Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kik a hibásak az ilyen zebrás...

Kik a hibásak az ilyen zebrás gázolásokért? Illetve konkrétan erről a balesetről mi a véleményetek?

Figyelt kérdés

[link]


Nekem az, hogy a gyalogos volt leginkább hibás.


Nagyon ritka az olyan nap, amikor nem megyek itt minimum 2-szer, de akár 3-szor, vagy még többször is el. AUTÓVAL.


Szerintem baromira semmi baj nincs ezzel a zebrával. Én is mentem már át rajta többször GYALOGOSAN is.


Ugyebáraz történt, hogy többsávos zebra, megállnak az egyik, vagy akár 2 sávban is, aztán a másik sávban aki jön, elüti.


Könyörgöm.


Ez olyan, mint mikor autóval átakarok menni egy több sávos úton. Azért, mert a külsőben elengednek, én nem fogok egyből csak előre nézni és nyomni a gázt, átmenni a többin is körülnézés nélkül. Nem igaz? Vagyis nem ismertek. Akkor titeket kérdezlek, hogy: Nem igaz?


Az urat attól, hogy elengedték 2 sávban, attól még körül kellet volna néznie, hogy a 3. sáv is szabad.


Oké,blabla a zebrát úgy kell megközelíteni, hogy meglehessen állni biztonságosan. Még sohasem gázoltam, mindig így teszek. De azért a gyalogosnak se kéne egyből átmennie végig azért, mert 1 sávon elengedték, nem? Sajnos rengetegszer láttam már ilyet. zen a zebrán majdnem előttem is elütöttek egy srácot.


Én elengedtem a külsőben, erre ettől bátran elindult és végigsétált, a belső sávban jövő pedig majdnem elcsapta. Mert nem nézett körül. Elég volt neki, hogy én a külsőben elengedtem. Úgy gondolta.


Ha építenek egy új utat, nem megyünk rajta végig ész nélkül, hanem figyelünk rá, hogy meddig haladunk védett útvonalon és mikor kell számítani, hogy esetleg oldalról is jönnek, nem igaz?



2013. dec. 22. 10:45
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Amennyit tudni, olvasni lehet a balesetről, abból a buszvezető súlyos hibájára lehet következtetni. Én is hivatásos sofőr vagyok, ilyet nem szabad benézni, erre nincs mentség.


Az ügytől függetlenül: Vesszőparipám, hogy rossz a szabályzása, a kommunikációja a gyalogátkelők használatának. Ma a gyalogos mindenek feletti elsőbbségét hangsúlyozzák és ez szerintem hiba. Hiba az is, hogy két és három sávos utakon lámpa biztosítás nélküli zebrák vannak.


Nem teljesen ide tartozik de hasonló probléma: az úttal párhuzamosan haladó kerékpársávon érkező kerékpár jobbra kanyarodáskor nagy járművel, busz vagy kamion egyszerűen nem látható. Ezeket is biztosítani kellene valahogy.

2013. dec. 22. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
76%

Azért azt tisztázzuk, hogy zebrán TILOS előzni. Több sáv esetén is!

Ha a külső sávban akárcsak egy biciklis(!) is megáll, te már akkor se mehetsz el a belsőben, neked is meg kell állni (ugyanez érvényes akkor, ha valaki a belsőben áll meg, akkor a külsőben sem lehet továbbmenni).

A KRESZ szerint elég egyértelmű, hogy ha mégis gázolás történik, akkor ilyen esetben ki a hibás...


Nem Vietnamban vagyunk, ahol a gyalogosok megállnak a sávok között átkeléskor és a kocsik kerülgetik őket.

2013. dec. 22. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Hát nemtom, nekem eszembe nem jutott eddig soha, hogy ezen, vagy akár a többi több sávos zebrán is, hogyha elengednek egy sávban, akkor ne nézzek körül azért még.


Sima életösztön. Egyszerűen nem értem az ilyeneket. Ezt a zebrát amúgy én egyáltalán nem tartom veszélyesnek. A nagy kereszteződésben a lámpák kb. azonnal váltanak, hogy az ember meglátja a kanyar után. Így még csak az sincs, hogy ott mindenki nyomja neki, hogy elérje a zöldet.


Másrészt azért sem tartom veszélyesnek, mert tényleg rendesen körülnéz az ember, attól, hogy egy sávban elengedik, akkor nincs baj. Sőt, ha mindenki ezt csinálná, egyáltalán nem lenne semmi baj ezekkel a több sávos zebrákkal.

2013. dec. 22. 11:28
 4/11 anonim ***** válasza:
76%

A kresz nem az életösztönről szól - ennyi erővel minden áldozatról kideríthetnénk, hogy hibázott valamit.


A kresz egyértelműen - és nagyon szigorúan - tiltja a gyalogátkelőnél az előzést. Az adott szituációban a buszvezetőnek MEG KELL ÁLLNIA. Akár látja a gyalogost, akár nem, a zebraánál álló autók mellett nem haladhat el.


Innentől kezdve teljesen felesleges máshol és másban keresni a hibát.


Nincs hát, nincs de. A buszvezető súlyosan hibázott, és ennek egy ember halála lett a következménye.


Kérdező' ha az édesanyád hal ott meg, akkor is őt hibáztatod?

2013. dec. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
0%

szerintem meg az a megoldás, hogy olyan zebrát kell csinálni, ami 5 percenkét nyit, ha összegyűltek a gyalogosok, meg kell nyomni egy gombot, jelezvén hogy vannak várakozók, és 5 perc után engedi a gyalogosokat 1 perces időhosszra az úttestre.

így nem öszevissza mászkálnának rá a zebrára mikor kedvük van.

2013. dec. 22. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
90%

Nem nagyon értem, miért a gyalogost hozod ki felelősnek.

Természetes életösztönre persze lehet hivatkozni. Meg arra is, hogy a temetőben már süthetem, ha a másikat hozzák ki felelősnek a jog emberei.

De a szabályok azért vannak, hogy könnyebbé tegyék a létezésünket. Legalábbis olyannak kellene, hogy legyen.

Szegény embernek nem kellett volna még le is hasalnia, hogy benézzen a már álló autók alá, hogy fogja valami barom meglökni őket, rá a zebrára?

A kijelölt gyalogátkelőhelyet járművel csökkentett sebességgel KELL megközelíteni, fékkészenlétben. KÖTELEZŐ! Köteles a gyalogos úton történő átkelését segíteni, lassítással, megállással.

Ha sakktábla simaságú, minden tereptárgytól mentes helyen van ez a hely, s sem közel, sem távol nincs senki, akkor is.

Mint ilyen esetben is, ahol más járművek részben takarják a kilátást, a figyelemnek még fokozottabbnak kellene lennie. Ha nem látja az út szélét, akkor akár szinte állóra is fékezhet, s csak akkor megy tovább, ha senki nincs ott.

De az, hogy a másik sávban megálltak, mit jelentett ennek az embernek? Csak nem azt, hogy azok ott kávézgatnak? Ezt gondolhatta? Nem.

A gyalogos kisebb mértékben akkor lehet felelős csak a balesetért, ha függőlegesen esik le eléd, vagy a csökkentett sebességed, féken lévő lábad ellenére sem kerülhető már el az ütközés. Ezt meg lehet úszni akár zúzódásokkal is.


És azt sem szabad elfeledni, hogy akkor is elsőbbsége van a gyalogosnak a zebrán, ha szabálytalan, vagy annak tűnik. Anyám pl. egy ilyen helyen 4-5 lámpaváltás alatt érne át, annyira nehezen mozog. (Tudom, itt nem volt, csak a lassúsága érzékeltetése miatt írom a lámpát.


A másik: az elsőbbség nem abszolút, az egyidejű érkezésről szól. A gyalogosnak akkor is elsőbbsége van, ha nincs zebra, de előbb lépet az úttestre, mint ahogyan a jármű oda érkezett volna.



Elfogultságtól mentes tapasztalatom az, hogy Budapesten a buszvezetők alig-alig veszik figyelembe a zebrát. Nem lassítanak, nem engedik el a gyalogost. Akkor is átmennek rajta, ha semmiféle takarás nincs, a gyalogos messziről látszik. Levegőnek nézik a biciklistát is. Naponta utazom 75-ös trolin. Nem biztonságos oldaltávolságot nem tartanak, de semmilyent sem. Bringásra simán ráhúzzák a kormányt. Elsőbbséget nem adják meg.

2013. dec. 22. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 szántóvető ***** válasza:

egyértelmű hogy a buszvezető a felelős 100%-ban.

" Ma a gyalogos mindenek feletti elsőbbségét hangsúlyozzák és ez szerintem hiba."-ez igaz mert elsőbbsége annak van akinek megadják.itt máris megbukik a KRESZ bizalmi elve,vagyis hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.

az úton átkelő személynek a saját érdekében gyanakvónak kell lennie mert ha a az autós hibázik akkor a gyalogos jó eséllyel az életével fizet vagy rokkant marad.

2013. dec. 22. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
63%
A gyalogos pont azért számít a közlekedés szent tehenének, mert nem kell neki ismerni a kreszt. Az autósnak viszont kötelessége - nem csak ismerni, hanem betartani is. Ezért KELL a járművezetőnek vigyáznia a puhatestűre és nem fordítva.
2013. dec. 22. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Hát ma is jártam arra összesen 6-szor. 3-szor oda-vissza. Vannak kint mécsesek.


Nagyon sajnálom az urat. :(


A buszsofőr is nyilván hibás annyiban, hogy nem úgy közelítette meg a zebrát, hogy elsőbbséget tudjon adni. Illetve a magas buszból látnia kellett.. Lehet nem figyelt eléggé. Vagy furgon állt rögtön mellette. Akkor máris nem láthatta.


De tényleg a gyalogosokkal is baj van. Hogy elengedik őket az egyik sávban és akkor valamiért azt hiszik nem kell körülnézni a másik sávban.


Velem ilyen speciel sohasem fordult elő gyalogosként. Még kicsi koromban sem. Mindig néztem jobbra-balra, előlre-hátra, észak kelet felé, stb..


Láttam én már olyan is szintén jól szituált 50 év körüli férfitól, hogy olyan úton ami egyik irányba 2 sávos, visszafele 1, hát lelépett az útról a feltorlódott kocsisor között és utána már csak jobbra nézett... Így sétált ki. Csak szerencséje volt, hogy én mentem a másik sávban, azonnal észrevettem, mert mindig figyelek az ilyenekre. És fel se tűnt neki, észre se vette mit csinált, még később se nézett balra. És nem volt zebra.. Azt se tudja hol van, sokan mintha a sivatagban lennének esküszöm. Ezt a férfit is simán elcsapnák többsávos zebrán. Mert aki zebra nélküli helyen így megy, abból bármit kinézek.


Kissé feszélyez, hogy állandóan más helyett kell figyelnem.

2013. dec. 22. 23:06
 10/11 anonim ***** válasza:

Te hülyébb vagy, mint gondoltam. Mi az, hogy a sofőr is hibás? Jóember! ZEBRÁN NEM ELŐZÜNK! Ha ezt valaki nem tartja be, az potenciális gyilkos. Jelen esetben nem csak potenciális.


Tipikus magyar suttyó mentalitás az áldozatra kenni a dolgot. Kicsit nyugatabbra tőletek fel sem merülne ilyen...

2013. dec. 23. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!