Melyik a jobb? A 2 ütemű vagy a 4 ütemű motor, és miért?
Kis ccm-ben jobban javasolják a 2 ütemet mert azzal gyorsabban lehet menni mert jobban pörög,viszont a 4t az lomhább izmosabb és kevesebb a fogyasztása.
A 2t-hez a benzinhez vásárolhatod a drága keverékolajokat,jobban eszi a gyertyát és jobban kopnak az alkatrészek.
Én minden esetben 4t ajánlok,velük kevesebb a probléma,kevesebb a fogyasztása és kevesebb fordulaton is nyomatékos ami mondjuk számít ha hegyet mész mászni a géppel! :)
Mit hittél, 80-90-130 000 tonna vízkiszorítású hajókat mivel mozgatnak? VTEC-kel? :D
Egy normál repülőgép-hordozónál ( igaz az nem dízel) 2-300 000 LE teljesítményről beszélhetünk :)
soros 14 hengeres
2.600 tonna (maga a motor!)
25.480.000 ccm
6300 l/óra fogyasztás
108.920 Lóerő 102-es fordulaton
de a lényeg: ugyanekkora fordulaton 7.603.850 Nm nyomaték, igen, 7,6 MILLIÓ Nm :D
érdekessége, hogy ezeknek a motoroknak közel 50% a hatásfoka, szemben a személyautók 25-30%-ával, tehát sokkal kevesebb üzemanyagból állít elő ugyanannyi mozgási energiát, viszont körülményes az indítás, lévén, hogy ez egy 2 ütemű dízelmotor
# 6 Hát igen, pár hétig indul ez is... Ha jól tudom beindítanak egy motort, ami egy nagyobbat, ami egy még nagyobbat, és így jutnak el addig, h azt is beröffentsék. Illetve ezek max 150 RPM-et tudnak, nemde?
Kérdezőnek: A kétütemű motor esetén nagyobb teljesítményt lehet elérni mint azonos köbcentijű 4T-vel. Viszont alacsony fordulaton nem lesz semmi erő a motorban 2T-nél, illetve szűk fordszám tartományban erős. Ezért elterjedtebb a 4T, ugyanis ott akár 2000-8000-ig simán használható a gép, amíg egy 2T meg 7000-9000-ig húz egy nagyot, és váltani kell. (Robogókban is ezért van fokozatmentes váltó, hogy fix fordulaton, ahol lead sok erőt, ott tudjon menni. A sima fokozatos váltóval nem tudna ugyanígy menni.)
nem igazán van olyan, hogy jobb vagy rosszabb, legfeljebb egy bizonyos nézőpontból, de a gyakorlatban
2t benzin:
-nagyon jó teljesítmény/űrtartalom arány
-nagyon rossz hatásfok
4t benzin:
-rosszabb teljesítmény/űrtartalom arány
-jobb hatásfok
4t dízel:
-viszonylag jó teljesítmény/űrtartalom arány
-viszonylag jó hatásfok
2t dízel:
-kifejezetten rossz teljesítmény/űrtartalom arány
-legjobb hatásfok
(-körülményes indítás)
remélem jól átlátható az "átalakulás" a 2t benzin legjobb literteljesítménye, de ugyanakkor legrosszabb hatásfoka, szemben a 2t dízel legrosszabb literteljesítménye, de legjobb hatásfoka felé... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!