Tanuló vezető vagyok. Személyautóval vész fékezni úgy kell hogy először kuplung aztán fék, vagy pedig először a fék aztán nyomom rá a kuplungot?
Hogy mit nyomunk először az a szituációtól is függ.
Autópályán kell vészfékezni, tegyük fel mi is megyünk 130-al, akkor először "csak" a féket, aztán amikor már majdnem áll a kocsi, akkor kuplung, hogy azért le ne fulladjunk. De ha városban dugóban araszolunk csak és vmi miatt ott kell gyorsan fékezni, akkor először kuplung, de rögtön utána fék.
Ha van benne ABS, akkor egyszerre nyomd mindkettőt amilyen erősen csak tudod. Ijesztő hangot fogsz hallani és a pedál lökdösni fogja a lábadat, de ezzel ne törődj, csak nyomd erősen.
ABS nélkül imádkozz, hogy ne kelljen soha vészfékezned. Az esélye, hogy egy átlagos vezető leblokkolja a kerekeket nagyon magas, ez az autó majdnem teljes irányíthatatlanságát jelenti, miközben lassulás messze elmarad az elvárttól. Ilyen autóknál is egyszerre nyomod a kuplungot és a féket.
Nincs időd váltóval foglalkozni, sem arra figyelni mikor fog lefulladni az autó.
abs-al rosszabbul lassul,de még mindig jobb mintha csúsznál előre.
egyébként motornál is úgy oktatják hogy hátsófék, elsőfék kb egyszerre majd amikor kb már állsz akkor a kuplung, de az sem baj ha lefullad a motor csak, ha ezen múlik, mert ott a motorfék meg ne emiatt menjen el pár msodperc is akár.
a valógásban viszont simán lehet olyan motoron, hogy elinditod a vészféket látod hogy kevés lesz , akkor ha van hely oldalt akkor gyors kuplung leváltás gáz és már húzás oldalra, ezt majd a rutin kialakitja, kezdetben tényleg elég annyi hogy nyomd a féket, ha igazi vészfékezésről van szó, az sem baj ha leffuladsz, ne gondolkodj ilyeneken, csak állj meg a probléma előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!