Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel corsa C! Mi a velemenyetek?

Opel corsa C! Mi a velemenyetek?

Figyelt kérdés
Sok jot es rosszat hallotam rola es szeretnem tapasztalt emberek es corsa tulajdonos velemenyet kikerni!
2013. nov. 21. 09:16
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:

"És? A BMW nem csóró gyerekeknek van"


Tiszta sor..de a "vita" onnan indult, hogy a kis autó fenntartási költsége mennyire sok, mert hamarabb kopik minden. Innen közelítve a kis autó az, ami nem csóró gyerekeknek való. :)



"kipufogó dob 5 évente: Miii??? 10 év alatt hozzá sem kellett nyúlni."


Panelban lakom, az utcán állt a Clio, és tényleg nem kellett cserélni. Ez az 5 év nekem nagyon durva. Sok autóra legalább 5 év garancia van, és elég hülyén nézne ki, ha BÁRMI is kirohadna 5 év alatt egy akár mostani, új, 5-6 millás autóban.


""kuplung kb. 7 évente: Hát...én ehhez sem nyúltam egyik autómnál sem. Miért is kéne?"


Ahogy írtam, Focus 5.5 év, 230.000 km, kinyomócsapágy csere most volt, minden más eredeti.

Clio 10 évesen 157.000-el adtam el, kuplungnak semmi baja. Persze azóta nem tudom az életét, lehet,hogy rá 1000 km-re szétesett. Csak arról tudok nyilatkozni, amit én tapasztaltam.


"Hol veszed az akksikat, én is oda járok ezentúl"


Soha nem vettem még akksit :) Tényleg... a Clio-t 4 évesen vettem ismerőstől, eredeti akksival, 10 évesen adtam el, pöccre indult télen is. A Focus 5.5 éves, szintén eredeti akksival, és még nem mutatja jelét a halálnak.


"Bár ha nem indítottad el 5 éves kora után, akkor lehet hogy 10 évesen a gyári akksival adtad el. "


Ha nem indítottam volna be, akkor lemerült volna 1 hónap alatt. :)


Én tényleg nagyon dühös lennék, hogy ha csak szervizre kellene évi 100.000-et költenem... Az nekem elképesztően sok. A Focus is megcáfolta ezt, 1.5 éve van nálam, azóta két olajcsere volt, összesen 50.000-ért, vezérlés megvételkor 40.000-ért, téli gumi szett (használtan) 30.000-ért. Ebből téli gumira nem fogok költeni 3-4 évig, vezérlésre meg 5 évig.


És hidd el, a Clio-ban csak a motor volt nagyon király, minden más, mint régi francia autóhoz híven, elromlott. De még így sem volt meg az évi 100.000

2013. nov. 27. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:

"Ebből a mondatodból arra engedtem következtetni, hogy azt próbálod megértetni,hogy a magasabb kategóriájú, nagy motorral büszkélkedő autókat mennyivel olcsóbb fenntartani"


Akkor tanulj meg olvasni! Ott van is, ami jelzi, hogy még egy kis autóval sem úszod meg évi 100-as alatt, hát még egy naggyal.


"Ez az ami szerintem nagyon nem igaz. Jól néznénk ki, ha évi 100.000-et ott kéne hagyni a szervizben csak azért, mert kis autóm van. Azért ez rengeteg... "


Egyáltalán nem rengeteg, csak éppen minimálbérből nem finanszírozható.


"Én a Clio-ban kerékcsapágyat is 8000-ért cseréltettem, igaz csak jobb hátsót, 9 éves korában."


4*8000 = 32 ezer, ha nem csak egyet kell cserélni. Öregapám meg...


"ahogy a kuplungot is 35.000km után"


Ki írt 35 ezer km-t? Egy átlagos autó Magyarországon évi 20 ezret megy és én 7 évet írtam!


"A kipufogó dobot kifejezetten hülyeségnek tartom"


A kipufogó dob meg éppen azokon az autókon megy gyorsan tönkre, amelyeket naponta, viszonylag közeli munkahelyre járáshoz használják, tehát mondjuk 20 perc alatt ott vannak, aztán leállítják a kocsit. Ezt egy szerelő ismerősöm mondta, valami olyasmi oka van, hogy lecsapódik a gőz és a folyadék ott áll.


"A fékbetét is (HA JÓL VEZETSZ, ÉS ISMERED A MOTORFÉKET), legalább 60.000-ig jó, de lehet ,hogy 80.000. Ha ezt 5 év alatt beleteszed, akkor elkopik. De sokan 8-9 évig mennek ennyit, mivel kisautóról van szó. "


Valóban, ha valamit nem használsz, az lassabban megy tönkre. Viszont minél kevesebbet mész egy autóval, km-re vetítve annál drágább, mert van amilyen költség meg nem kizárólag a futástól függ.


"Szóval nem én használok minden alkatrészt átlagidőn felül, hanem az általad írt adatok vallanak arra,hogy valamit nagyon nem jól csinál az illető a kocsijával, hogy így szétesik minden rajta."


Az én adataim becslések, ennél lehet több is és kevesebb is, nagy ugyanis a szórás. És szándékosan nem tettem bele olyan dolgokat, amelyek nem feltétlenül történnek meg, pl. egy öreg autó hengerfejes is lehet. Meg pl. guminál sem számoltam márkással (mert én sem veszek azt, de van aki igen), nem számoltam esetleges defektekkel sem (amik statisztikailag mérhetőek hosszútávon, és bárkivel előfordulhat). Nyilván ha kiragadsz belőlük néhányat, akkor a te autódból kiindulva alá tudsz lőni, és engem hülyének beállítani, közben adott esetben egy másik költséged meg valójában magasabb.

2013. nov. 27. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

"Innen közelítve a kis autó az, ami nem csóró gyerekeknek való. :) "


Nem, mert rajtad kívül senki nem hasonlította össze a prémium kocsikkal. A vita onnan indult, hogy én azt állítottam, hogy még a kis autóknak is alsó hangon 100-as a fenntartási költségük. Nyilván a nagyobbaknak még több, tehát nyilván aki csóróbb, az igyekszik kisebb autót fenntartani (már aki...).


"Sok autóra legalább 5 év garancia van, és elég hülyén nézne ki, ha BÁRMI is kirohadna 5 év alatt egy akár mostani, új, 5-6 millás autóban. "


Igen, csak itt Corsa C-ről volt szó, ami nem új. Az új autóknál az a költség a magas, hogy kötelező márkaszervizben csináltatni mindent. Meg eleve összevethetetlen amiatt is, mert az első 5 évben ott nagyságrendekkel több az amortizáció. Azoknak nem pálya az új autó, akiknek az évi 100 sok lenne.


"Én tényleg nagyon dühös lennék, hogy ha csak szervizre kellene évi 100.000-et költenem... "


Egyszer számold össze 5 éves viszonylatban tényleg mi mindent költöttél rá, meg fogsz lepődni. Hacsak nem az vagy, aki elhanyagolja évekig, aztán eladja egy baleknak.


"A Focus is megcáfolta ezt, 1.5 éve van nálam, azóta két olajcsere volt, összesen 50.000-ért, vezérlés megvételkor 40.000-ért, téli gumi szett (használtan) 30.000-ért. Ebből téli gumira nem fogok költeni 3-4 évig, vezérlésre meg 5 évig. "


Fogsz költeni viszont másra. Nem cáfoltál meg semmit azzal, hogy az előre tekintő költségekkel a legjobb scenariót számolod.

2013. nov. 27. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

Igen, a kuplungot benéztem, valóban, ott nem 35.000km-t írtál, hanem 35.000 Ft-ot. Bocsánat.


De ahogy mondtam, nekem 230.000-nél kellett hozzá nyúlni, előző autómnál 10 évesen 157.000-nél még nem.


Nem akarok megcáfolni semmit, én elhiszem,hogy te ennyit költesz évente csak szervizre. Én nem...és remélem nem is fogok.

Számolgattam, mióta a vita elindult, számolok, de évi 100.000 egyszerűen nem jön ki... de közel sem. Még a fele sem, pedig ahogy írtam, a Clio-val a motorját kivéve azért volt gondom. De 6 év alatt,míg nálam volt nem került 600.000-be. Slapvetően rossz autóként tekintettem rá a sok nyűg miatt, de ezek után nem fogok, visszamenőleg megszerettem. :)


"Hát ja, még egy ilyen kis autóra is évi alsó hangon 100-ast rá kell költeni, mert sok a kopó alkatrész."


Elnézést ezért is, én itt azt értettem, hogy kis autó -> sok kopó alkatrész. Ebből következtettem, hogy nagy autó -> lassabban kopó alkatrész, kisebb szervizigény, olcsóbb fenntartás.

2013. nov. 27. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
Megjegyzem egyébként éppen a kipufogó az, amit elég sok ismerősöm addig nem cserélt, amíg az le nem esett. Egyszer volt egy céges utunk, egy munkatárs autójával mentünk, ahol ez történt, és éjszaka az út szélén kötöztük fel vasárnap este, hogy eljussunk a célig.
2013. nov. 27. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:

Kicsit beleéltem magam az évi 100.000-be. Tudom,hogy nem egyenletes eloszlásról beszéltek ,hanem arról, hogy pl. 2 évig nem kell olajcserén kívül hozzá nyúlni, aztán meg hirtelen a harmadik évben 300.000-et rá kell költeni.


Próbáltam elképzelni,hogy egy év alatt, 2.5 havonta szervizbe hordanám a kocsit 20.000-ért, mert lenne valami baja.

De elképzeltem a másik esetet is, hogy 2-3 évente 2-300.000-es szerviz költségem lenne.


Ismerem magam,ha ilyen autót sikerült volna vennem, bedobtam volna a Dunába. És ismétlem, a Clio-mat rossz autónak tekintettem.

2013. nov. 27. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:

"Megjegyzem egyébként éppen a kipufogó az, amit elég sok ismerősöm addig nem cserélt...."


Kollégám F-es Astrájának konkrétan leesett, de 17 évesen. Igaz, akkor már 2-3 éve rohadt volt, de 17 éves koráig bírta.

2013. nov. 27. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:

"Nem akarok megcáfolni semmit, én elhiszem,hogy te ennyit költesz évente csak szervizre. Én nem...és remélem nem is fogok. "


Nem én költök ennyit, ez egy általános becslés. Ebben az évben én bőven túlléptem a 100 ezres keretet, de sok olyan van, ami sok évre kellett.


"Elnézést ezért is, én itt azt értettem, hogy kis autó -> sok kopó alkatrész. Ebből következtettem, hogy nagy autó -> lassabban kopó alkatrész, kisebb szervizigény, olcsóbb fenntartás."


Ez amúgy azért érdekes dolog, mert nagyjából az ok, amiért soha nem fogok prémium márkás autót venni az, hogy míg egy Suzuki-t összeszerelnek 800 ezerből, és eladják 2,5 millióért, addig egy Audit összeszerelnek 1,5 millióból, és eladják 10 millióért. Nyilván ez ténylegesen nem így jelenik meg, de van ismerősöm aki dolgozott prémium autógyárban olyan pozícióban, ahol sok mindent átlátott, és messze nem hatékonyak ezek a cégek, kicsit olyan szocializmus feelingje van néha a pazarlásnak (csak a különbség, hogy más szinteken jelenik meg), szemben az olcsó autót gyártó cégekkel, ahol meg igazi vadkapitalizmus van. Éppen ezért egy prémium márkás kocsi nem ér annyiszor többet, mint egy olcsó. Az olcsó alatt nem feltétlenül csak a kis autókat értem, méret függetlenül mondom.


Tehát ha a prémium autóra még ha esetleg ritkábban is kell költeni, akkor is többszöröse az alkatrész költség, és akkor az áráról nem is beszéltem. Ja, meg arról sem, hogy sokszor ugyanazt eladják több márkanéven, és Audiként drágább, mint Volkswagenként, azaz a vevő csak a márkajelért milliókat fizet. Közben meg a Volswagen csoport (de mondhatnék GM-et is) a motort például egységesen kezeli, azaz ugyanonnan kerülnek ki Audiba, Volswagenbe, Seatba, Skodaba, stb. motorok, gyakran pont ugyanaz többféle márkába. Tehát ha az Audikban minőségi motor van(ami gyakran kétséges), akkor a Skodában is, csak legfeljebb kisebb (de ugye van átfedés és választék is).

2013. nov. 27. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
Nem úgy jelennek meg a költségek, hogy 2,5 havonta szervizben, vagy 3-4 évente 300-400 ezer, hanem úgy, évente olajcsere meg sok kicsi apróság, kerék csere (mert nem csak a szerelést írtam), aztán 3-4 évente ezen felül egy nagyobb javítás (és/vagy új gumi vásárlása), ami nem 300-400 ezer, hanem 150-200 ezer. Pl. mikor bátyám a 6 éves Fabia-ját szervizeltette és felkészíttette műszakira, éppen akkor kellett egy rakás dolgot először cserélni, így a számla végösszege közel 200 ezer volt. Kipufogó dob csere is volt, de nem olyan állapotban volt, hogy egyébként nem lehetett volna még évekig használni, csak nem teheti meg, hogy nincs az autója mindig pöpec állapotban, mert 700-800 km-eket is megy külföldön vele. Nem az autó rossz, hanem az igény magasabb.
2013. nov. 27. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 gabee9 válasza:
Nekem Corsa-m van és még sosem hagyott cserben! Hibátlan kis városi autó. Nyugodt szívvel ajánlom a C-corsa-t, mert ha vigyázol rá hálás kis autó. Ha van rá lehetőséged ne 1.2 16v 75Le-s-et vegyél, mert az 1.4es sem fogyaszt többet, sőtt...
2013. dec. 12. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!