Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tanuló vezető vagyok. Személya...

Egerecske kérdése:

Tanuló vezető vagyok. Személyautóval vész fékezni úgy kell hogy először kuplung aztán fék, vagy pedig először a fék aztán nyomom rá a kuplungot?

Figyelt kérdés
2013. dec. 22. 19:52
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
ABS legfeljebb rosszul kalibrált lassul rosszabbul, vagy ha mély a hó. Egy tapadásban lévő keréknek nagyobb a lassítóereje, mint egy tapadást veszített (blokkolt) keréknek.
2013. dec. 22. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
0%

na a dilettánsok máris lepontozó hadjáratba kezdtek :)

elárulom a titkát a jó lassításnak: prémium gumiabroncs.

nemhiába nem használnak ABS-t a rally meg a pályaautó versenyeken, mert már a célegyenes közepénél fékezni kéne kis túlzással.

épp az ilyen lepontozó dilettánsoknak találták föl az ABS-t, mekkora biztonságot ad.

Van helyzet amikor igen, de tény, hogy szarabbul lassul tőle az autó.

akkor van jó féke egy autónak ha nem blokkol meg a kerék, el kell venni addig a fékerőt amik kiesel a szélvédőn majdnem de nem blokkol egyik kerék sem, az meg kit zavar ha a kanyarbelső kerék blokkol.

kiscsajok vagytok ti? igen? ja bocs.

csajoknak való az abs- esp meg ilyen szarságok.

2013. dec. 22. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

"abs-el rosszabbul lassul az autó"


Tökéletes körülmények között igen. Ha nagyon jó minőségű az aszfalt és a vezető teljes nyugalommal tudja kezelni a vészhelyzetet. Na de mégis milyen sűrűn áll ez fenn? Emberek 95%-a bepánikol vészhelyzetnél és teljes erővel beletapos a fékbe. ABS nélkül biztos a blokkolás. ABS nélküli autóknál naponta kéne gyakorolni a vészfékezést, ha azt akarjuk, hogy éles helyzetben is tudjuk használni. Teljesen készség szintre kell ezt fejleszteni.

Motornál is ez van, minden nap csinálok egy kis gyakorlást, aminek a vészfékezés mindig a része.


"egyébként motornál is úgy oktatják hogy hátsófék, elsőfék kb egyszerre majd amikor kb már állsz akkor a kuplung"


Talán alapoktatáson. Vezetéstechnikain már nem; kuplung be és első-hátsó egyszerre. Odafigyelve, hogy ne blokkoljon egyik sem, ha blokkol, rögtön felengedni.

2013. dec. 22. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

motorfék lassításnál,vagy ha elszáll a fék.


Egyszerre kuplung és fék benyom,utána babrálhatod a sebességet.


Valamikor vészfék a jó,máskor meg gyorsítás.

Gyorsításnál eggyel lejjebb rakod.

Mert külonben nem nagyon fog meglódulni.

2013. dec. 23. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Fékrásegítős autóban egy óvodás is meg tudja taposni úgy a féket, hogy blokkoljon a kerék (ha nem lenne abs). Ilyeb szempontból tehát teljesen felesleges a motorfék. Szóval vészfékezésnél taposd mindegyiket tövig, ahogy tudod. ABS nélkül pedig ha blokkol a kerék, akkor pumpálva kell fékezni.
2013. dec. 23. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:
köszönöm a segítséget mindenkinek :)
2013. dec. 23. 19:09
 17/17 anonim ***** válasza:

Mondjuk azért az ABS nagyon jó aki kitalálta,mert tényleg ha a kerék erősen lassul akkor hamarabb megáll,de ami a legfontosabb irányítható marad a jármű.De blokkolt keréknél nem elég hogy kopik a gumi rendesen,de a kocsi irányíthatatlan lesz meg a fékút is hoszabb!

Szóval tényleg jó,motoron.

2014. júl. 12. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!