Szerintetek egy ilyesmi optikai tuning elképzelés még belefér? Nektek tetszene így?
Van egy jelenleg ehhez hasonló Vw Polo-m: [link]
Mivel nagyon szeretem ezt a kocsit, és nem tervezem, hogy mostanában megválok tőle, úgy döntöttem, hogy kicsit a saját ízlésemre alakítanám a külsejét.
A következő a tervem: először is kapna egy komplett új festést, mert már kicsit viseltes.
Ezt követően a színezetlen ablakait lefóliáztatnám, persze a jogszabályokat betartva, és nem tök sötétre.
Kapna Vw Polo G40-es szélesítéseket (gyári cucc), és az indexeket kicserélném fehér búrásra.
Kapna egy szép 13-as, vagy max 14-es alufelni szettet. Végül, ha úgy alakul, még egy szolidabb 40/40-es ültetőrugó szettet is beszereznék hozzá.
Szóval ez a terv. Valami ehhez hasonló végeredményt szeretnék elérni:
Ti mit szóltok egy ilyen optikai tuninghoz, vagy ha úgy vesszük, felújításhoz?
szerintem is jobban járnál új autóval,nekem sem új az autóm, mondjuk ennyire nem régi de tuningolni több 100 ropit rákölteni nem éri meg.
én több 100 ropis autóhifibe fektettem inkább be,azt lehet átrakni másik autóba is vagy akár az ára felét kb vissza is lehet szerezni,az autó tuningnak viszont negyedét sem.
gondold azért meg,én új autóra szavaznék nem tuningra.
egyébként szerintem is teljesen rendben lenne amit tervezel.
Szélesítés meg a fehér indexek sima ügy, kis ragasztgatás meg kevés munka - alufelniből ha találsz jó állapotút olcsón az is az, előbb-utóbb úgyis kell gumit cserélni.
Festeni? Hááát... Mennyire csúnya? Az egészet újrafújni, ráadásul ha változna a szín, az autó értékéhez képest nagy beruházás - nem biztos hogy anyagilag okos döntés.
De a te autód, azt csinálsz vele amit akarsz.
Gyártanak hozzá ültetőrugót? :O Vagy csak flex-es ültetés lenne?
az 1. linken lévő kocsi a tulaj igénytelelenségét vagy szegénységét tükrözi(még akkor is ha ez érthető pl. ütik-vágják,munkások utaznak vele koszos ruhában stb.)
egy festés a hibátlan kasznin rengeteget dob rajta és az alufelnitől sem lesz csúnyább,a többi cuccról nem tudom eldönteni hogy segít-e az összképen.
Festésével az a gond, hogy sok helyen jön le a lakk (tetőn, sárvédőn, egyik ajtón, és a motorháztetőn is), a motorháztető közepe teljesen ki van fakulva. Meg az előző tulaj úgy javítgatta ki, hogy spray-vel fújta itt-ott, ahol előjött egy-egy rozsdapötty. Pár éve van meg a kocsi, eddig nemigazán zavart, de most gondolkodom, hogy mégiscsak nekiállok.
Festés kb 60-70 ezerre jönne ki, a lakatosmunkát én megcsinálom itthon. Van festő ismerősöm, baráti áron megfújja. Most ezüstszürke színű, ugyanilyen színre fújatnám, jól áll neki.
Szélesítések is megvannak már, csak még nem raktam fel.
A sötétítésről már érdeklődtem ilyennel foglalkozó cégeknél, 30-40 ezer ft közötti összeget mondott mind a kocsira.
Gumiszettet pont tavasszal kéne cserélnem, már nagyon kopottak a nyárik. Ergo úgyis alufelnit fogok keresni rá, használtat. :)
Ültetőrugót lehet hozzá kapni, kb 20 ezer ft egy szett, vagdosni én nem akarok. Itt is van pl: [link]
Szóval ha ezt így összeszámolom, akkor 150-180 ezer ft-ból kijönne a dolog. Még egyszer kihangsúlyoznám, hogy hosszútávra tervezek még a kocsival, nem áll szándékomban lecserélni. Kicsit több, mint 200 ezer km van benne, az nem olyan sok a korához képest, és műszakilag teljesen rendben van.
Ha úgy számolok, hogy kb 150 ezerért el tudnám adni (többet úgyse adna érte senki), akkor 330 ezer ft-ból vehetnék más kocsit. De mit? Swift-et, vagy valami hasonló kisautót. Akkor inkább maradok ennél, ezt ismerem, tudom, hogy semmi baja, és még meg is szerettem az évek során.
Látatlanban ugyan nem tudom megmondani, de szerintem apró javítások és egy polírozás is nagyon sokat számít, és akkor nem kell újrafényezni (fölöslegesen) az egész autót. Maga a tuning része nekem nagyon tetszik, ez egyébként a "germán stílus" és rengeteg kisebb német autón használják.
Ültetés, szélesítés nagyon szép összhatást kelt egy ilyen kis autóban, és ha nem rontod el a felnivel akkor már-már tökéletes lesz a végeredmény. Amúgy szélesítéssel és nagyobb felnikkel lehet, hogy az ültetésre nem is lesz szükség...
Miért, mi baj ezzel az "olcsó" rugóval? Lengéscsillapítót nem cserélek, 40/40-esnél még maradhat alatta, legalább komfortérzete jobb marad. De amúgy is, ez az ültetés dolog úgyis a végén jönne szóba, lehet, hogy nem is kerülne rá sor.
Festés biztos, hogy kellene, ezen a polír már nem segít. Nincs rajta sok helyen a lakkréteg, nincs mit javítgatni rajta sajnos.
Egyébként felnit nézegettem már hozzá, lehet, hogy maradok a gyárihoz hasonlatos felniknél. A G40-es BBS RS felnijei nagyon passzolnának hozzá:
Csak mivel a kocsi szürke lesz, lehet, hogy szépen mutatna feketére fújatott felnibelsővel. Tehát csak a pereme lenne aluszürke. Valahogy így (mondjuk ez nem pont az felni, de hasonló): [link]
Persze ez már nagyon elrugaszkodott dolog, kicsit elmerengtem magamban. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!