A 2000 cm3-s 16 (150 Le-s) szelepes calibrámba melyik a jobb olaj a Castrol Magnatec 10w40 vagy a Fuchs Syn Mc 10w40? 1992-s,217. 000 km. Elég jónak mondott motor állapot.
Nekem japóm van, de a hidegindítás miatt 0w40et raktam bele. Érezhetöen máshogy indul.
Castrol vs Fuchs? Passz, én már használtam mindkettöt, most Mobil van benne.
Meg lehet nézni valahol, hogy melyik olajat mihez ajánlják (vagy pont nem ajánlják).
Érezhetően máshogy indul? Szerintem ez csak placebó nálatok, mivel az olajnak semmi köze ahhoz, hogy indul az autó... :) Azt te nem veszed észre, hogy mennyire keni jól a csapágyakat hidegen az olaj... és a hidegindítás alatt nem konkrétan a köszörülést értjük, hanem az első pár másodpercet amikor már jár a motor.
Alapvetően az olaj tulajdonsága egyszerű, hidegen sűrűsödik, melegen hígul, nekünk pedig sem a túl híg, sem a túl sűrű nem jó. Nyilván indítózás alatt soha semmilyen formában nem lesz olajnyomás és kenés, mivel túl alacsony a fordulat, viszont amikor beindul minél előbb fel kell épülnie a kenésnek, és egy besűrűsödött olajjal ez nehezebben következik be, ezért kell minél alacsonyabb xW olaj, mert minél kisebb a W előtti szám, annál hígabb hidegen az olaj, minél nagyobb a W utáni szám, annál sűrűbb magas hőmérsékleten az olaj, ez igazából lényegtelen, mert utcára bőven elég a W40.
Azért nem szoktak 0w vagy 5w olajat tenni egy sokat futott autóba, mert félő, hogy enni fogja, mivel hidegen a motor tömítettsége nem olyan, mint melegen, ezért ha hidegen híg olajat teszünk bele, sanszos, hogy enyhén fogyasztani fog belőle míg be nem melegszik, mivel a sűrűbb olaj nem tud azokon az apró réseken átjutni, ahol a híg igen. Melegen pedig már kitágulnak az alkatrészek, és megszűnnek az apró rések, azért nincs olajfogyasztás.
Én mindig úgy voltam vele, hogy 1 próbát megér, ha nagyon eszi, hát a következő cserénél 1 fokkal sűrűbbet kap, de mindenképp megpróbálnám a 0w-t, vagy legalább az 5w-t.
Érezhetöen... Nem 1500ra pörög indulásnál, hanem 2000re. Nem csattog annyit míg bemelegszik a motor (kevesebb ideig és hallkabban).
Az ugye meg egyértelmü, hogy a hígabb hamarabb eljut mindenhová.
Emellett hozzáteszem: én is 0w40-t rakok bele, de ez minden olajcserénél kb 7000 ft. 100e km-nél 70e ft. 300nál már a fél motort felújítod...
Lehet én vagyok lemaradva egy körrel, de az olaj szerintem a motorral együtt melegszik fokozatosan. A motor ugye a súrlódás miatt melegedik. Minél sürübbet teszel bele, annál kevésbé ken hidegen (pl mint a méz) és annál magasabb höfokon/lassabban éri el a megfelelö kenést. Na és ugyeha nem ken eléggé, annál jobban kopik a motor.
A hígabb olaj hidegen is jobban ken, ezáltal gyengébb a súrlódás, ezáltal picit lassabban melegszik fel a motor, de ez alatt sokkal jobban ken.
Tehát nem az a lényeg hogy hamar legyen üzemin az olaj, hanem amíg eléri az üzemit, addig is a lehetöségekhez képest jobban kenjen.
Üzemin pedig a 0w40 és a 15w40 között ici-pici eltérés van (ami talán még jó is).
Ha azt akarod, hogy hamar legyen üzemin, akkor: 1 támassz egy téglát a gázra, 2 minden indulás elött gázlámpával melegítsd a motort.
Mint mondtam, ici pici eltérés van, de nem is értem minek kell beleköss bármibeis amihez nem értesz.
Ha ennyire okos vagy, akkor menj fel a lavina oldalára és nézd meg a Mobil1 10w40 és 0w40 adatlapját. Igen, a megadott hatáértéken belül van mindkettö, tehát melegen hasonlóak, de a 0w40 picit hígabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!