Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 8 km-es távra nem érdemes...

8 km-es távra nem érdemes dízelt venni?

Figyelt kérdés
Jelenleg 8 km-t megyek az autóval reggel, kicsit később még 3-at, aztán este haza. Ekkora távon a dízel egyáltalán bemelegszik? Vagy maradjak a benzinesnél?

2013. dec. 2. 21:55
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

ilyen távra én hibridet vennék, mert az rövid távokon nem fogyaszt sem benzint sem gázolajat


TOYOTA PRIUS a te autód :)

2013. dec. 3. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
Kedves 4-es! Magyarázd már meg nekem, hogy hogy lenne a 30e a határvonal? Még a 20 is necces.
2013. dec. 3. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

@#12

Mert sehogy nem jön vissza az ára évi 20 ezer alatt. Ha azt vesszük alapul, hogy egy átlagember alatt egy dízel 2 literrel eszik kevesebbet, mint egy benzines, akkor 5 éven át évi 25 ezres futásteljesítménnyel spórolsz meg 1 millió forintot, ami kb a dízelmotor felára. És emellé sokkal drágább a szervizelése, főleg a garancia lejárta után, több a meghibásodásra hajlamos alkatrész.

Ha valaki meg tud vezetni, az alatt egy benzines se fog 15 litert enni, legfeljebb csak akkor, ha 5 literes V8-as.

Akinek a benzines autója meg nem melegszik be 8 km alatt, az rossz autót választott. Most néztem hazafelé munkából, kint állt az autó reggel óta, 1 fok volt, 3 km alatt üzemi hőmérsékleten volt a motor (1.5 benzin).

2013. dec. 3. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

1 milliós dízel felár??? Melyik autónál van ez, ne vicceljünk már. Gondolom a kérdező használtat akar, ott viszont már alig van különbség.

8km-es utakra persze, hogy a benzines az okés, de évi 20e Km-re elég durva lenne benzinest venni.

2013. dec. 3. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:
Itt most olyan mínusz 10 körül van reggelente, a 3-ik km-en az Astra hőfokkijelzője már megmozdul, kb az 5-iken van üzemi hőfokon.
2013. dec. 3. 18:39
 16/20 anonim ***** válasza:

@#14

Használtan biztos nem vennék dízelt, a már említett szervizköltségek miatt.


Én évi 20 ezret megyek, de ebből csak keveset autópályán, máshol meg nem hiányzik a dízel. Így legalább csak tankolni kell az autót, azt se sokat, átlag 6.05 litert kért 100 km-enként az elmúlt 160+ ezer km alatt. Ha dízel lenne, annak se lenne a vegyes fogyasztása 5 liter alatt, tehát mai áron számolva is kevesebb mint 700 ezer forintot spóroltam volna meg üzemanyagon, cserébe 16 lóerővel gyengébb lenne (adott típuson belül). Nyilván másnak nem ennyit fogyasztana, a Spritmonitor teljes átlaga 7.52 a benzinesre és 5.58 a dízelre, de mindenki a saját lába után tankol, így nem érdekel más falába.

Ne érts félre, szeretem a dízelt, szeretem a nyomatékát, főleg egy nagyobb motornál, sofőrként volt szerencsém az autópiac teljes spektrumát kipróbálni (pontosan 67 féle dízelt vezettem, 1 liter 55 lótól a 326 lovas 4.2 TDI-ig), de csak céges autóként kéne, magam nem szívesen fizetném a szervizköltségeket (ahogy egy új turbós benzines után sem).

Bocs a kisregényért, de lepontozás helyett hátha így néhányan megértik, miről is beszélek.

2013. dec. 3. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

"...1 fok volt, 3 km alatt üzemi hőmérsékleten volt a motor (1.5 benzin)."

Reggem -4°C volt, 4 km után volt 81°C-on a hűtőfolyadék hőmérséklete. 1.7 dízel. Szerintem ez nem különbség.

Azért egy benzinmotor is meg tud hibásodni és ezt sem ingyen javítják. Nekem 197.000 km alatt semmi olyan plusz költségem nem volt a dízellel, ami egy benzinesnél nem merült volna föl.

De ilyen rövid távokra továbbra is valami kis benzinest vennék.

2013. dec. 4. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
Igen, a "kis benzineseken" én is átrágtam magam, de be kell valljam, semmi kedvem egy 60 lovas hepedlihez. Meg aztán időnként haza is kell ruccanni (800km), amihez végképp nem lenne szerencsés a kisautó.
2013. dec. 4. 15:42
 19/20 anonim ***** válasza:
Ezt elfelejtetted megemlíteni... Akkor egy 1.6-1.8-as is megfelelő lehet.
2013. dec. 4. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Én személy szerint egy sima adagolós 1.9 tdi-t javasolnék a 90le változatból(VAG konszern) amit nagyon finoman vezetve meglez az alacsony fogyasztás de nem is megy szét a hidegen pörgetés miatt. Ha viszont ezen a rövid távon vadulni szeretnél(vagy kell) akkor inkább egy astra f 1.6 vagy 1.4 lenne a te a Te autód. Viszonylag kicsi fogyasztás, utóbbiról tudom, hogy városban olyan 6-ot eszik nem eszetlen használat mellett. :)
2013. dec. 10. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!