Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel corsa C! Mi a velemenyetek?

Opel corsa C! Mi a velemenyetek?

Figyelt kérdés
Sok jot es rosszat hallotam rola es szeretnem tapasztalt emberek es corsa tulajdonos velemenyet kikerni!
2013. nov. 21. 09:16
1 2 3
 11/30 Napkiraly ***** válasza:
ültetni? így is leér a lökhárító
2013. nov. 23. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 Sinead ***** válasza:
Ki merre használja.. Én nem mászok padkákra vele, simán elbírná azt a 4 centit.
2013. nov. 24. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:

"egy ilyen kis autóra is évi alsó hangon 100-ast rá kell költeni"


Mi??? :) Ezt ki mondta neked? :)

2013. nov. 24. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:

13:

Pedig így van, csak sokan nem számolják ki, hogy mondjuk egy 5 éves periódusban átlagosan évente mennyit költöttek a kocsira, vagy pedig évekig tesznek rá. Csak pár ilyen jellegű költség, abból kiindulva, hogy a legtöbb ember az alap dolgok többségét sem tudja megcsinálni maga, tehát nem pusztán alkatrésszel számolok:


évente olajcsere, szűrő cserék: 15 ezer / év

4 évente akkumulátor csere 16 ezer: 4 ezer / év

5 évente téli + nyári gumi szett (12*4*2=96), évente 2-szer csere, centrírozás (2*4000): 27200 Ft / év

legfeljebb 5 év alatt elkopik a fékbetét kb. 30 ezer: 6 ezer / év

vezérlés 5 évente kb. 40: 8 ezer / év

kipufogó dob 5 évente kb. 30 ezer: 6 ezer / év

kerék csapágy 5 évente kb. 30 ezer: 6 ezer / év

kuplung kb. 7 évente kb. 35 ezer: 5 ezer / év


Ez eddig 77 ezer Ft. Ezek nagyjából biztos költségek a teljesség igénye nélkül (nyilván az összeg és az időtartam vitatható, mert az összeg változhat, a kopás meg nem óramű pontosságú, ezek csak becslések), azonban hosszútávon biztosan bekövetkeznek véletlenszerű meghibásodások is.

2013. nov. 24. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:

Sinead :


A leültetés hátrányai nyilvánvalóak (nem csak padka, hanem pl. rossz utak), de az előnyeit nem értem.

2013. nov. 24. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:

évente olajcsere, szűrő cserék: 15 ezer / év

4 évente akkumulátor csere 16 ezer: 4 ezer / év

5 évente téli + nyári gumi szett (12*4*2=96), évente 2-szer csere, centrírozás (2*4000): 27200 Ft / év

legfeljebb 5 év alatt elkopik a fékbetét kb. 30 ezer: 6 ezer / év

vezérlés 5 évente kb. 40: 8 ezer / év

kipufogó dob 5 évente kb. 30 ezer: 6 ezer / év

kerék csapágy 5 évente kb. 30 ezer: 6 ezer / év

kuplung kb. 7 évente kb. 35 ezer: 5 ezer / év


Na várj ez azért kicsit túlzás.


Évente olajcsere: Minden autóban illik...hiába az van a kézikönyvbe írva, hogy 30.000 km után kell. Az 1.4-es Clio-m könyvébe is ez volt, de mégis dobtam évente az olajat. Annyi,hogy egy prémium nagy cm3-s autóba drágább olaj kell, és nem 4 liter, hanem 6-7, és a szűrők is drágábbak.


4 évente akksi csere. Egyrészt 10 évesen adtam el a Clio-m gyári akksival, most egy 5.5 éves Focus-om van szintén gyári akksival. Másrészt a prémium kocsikban is ugyan úgy merül az akksi, csak épp nagyobb teljesítményű kell bele, ami drágább lesz.


Gumi: Igen...5 évente kell mert elöregszik, ha nem is mész vele, akkor is. Ahogy a prémium kocsinál is. Csak a Clio-ra 14"-os kellett, 12.000 Ft/db áron. A BMW-re meg úgy 40-50.000 / db


2-szer csere, centrírozás : 6000 a gumicsere centirozással. Ha van felnid, akkor 3000. Prémium kocsinál 17-18"-os kerekeket drágábban cserélnek.


legfeljebb 5 év alatt elkopik a fékbetét: Így van. Prémium kocsinál lehet kitart 7 évig is,de mennyibe is kerül egy fékbetét egy BMW-be, Mercibe?


vezérlés 5 évente kb: Igen, ahogy minden szíjas kocsiba. Prémiumba is. És megint az árra térnék ki. Mennyibe kerül egy pl. Focus-ba a vezértlés csere? 40.000. Mennyi egy BMW-be, Mercibe, Audiba?


kipufogó dob 5 évente: Miii??? 10 év alatt hozzá sem kellett nyúlni. A Focus-nál meg igencsak dühös lennék, ha 5.5 évesen kirohadt volna a kipufogó. Na de.... idősebb (és drága) prémium kocsinál valóban lehet már rohadt...és cserélheted tényleg...jó drágán.


kuplung kb. 7 évente: Hát...én ehhez sem nyúltam egyik autómnál sem. Miért is kéne?


Ha igaz lenne amiket írsz, akkor ez azt feltételezné, hogy akinek kis autója van, az a gazdag. :) De nincs így...valamiért a kis autókat fenn tudják tartani az emberek

2013. nov. 26. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:

16:

Most már végképp nem értem mit akarsz mondani. Az hogy te speciel valamelyik alkatrészt ritkábban cserélted, van amelyiket meg gyakrabban, mit jelent az átlagra nézve? Másrészt mi ez az összevetés a prémium autókkal, én azokra nézve nem mondtam semmit, nyilván azoknak a rendszeres karbantartása, szerelése jóval többe kerül.


Egyébként Opel Corsa B-nél például 10 ezer km-enként vagy legalább évente kell cserélni az olajat a gyári ajánlás alapján. Bátyám meg 6 éves korában cserélte a Skodájában először a kipufogó dobot, nem azért mert már épp leesett volna, természetesen lehetett volna még évekig használni, csak éppen a karbantartás pont azt jelenti, hogy nem akkor cseréljük, amikor már le akar esni, hanem jóval előtte.


És például az akkumulátornál éppen mostanában nézegettem fórumokon, hogy kinek mennyi ideig bírta, és meglehetősen vegyes, olyan is van, hogy 2-3 év után tönkremegy és olyan is, hogy 10 évig bírta. Minőségi akku lehet, hogy tovább bírja, de többe is kerül, akkor már nem 16 ezret írtam volna, hanem 25-öt, és ezt is kis autóba értve. Ja, és ha valaki garázsban tartja, és nyáron nem tűz egész nap a kocsira a nap, nem melegszik 50 fokra benne az aksi, akkor eleve sokkal lassabban megy tönkre, és később is adja meg magát télen, hiszen nem hidegben kell indítani. Csak akkor meg tessék


"Ha igaz lenne amiket írsz, akkor ez azt feltételezné, hogy akinek kis autója van, az a gazdag. :) De nincs így...valamiért a kis autókat fenn tudják tartani az emberek"


Egyrészt semmit nem cáfoltál, a legtöbbet amit írtam, azt megerősítetted, a többinél az volt az érv, hogy neked tovább bírta. Ha az öregapám dohányzott és 90 évet élt, akkor a dohányzás egészséges?


Másrészt ez nem azt jelenti, hogy a legtöbb ember nem tartja rendesen karban az autóját, idős autóknál pedig kifizetődőbb is (anyagi szempontból, nem biztonsági szempontból), ha időben sikerül balekot találni, aki megveszi, hiszen egy idő után már többe kerülne megjavíttatni, mint amennyit a kocsi érne jó állapotban. Ezért van a legtöbb autó ramaty állapotban, és ezért van aki téli gumi nélkül közlekedik télen, mert még azon is spórol.


Egyébként meg valójában Magyarországon kb. kétszer annyi embernek van autója, mint aki pénzügyi lehetőségeit ésszerűen kezelve és az autót rendszeresen karbantartva megtehetné. Szóval sokan hónapról hónapra élve tartanak fenn autót, és el is hanyagolják, így lehet, hogy minimálbéreseknek is gyakran van autójuk.

2013. nov. 26. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:

"Másrészt ez nem azt jelenti, hogy a legtöbb ember "


Itt helyesen:


Másrészt ez nem azt jelenti, hanem azt, hogy...

2013. nov. 26. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:

"Hát ja, még egy ilyen kis autóra is évi alsó hangon 100-ast rá kell költeni, mert sok a kopó alkatrész."


Ez az ami szerintem nagyon nem igaz. Jól néznénk ki, ha évi 100.000-et ott kéne hagyni a szervizben csak azért, mert kis autóm van. Azért ez rengeteg...

Ebből a mondatodból arra engedtem következtetni, hogy azt próbálod megértetni,hogy a magasabb kategóriájú, nagy motorral büszkélkedő autókat mennyivel olcsóbb fenntartani.

A legtöbb költség amit írtál, kb. kétszer annyi idő alatt keletkezik.

Én a Clio-ban kerékcsapágyat is 8000-ért cseréltettem, igaz csak jobb hátsót, 9 éves korában. A kipufogó dobot kifejezetten hülyeségnek tartom,hogy 5 évente elrohad, ahogy a kuplungot is 35.000km után. A mostani kocsimban 5.5 évesen 230.000van, most kellett kinyomócsapágyat cserélni.

A fékbetét is (HA JÓL VEZETSZ, ÉS ISMERED A MOTORFÉKET), legalább 60.000-ig jó, de lehet ,hogy 80.000. Ha ezt 5 év alatt beleteszed, akkor elkopik. De sokan 8-9 évig mennek ennyit, mivel kisautóról van szó.


Említhettem, volna bármely nagy cm3-is autót, de többnyire a prémium márkában divat ez, azért hoztam példának.


Szóval nem én használok minden alkatrészt átlagidőn felül, hanem az általad írt adatok vallanak arra,hogy valamit nagyon nem jól csinál az illető a kocsijával, hogy így szétesik minden rajta.

2013. nov. 26. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 Napkiraly ***** válasza:

"4 évente akksi csere. Egyrészt 10 évesen adtam el a Clio-m gyári akksival, most egy 5.5 éves Focus-om van szintén gyári akksival. Másrészt a prémium kocsikban is ugyan úgy merül az akksi, csak épp nagyobb teljesítményű kell bele, ami drágább lesz."

Hol veszed az akksikat, én is oda járok ezentúl. Nekem 3-4 évente kuka az akksi. Bár ha nem indítottad el 5 éves kora után, akkor lehet hogy 10 évesen a gyári akksival adtad el.


"Gumi: Igen...5 évente kell mert elöregszik, ha nem is mész vele, akkor is. Ahogy a prémium kocsinál is. Csak a Clio-ra 14"-os kellett, 12.000 Ft/db áron. A BMW-re meg úgy 40-50.000 / db"

És? A BMW nem csóró gyerekeknek van.


"2-szer csere, centrírozás : 6000 a gumicsere centirozással. Ha van felnid, akkor 3000. Prémium kocsinál 17-18"-os kerekeket drágábban cserélnek."

A prémium kocsi nem a csóró gyerekeknek van. Amikor prémium kocsim volt nem sírtam tele mindent, hogy milyen sok a 20 literes fogyasztás


"legfeljebb 5 év alatt elkopik a fékbetét: Így van. Prémium kocsinál lehet kitart 7 évig is,de mennyibe is kerül egy fékbetét egy BMW-be, Mercibe?"

Ha nem használod,mert nincs pénzed benzinre, 15 évig is kitart


"vezérlés 5 évente kb: Igen, ahogy minden szíjas kocsiba."

Nyugi,láncosban is nyúlik és cserélheted.


"Prémiumba is. És megint az árra térnék ki. Mennyibe kerül egy pl. Focus-ba a vezértlés csere? 40.000. Mennyi egy BMW-be, Mercibe, Audiba?"

Lsd fent


"kipufogó dob 5 évente: Miii??? 10 év alatt hozzá sem kellett nyúlni."

Az a Clio sokat állhatott a garázsban.


"A Focus-nál meg igencsak dühös lennék, ha 5.5 évesen kirohadt volna a kipufogó. Na de.... idősebb (és drága) prémium kocsinál valóban lehet már rohadt...és cserélheted tényleg...jó drágán."

Pipa


"kuplung kb. 7 évente: Hát...én ehhez sem nyúltam egyik autómnál sem. Miért is kéne?"

150ezrenként a bowdenes tönkremegy, az olajosnál 100ezrenként a munkahenger is cserés. Mondjuk ehhez kell 100ezer km-t menni.


"Ha igaz lenne amiket írsz, akkor ez azt feltételezné, hogy akinek kis autója van, az a gazdag. :) De nincs így...valamiért a kis autókat fenn tudják tartani az emberek"

Azért az évi 100ezer minden autónál megvan.

2013. nov. 26. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!