E46-os 320d BMW-ben a 136LE-s változat jó motor, mit kell tudni róla? Vagy az újabb,150 lovas jobb?
Mivel jellemzően 10+ éves és több százezer km-et futott autókról van szó, az a jobb, amelyik jobb állapotban van, nincs széthajtva, nem teregeti a füstöt, nincsenek furcsa zajai, rendesen volt szervizelve, stb.
Ilyet nagyon nehéz kifogni.
Igen, a 136 lovas még adagolós. Ezekről azt kell tudni, hogy ugyanolyanok, mint a többi adagolós motor. X százezer km-ig nagyon jó, utána a kopás miatt jön egy adagoló felújítás. Ez a futás a piacon lévő modelleknél általában már eljött.
A 150 lovas már CR, azokat nagyon dicsérik - az apróbb hibái ellenére.
Ha két ilyen E46 közül kellene választanom (úgy, hogy mindkét motor jó ), akkor nálam az autó állapota döntene, nem a motor.
Hasonló kérdés már ki lett tárgyalva itt (ajánlom elolvasásra):
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__496..
Hali, nekem 136 le van, igen láncos, általába nem szokták cserélni mert nagyrészt kiszolgálja a motort végig, de gondos tulajok cserélhetik mondjuk 400-500 ezer km nál nem árthat. Ez adagolós vp44, elektronikája szokta megadni magát így 20 év után, 2 irány van-> bontott 80-100 ezerért ami bizonytalan de jó eséllyel max 1-2 évet fog bírni, vagy valami olyan adagoló felújító aki olcsóbban megcsinálja de az se biztos, vagy harmadik út amit én is tettem, bosch által felújítani 300.000 ft, de 2 év garanciával. Ezzel jó eséllyel 10 évig nem lesz gond, és ennyi kiadást megér, főleg, hogy Bmw ről van szó aminél mindenki számít ilyen kiadásra, hiszen nem Opel, és nem Suzuki. Maga a motor ugyanolyan tartós mint a 150 lovas, ennek 204d1 a kódja ez a 306d1 nek a 4 hengeres verziója sok mindenbe meg egyezik csak ez 4 hengeres és adagolós. Turbója vákuumos, nem horror a felújítása. Jeladós porlasztók vannak benne. ( nekem még nem kellett ezekhez nyúlni)
És, hogy melyiket ajánlom vagy melyiket vedd? Ha olcsóbban akarod megúszni akkor egy olcsóbb 136 lovas, esetleg adagolóhibás, és felújítod 300 ért az adagolót boschba és utánna 10 évig lesz egy jó autód, és ráérsz az apróbb dolgokat javítgatni.
Vagy több pénzért( 1 M felett) egy 150 lovast.
Mondjuk ha szeretnéd chippelni akkor a 150 lovas jobb, 185-195 pacira tudják húzni csak szoftveresen,de nagyobb turbóval még 200 fölé is míg a 136 lovast max 170 lóra, és annál a nagyobb turbó sem opció mert az adagoló nem bír többet.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!