Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb? A 2 ütemű vagy...

J0keer kérdése:

Melyik a jobb? A 2 ütemű vagy a 4 ütemű motor, és miért?

Figyelt kérdés
2013. nov. 16. 22:36
 1/10 anonim ***** válasza:
91%

Kis ccm-ben jobban javasolják a 2 ütemet mert azzal gyorsabban lehet menni mert jobban pörög,viszont a 4t az lomhább izmosabb és kevesebb a fogyasztása.

A 2t-hez a benzinhez vásárolhatod a drága keverékolajokat,jobban eszi a gyertyát és jobban kopnak az alkatrészek.

Én minden esetben 4t ajánlok,velük kevesebb a probléma,kevesebb a fogyasztása és kevesebb fordulaton is nyomatékos ami mondjuk számít ha hegyet mész mászni a géppel! :)

2013. nov. 16. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
50-esben még 2T a jobb, ott számít az a plusz kis erő és dinamika, a plusz költség pedig egykét száz forint 100 km-enként, afölött viszont inkább 4T.
2013. nov. 16. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Kivétel a nagyon nagy motorok. Mozdonyokban, hajókban gyakori a feltöltött kétütemű dízel. Nem mindegy hogy azt a százezer lóerőt egy kétezer tonnás kétüteműből veszik ki, vagy egy ugyanakkora teljesítményhez majdnem kétszer akkora négyüteműből. (csak elméleti az összevetés, ekkora méretben kizárólag kétütemű dízelek vannak)
2013. nov. 17. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
53%
100ezer LE?
2013. nov. 17. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
62%

Mit hittél, 80-90-130 000 tonna vízkiszorítású hajókat mivel mozgatnak? VTEC-kel? :D


Egy normál repülőgép-hordozónál ( igaz az nem dízel) 2-300 000 LE teljesítményről beszélhetünk :)

2013. nov. 17. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

soros 14 hengeres

2.600 tonna (maga a motor!)

25.480.000 ccm

6300 l/óra fogyasztás

108.920 Lóerő 102-es fordulaton

de a lényeg: ugyanekkora fordulaton 7.603.850 Nm nyomaték, igen, 7,6 MILLIÓ Nm :D

érdekessége, hogy ezeknek a motoroknak közel 50% a hatásfoka, szemben a személyautók 25-30%-ával, tehát sokkal kevesebb üzemanyagból állít elő ugyanannyi mozgási energiát, viszont körülményes az indítás, lévén, hogy ez egy 2 ütemű dízelmotor

2013. nov. 17. 02:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

# 6 Hát igen, pár hétig indul ez is... Ha jól tudom beindítanak egy motort, ami egy nagyobbat, ami egy még nagyobbat, és így jutnak el addig, h azt is beröffentsék. Illetve ezek max 150 RPM-et tudnak, nemde?


Kérdezőnek: A kétütemű motor esetén nagyobb teljesítményt lehet elérni mint azonos köbcentijű 4T-vel. Viszont alacsony fordulaton nem lesz semmi erő a motorban 2T-nél, illetve szűk fordszám tartományban erős. Ezért elterjedtebb a 4T, ugyanis ott akár 2000-8000-ig simán használható a gép, amíg egy 2T meg 7000-9000-ig húz egy nagyot, és váltani kell. (Robogókban is ezért van fokozatmentes váltó, hogy fix fordulaton, ahol lead sok erőt, ott tudjon menni. A sima fokozatos váltóval nem tudna ugyanígy menni.)

2013. nov. 17. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
2t-nél azért többet kell költeni,mint pár száz ft...Elsőre megveszed a jó olajat mert ha arol 2t használsz akkor nem csak a gyertyád hal le de koszod lesz a kipufogód,és még be is ragadhat,szóval érdemes a drága szintetikus bele venni.Kis ccm-nél is a 4t tovább elmegy mint a 2t mert ott nem kopnak annyira az alkatrészek mert nem pörög,ezért lomhább is.És kétüteműnél mi van ha megadja magát az olajozó?Ha valakinek nem elég az a 50-60km/h amit a 4t tud akkor le kell tenni nagyobb ccm-re a jogsit,ha van b kategoria akkor lelehet tenni olcsóbban az a1-et,és nagyobb gépek már azért megbízhatóbbak mint az 50ccm.Bár lehet megbízható egy 50ccm-es gép is de akkro annak gyári állapotúnak kell lennie,és tunningmentesnek.
2013. nov. 17. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

nem igazán van olyan, hogy jobb vagy rosszabb, legfeljebb egy bizonyos nézőpontból, de a gyakorlatban

2t benzin:

-nagyon jó teljesítmény/űrtartalom arány

-nagyon rossz hatásfok

4t benzin:

-rosszabb teljesítmény/űrtartalom arány

-jobb hatásfok

4t dízel:

-viszonylag jó teljesítmény/űrtartalom arány

-viszonylag jó hatásfok

2t dízel:

-kifejezetten rossz teljesítmény/űrtartalom arány

-legjobb hatásfok

(-körülményes indítás)



remélem jól átlátható az "átalakulás" a 2t benzin legjobb literteljesítménye, de ugyanakkor legrosszabb hatásfoka, szemben a 2t dízel legrosszabb literteljesítménye, de legjobb hatásfoka felé... :)

2013. nov. 17. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#4:

[link]

2013. nov. 17. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!