles forrás, de aszerint 2010-ben már volt két típusuknak típusengedélye az EU-ra, szóval tudják teljesíteni az elvárásokat.
Szóval - még ha nekem sem szimpatikus hogy jönnek, mert az autóiparban dolgozom, azon belül a gyártásban - még ha divat is azt mondani, hogy gagyik és talán van is benne valami, fel fognak fejlődni, ez meggátolhatatlan.
És mivel darabokban, úgynevezett CKD készletekben hozzák a kocsikat Kínából és pl. Bulgáriában rakják majd össze, ezért versenyképes lesz az áruk is. Gondolom majd a Dacia alá belövik, így nyerve piacot.
Ez van, Kína fejlődik minden tekintetben. Ebben az évben már több autót gyártott Ázsiában a Ford, mint Európában - mert ott van kereslet bőven az újra.
Sőt, az ázsiai gyártás vezetője azt találta mondani, hogy a Great Wall Motors az a cég, amire nagyon kell figyelni, mert hirtelen fognak nagyot lépni előre.
Egyetlen dolgot tudsz tenni: veszel drágábban európai gyártótól.
Viszont az a Trabant dolog... Mihez képest nem volt gagyi? 1963-ban, amikor kijött a 601-es még oké volt, a Fiat 850-nel simán felvette a versenyt (az 1964-ben jött ki) - de még 1988-ban is ugyanazt árulták, addigra bizony nemzetközi összehasonlításban nagyon bóvli lett. Itthon nem, mert jó volt ha az jutott az embernek, apám meg anyám is örültek hogy egy kombi 601-essel hozhattak el a kórházból amikor a nyolcvanak évek közepén megszülettem.
Na a kínaiak is ilyen lemaradásból indulnak. Csak ők nem bezárni fognak, hanem feljönnek a nyakunkra és megszorongatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!