Tanuló vezető vagyok. Személyautóval vész fékezni úgy kell hogy először kuplung aztán fék, vagy pedig először a fék aztán nyomom rá a kuplungot?
na a dilettánsok máris lepontozó hadjáratba kezdtek :)
elárulom a titkát a jó lassításnak: prémium gumiabroncs.
nemhiába nem használnak ABS-t a rally meg a pályaautó versenyeken, mert már a célegyenes közepénél fékezni kéne kis túlzással.
épp az ilyen lepontozó dilettánsoknak találták föl az ABS-t, mekkora biztonságot ad.
Van helyzet amikor igen, de tény, hogy szarabbul lassul tőle az autó.
akkor van jó féke egy autónak ha nem blokkol meg a kerék, el kell venni addig a fékerőt amik kiesel a szélvédőn majdnem de nem blokkol egyik kerék sem, az meg kit zavar ha a kanyarbelső kerék blokkol.
kiscsajok vagytok ti? igen? ja bocs.
csajoknak való az abs- esp meg ilyen szarságok.
"abs-el rosszabbul lassul az autó"
Tökéletes körülmények között igen. Ha nagyon jó minőségű az aszfalt és a vezető teljes nyugalommal tudja kezelni a vészhelyzetet. Na de mégis milyen sűrűn áll ez fenn? Emberek 95%-a bepánikol vészhelyzetnél és teljes erővel beletapos a fékbe. ABS nélkül biztos a blokkolás. ABS nélküli autóknál naponta kéne gyakorolni a vészfékezést, ha azt akarjuk, hogy éles helyzetben is tudjuk használni. Teljesen készség szintre kell ezt fejleszteni.
Motornál is ez van, minden nap csinálok egy kis gyakorlást, aminek a vészfékezés mindig a része.
"egyébként motornál is úgy oktatják hogy hátsófék, elsőfék kb egyszerre majd amikor kb már állsz akkor a kuplung"
Talán alapoktatáson. Vezetéstechnikain már nem; kuplung be és első-hátsó egyszerre. Odafigyelve, hogy ne blokkoljon egyik sem, ha blokkol, rögtön felengedni.
motorfék lassításnál,vagy ha elszáll a fék.
Egyszerre kuplung és fék benyom,utána babrálhatod a sebességet.
Valamikor vészfék a jó,máskor meg gyorsítás.
Gyorsításnál eggyel lejjebb rakod.
Mert külonben nem nagyon fog meglódulni.
Mondjuk azért az ABS nagyon jó aki kitalálta,mert tényleg ha a kerék erősen lassul akkor hamarabb megáll,de ami a legfontosabb irányítható marad a jármű.De blokkolt keréknél nem elég hogy kopik a gumi rendesen,de a kocsi irányíthatatlan lesz meg a fékút is hoszabb!
Szóval tényleg jó,motoron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!