8 km-es távra nem érdemes dízelt venni?
ilyen távra én hibridet vennék, mert az rövid távokon nem fogyaszt sem benzint sem gázolajat
TOYOTA PRIUS a te autód :)
@#12
Mert sehogy nem jön vissza az ára évi 20 ezer alatt. Ha azt vesszük alapul, hogy egy átlagember alatt egy dízel 2 literrel eszik kevesebbet, mint egy benzines, akkor 5 éven át évi 25 ezres futásteljesítménnyel spórolsz meg 1 millió forintot, ami kb a dízelmotor felára. És emellé sokkal drágább a szervizelése, főleg a garancia lejárta után, több a meghibásodásra hajlamos alkatrész.
Ha valaki meg tud vezetni, az alatt egy benzines se fog 15 litert enni, legfeljebb csak akkor, ha 5 literes V8-as.
Akinek a benzines autója meg nem melegszik be 8 km alatt, az rossz autót választott. Most néztem hazafelé munkából, kint állt az autó reggel óta, 1 fok volt, 3 km alatt üzemi hőmérsékleten volt a motor (1.5 benzin).
1 milliós dízel felár??? Melyik autónál van ez, ne vicceljünk már. Gondolom a kérdező használtat akar, ott viszont már alig van különbség.
8km-es utakra persze, hogy a benzines az okés, de évi 20e Km-re elég durva lenne benzinest venni.
@#14
Használtan biztos nem vennék dízelt, a már említett szervizköltségek miatt.
Én évi 20 ezret megyek, de ebből csak keveset autópályán, máshol meg nem hiányzik a dízel. Így legalább csak tankolni kell az autót, azt se sokat, átlag 6.05 litert kért 100 km-enként az elmúlt 160+ ezer km alatt. Ha dízel lenne, annak se lenne a vegyes fogyasztása 5 liter alatt, tehát mai áron számolva is kevesebb mint 700 ezer forintot spóroltam volna meg üzemanyagon, cserébe 16 lóerővel gyengébb lenne (adott típuson belül). Nyilván másnak nem ennyit fogyasztana, a Spritmonitor teljes átlaga 7.52 a benzinesre és 5.58 a dízelre, de mindenki a saját lába után tankol, így nem érdekel más falába.
Ne érts félre, szeretem a dízelt, szeretem a nyomatékát, főleg egy nagyobb motornál, sofőrként volt szerencsém az autópiac teljes spektrumát kipróbálni (pontosan 67 féle dízelt vezettem, 1 liter 55 lótól a 326 lovas 4.2 TDI-ig), de csak céges autóként kéne, magam nem szívesen fizetném a szervizköltségeket (ahogy egy új turbós benzines után sem).
Bocs a kisregényért, de lepontozás helyett hátha így néhányan megértik, miről is beszélek.
"...1 fok volt, 3 km alatt üzemi hőmérsékleten volt a motor (1.5 benzin)."
Reggem -4°C volt, 4 km után volt 81°C-on a hűtőfolyadék hőmérséklete. 1.7 dízel. Szerintem ez nem különbség.
Azért egy benzinmotor is meg tud hibásodni és ezt sem ingyen javítják. Nekem 197.000 km alatt semmi olyan plusz költségem nem volt a dízellel, ami egy benzinesnél nem merült volna föl.
De ilyen rövid távokra továbbra is valami kis benzinest vennék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!